Skocz do zawartości

Skuter nie zawodny, wyczynowy do 13.000 zl


witaut
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam wielka prozbe o pomoc!

 

Jestem poczatkujacym w skuterach wodnych, to znaczy nigdy nie posiadalem wlasnego skutera. Jezdilem na skuterze kolegi : BOMBARDIER XP. Szybki , bardzo zwrotny, troche za maly, jednym slowem Spodobalmi sie...

 

Postanowilem kupic sobie wlasny sprzet. Sam jestem z Ukrainy, tutaj (W Polsce) prowadze interes. Latem jade do Krymu na miesiac moze poltoraj chce tam zabrac sprzet.

Dlia czego ma byc nie zawodny? Bo tam niema serwisow skuterow, co najmniej ja o nich narazie niewiem. Bardzo bym chcial zeby nie zgas pare Km. od brzegu.

 

Mam na oku firme z Pruszcza Gdańskigo pod nazwa CAR&JET. Czy macie jakies doswiadczenie z tymi liudzmi? Maja w komisie one sprzety po przegliadach i serwisowaniu, moze warto pojehac do nich po sprzet?

 

Bardzo prosze o ogolne porady. Z gory dziekuje za kazda wypowiedz!!!

 

P.S. Moze ktos z fora ma do sprzedania fajna maszyne?  ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A WIEC TAK NIE MA SKUTEROW NIE ZAWODNYCH.!CAR JET TYPOWA POMYLKA, FAN JET GDANSK TROSZKE LEPSZY ,ALE ZASADA TAKA WYPROZNIC TWOJ PORTFEL,ZADOWOLENIE KLIENTA NA DRUGI PLAN.JESTEM Z ELBLAGA ALE SAM JEZDZE Z ZABAWKA DO WITCAR W OPACZY W WARSZAWIE.ZASADA DRUGA SEA DOO EXTRIM ,YAMAHA TURYSTYKA.SEA DOO MA NAJWIECEJ CZESCI OGOLNIE W POLSCE .XP TYPOWY WARIAT MALY LEKI NAJLEPSZY MODEL TO 2000R I TYLKO I WYLACZNIE GAZNIK,JA PLYWAM NA SEA DOO GSX TEZ 130KM I MNIEJSZY WARIAT OD XP ,POTEM JEST GTX TAKI 3 OSOBOWY.CO DO STANU TECHNICZNEGO,TO RULETKA ,JA ZROBILEM TAK KUPILEM ZATARTEGO I GO MI ZROBILI OD PODSTAW I DALI GWARANCJE I JEST GUT !POWODZENIA CO DO SPRZEDAZY MOJEJ MASZYNY BEDZIE NA SPRZEDAZ PO SEZONIE ZA JAKIES 9TYS,Z PRZYCZEPA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dodał do tej wyliczanki SeaDoo RX, roczniki 2000 i 2001 były jeszcze na gaźnikach, 135KM. Nieco większy i stabilniejszy od wspomnianego GSX-a i posiada bieg wsteczny. Osiągi co najmniej zadowalające, na oryginalnej śrubie prędkość max.98km/h.

Jest to w linii prostej poprzednik słynnego RXP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A WIEC TAK NIE MA SKUTEROW NIE ZAWODNYCH.!CAR JET TYPOWA POMYLKA, FAN JET GDANSK TROSZKE LEPSZY ,ALE ZASADA TAKA WYPROZNIC TWOJ PORTFEL,ZADOWOLENIE KLIENTA NA DRUGI PLAN.JESTEM Z ELBLAGA ALE SAM JEZDZE Z ZABAWKA DO WITCAR W OPACZY W WARSZAWIE.ZASADA DRUGA SEA DOO EXTRIM ,YAMAHA TURYSTYKA.SEA DOO MA NAJWIECEJ CZESCI OGOLNIE W POLSCE .XP TYPOWY WARIAT MALY LEKI NAJLEPSZY MODEL TO 2000R I TYLKO I WYLACZNIE GAZNIK,JA PLYWAM NA SEA DOO GSX TEZ 130KM I MNIEJSZY WARIAT OD XP ,POTEM JEST GTX TAKI 3 OSOBOWY.CO DO STANU TECHNICZNEGO,TO RULETKA ,JA ZROBILEM TAK KUPILEM ZATARTEGO I GO MI ZROBILI OD PODSTAW I DALI GWARANCJE I JEST GUT !POWODZENIA CO DO SPRZEDAZY MOJEJ MASZYNY BEDZIE NA SPRZEDAZ PO SEZONIE ZA JAKIES 9TYS,Z PRZYCZEPA.

 

Czy moze prowadza te panowie z Warszawy jakis komis? Jak nie to gdzie poradzicie kupic skuterka? Szukanie tylko na Alledrogo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tych ofert szedl bym w strone xp,lub rx.gtx duzy stabilny 3 0sobowy ale wrazenia o polowe mniejsze niz na xp.yamaha wyluzuj  chyba ze masz nadmiar kasy (wada fabryczna walu 3 gary)drozy remont,sea doo 2 gary.spalanie sea doo minimum 15 l/h przy predkosci 50,ogien to wiry w baku.tel na warszawe 227230824 ,spytaj moze cos poleca tobie od jakiegos klienta.a jeszcze jedno  te skutery staly na sprzedaz w 2011.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych, które podałeś, zdecydowanie osobiście kierowałbym się w stronę RX - ten akurat jest na gaźnikach, więc o.k. ale ma 135KM, a nie jak podano 140.

Sam mam taki sprzęt i jest naprawdę super i do wygłupów i do turystyki. Ewentualnie jeszcze GTX, nieco większy i cięższy, przy takim samym silniku.

XP jest jak dla mnie zbyt drogi, mały i typowo sportowy, a lubię czasem wyskoczyć też na małą wycieczkę. Często są one niemiłosiernie katowane, ale za to łatwe w transporcie i przechowaniu.

Yama odpada - w tym zestawieniu chyba najsłabsza i przede wszystkim bez wstecznego, dla mnie nie do przyjęcia.

Ogólnie musisz znać swoje preferencje i pod nie dobierać skuter, wiem, że to nie łatwe, jeśli się takowego nie miało i pływało okazjonalnie. Ale znasz swój temperament i wiesz jak chcesz pływać. Na każdym skuterze da się poszaleć, ale nie każdy nadaje się do cruisingu.

Aha, nie wszystkie one są wystawiane od zeszłego roku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

troche za maly, 

 

3 osobowe skutery to rodzinne zabawki, takie lochy są mało zwrotne, nigdy bym już nie kupił 3 osobówki, przy 255KM to stoi w miejscu i udaje że płynie, a co dopiero przy 130KM i trochę mniejszej masie  :'(

 

coś w miarę szybkiego przy tych pieniądzach to małe gabaryty, mała waga i 2-suw

 

warto też się przyjrzeć skuterom po modach, bo zdarzają się perełki, ktoś włożył kasę w tuning, a chce prawie tyle ile rynkowo chodzi, sama dobra szybka śruba to już 2kzł do przodu.

 

Niedawno był fajny XP na allegro po modach i cena bardzo zbliżona do rynkowej

 

jak znajdziesz skuter to warto, dać znać na forum może jest jakiś kolega z forum blisko sprzedającego i go Ci go sprawdzi na wodzie, cisnąc, cisnąć i cisnąć  8) 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

!!! DZIEKUJE BARDZO ZA TAKIE ZAINTERESOWANIE I TAK CIEKAWE ROZWAZANIE !!!

 

Tak naprawde po waszych wypowedziach w tym bardzo mi sie spodobala o "Temperamencie"  ;) :D , raczej przemyslalem temat...

 

Potszebuje skutera dla zabawy, dla pokrecenia sie na wodzie, oderwania sie od codzienosci, przy tym jedna z najwazniejszych dlia mnie warunkow jest jednak pewnosc w skuterze...

 

Z tego co zrozumialem to na wtryskach skutery niema co patrzec bo na Ukrainie ich bedzie ciezko naprawic... Szukam w takim razie skutera takiego jak BOMBARDIER XP na gazniku...

 

? MOZE SA JESCZE PODOBNE SKUTERY ?

 

Naprawde bardzo jestem wdzieczny ! Po przeszukaniu i dluzszym serfowaniu po Internetie w tym Rosyjskim zrozumialem ze jest bardzo malo info na ten temat... Stracilem nadzieje ... A tu tyle pomocnikow :)  ;) DZIEKI!!!

 

Bardzo bym jeszcze prosil o podpowiedz jak sprawdzic skuter? Przy pierwszym kontakcie dlia takiego lajka jak ja???  :-[ Chociaz powiem ze na samochodach sie znam i na motorach tez troche (Mechanikiem nie jestem a koldezy zawsze zaberaja mnie ze saba kiedy jada po samochody ;) )

 

Najprawdopodobnie tez w najblizszym czasie pojawie sie w Warszawie i podjade do tych mechanikow pochwalonych z pod Wa-wy. Bede tez prosic was o pomoc przy doborze skutera. Z moje strony nalezac sie bedzie wdziecznosc w postaci paliwa 40 st. slynego Ukrainskiego wyrobu. ;)

 

! D Z I E K I !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam latam na ukraine paliwo troche drogie ,ruskie tansze,ale zabawka wciaga je az milo!z tym sprawdzeniem to ja zbytnio nie pomoge,no ale te 135km ma krecic na wodzie 6900obr/min,na starcie ogien ma odrazu startowac a nie mielic wody,a cisnienie na garach chyba maja miec powyzej 10atm,najwazniejszy silnik buda mniej wazna aby nie klejona,tyle zmojej strony,pisz jak cos.narka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skuterami jest podobnie jak z każdym innym sprzętem. Przede wszystkim oglądnij dokładnie kadłub, wszelkie łaty, dziury, czy pęknięcia dyskwalifikują skuter. Tego się nie naprawia i nie daj sobie wmówić, że jest inaczej. Oczywiście nie dotyczy to wszelkich pokryw i plastików, ale pamiętaj, że ich wymiana nie jest tania. Sam silnik powinien po rozgrzaniu palić na dotyk, w miarę równo pracować (trzymać wolne obroty ok.1500obr/min), ale wiadomo dwucylindrowy dwusuw nie będzie miał jedwabistej pracy. Prędkość obrotowa na max. ok. 6700-6900. Powyżej 4500obr/min silnik powinien już chodzić gładko, bez charakterystycznego dla dwusuwów wypadania zapłonu. Przy przyspieszaniu powinieneś czuć stały ciąg turbiny, również przy skrętach. Jeśli jest inaczej, pojawiają się przyspieszenia w obrotach śruby, może to oznaczać kawitację i konieczność wymiany weringu lub śruby. Dobrze, jakbyś zajrzał do tunelu od dołu i przez kratę zerknął na śrubę, na stan łopat. Oczywiście komora silnika powinna być czysta tak jak i cały silnik, ale żeby nie był myty. Sprawdź przed i po pływaniu. Dopuszczalne tylko delikatne zapocenia. Po pływaniu i wyciągnięciu na przyczepkę pozostaw ją na pochyłości slipu, tak aby rufa skutera była niżej od dziobu, a następnie odkręć korki spustowe na rufie. Nie powinno być dużo wody, parę kropel, po kilkuminutowym pływaniu nie powinno jej być wcale. Jeśli trochę będzie, powinna być w miarę czysta, bez śladów benzyny czy oleju.

Oczywiście sprawdź działanie wskaźników, można się wprawdzie bez nich obejść, ale naprawa do tanich nie należy.

A przede wszystkim musisz przepłynąć się na skuterze sam, bez sternika-właściciela, który wie jak zamaskować wady swojej maszyny.

Sprawdź też dokumentację, aktualną rejestrację polską, a jeśli nie ma polskiej, powinna być inna np. amerykańska razem z dowodem zakupu i papierami celnymi. To samo tyczy się przyczepy. Wszędzie na świecie skutery podlegają rejestracji i taki dokument musi być.

W tej chwili nie przychodzi mi nic więcej do głowy, może inni będą mieli jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też dokumentację, aktualną rejestrację polską, a jeśli nie ma polskiej, powinna być inna np. amerykańska razem z dowodem zakupu i papierami celnymi. To samo tyczy się przyczepy. Wszędzie na świecie skutery podlegają rejestracji i taki dokument musi być.

W tej chwili nie przychodzi mi nic więcej do głowy, może inni będą mieli jakieś sugestie?

 

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz!

 

Takie pytanko jeszcze. Jak wogulie jest z wywiezeniem tego za granice (Na ktorej jest ta granica, przejscie graniczne)? Kolega tutaj wypowidal sie o smiganiu na Ukrainie skuterem... Bardzo bym prosil o pomoc! jak ten skuter bedzie mial papiery i ne bedzie zarejestrowany na mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jakie są przepisy celne na Ukrainie, ale sądzę, że będziesz musiał zgłosić zakup (umowa kupna-sprzedaży bądź faktura) i przywóz skutera na granicy, a następnie w jakimś terminie dokonać opłat. Tak to mniej więcej wygląda u nas, jeśli się coś sprowadza spoza UE.

Raczej nie przepuszczą Cię przez granicę, jeśli powiesz, że pożyczyłeś sprzęt od kumpla z Polski, żeby sobie popływać u siebie.

No, chyba, żeby przepuścili $$$ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...