Skocz do zawartości

Starte zęby w kole zamachowym od bendixa (ring gear) 947/951


xisio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Uszkodzony bendix zablokował sie na kole i urwał kilka zębów w seadoo xp 947 z 2001r.

 

Poniżej zdjęcia uszkodzenia

 

http://i.imgur.com/dGKUn.jpg

http://i.imgur.com/kZ9Ez.jpg

http://i.imgur.com/iGevf.jpg

http://i.imgur.com/C57Ji.jpg

http://i.imgur.com/PbLSW.jpg

 

Czy znacie jakiś sprawdzony serwis który jest w stanie zregenerować zęby?

Znacie może kogoś w pl kto ma takie koło do Rotax974 (951cm3)

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji bendix'a . Sprawdź w jakim stanie jest alternator. Uszkodzenia mają swój początek w bendix'ie a raczej w ogranicznikach  płytki ciężarków ( sprzęgiełko odśrodkowe). Przeprojektowałem ten badziew i teraz pracuje bezproblemowo.

jak to działa opisałem (jetnikolaus) tutaj:

 

http://www.seadooforum.com/showthread.php?24662-Electrical-gremlins-98-GSX-Limited&p=108775#post108775

 

http://www.seadooforum.com/showthread.php?46699-starter-problem&p=219340#post219340

 

http://fmix.pl/album/47528/galeria/1

 

http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Waverunner/2001/GP1200R%20-%20GP1200AZ/STARTING%20MOTOR/parts.html

 

Bendix jest chyba taki sam jak u Yamahy i innych PWC ja naprawiałem to w GSX Ltd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dziekuje za radę, magneto wygląda u mnie ładnie, jest niestety wszystko tylko pordzewiałe od wody (nie wiem za bardzo skąd tam tyle wody sie bierze, uszczelka z czerwonym silikonem wydawała sie szczelna.

 

W komorze z magneto znalazłem małą sprężynkę jakby z simeringu, sam bendix ma problemy z powrotem.

 

Zamówiłem na ebay używane koło, i bendix z rozrusznikiem, lezy w Pl na cle juź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to miałem farta bo leżała na samym dni obudowy, była zardzewiała i nie dostała sie na uzwojenie na szczeście.

Swoją drogą sam bendix tez sie rozkręcił samoistnie na jednej śrubie białego plastykowego trzymacza.

 

Przy skręcaniu musze dac jakiś srodek do śrub by sie trzymały, polecisz cos?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężarki są bez sprężynki. Następnym krokiem będzie utrącenie ograniczników na tarczce prowadzącej. Ograniczniki prędzej czy później trafią na magnesy magneta i ,,pokroją" stojan alternatora.

Jak masz na wierzchu to dorób tarczkę tak jak opisałem w seadooforum.

Stojan i bendix są drogimi zabawkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...