szOPen Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Wtam Mam drodzy koledzy pytanie ponieważ stałem sie posiadaczem X i chciałbym go cos lekko podkręcic Coś mi pomożecie w tej sprawie co zorbić a czego nie warto w co opłac sie wkładac kase a co nie przyniesie efektu. Wiadomo Nowa śruba ale jaka - zależy mi na prędkości maksymalnej Nie chiałbym zmieniać wydechu. Dziekuje za pomoc Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Dolot powietrza , przełożenie intercoolera na bok i założenie twardego orurowania , wywalenie opasu , wydech , większy kompresor , większe wtryski , regulator ciśnienia paliwa , większe ecu , redany sportowe , krata wlotu wody itd ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 WItam A co Pan poleca zrobić bo przymierzam sie do zakupu RXP-X nowego i czy to nie wplynie na zywotnosc silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stegano Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 WItam A co Pan poleca zrobić bo przymierzam sie do zakupu RXP-X nowego i czy to nie wplynie na zywotnosc silnika ? Kup, kawasaki ultra 300x i nie bedziesz musial sea doo modyfikowac ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 W nowym RXPX wystarczy zmienić dolot , retainery i program w kompie ( różnica jest niesamowita ! ) , Kawy 300 nie polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Witam Aktulanie docieram RXP-X mam juz 4 godzinki :) I co polecacie zrobic ? Kolega ma RXP-X ale 2010 r i wymienił śrubę na solasa stalową Do tego ma zrobione orurowanie stalowe do intercoolera i zawór Blow OFF I różnica jest duża pomiędzy seryjnym X a tamtym Zdecydiowanie lepiej się wkręca na obroty i płynie szybciej Zastanawiał się nad wymianą intercoolera na duży ale tam d\gdzie dzwonił nikt nie potrafił mu odpowiedzieć jaka będzie różnica. Również na wymianą kompresora na większy . Gdzieś na stronach w stanach widziałem różne rozpiski ale nie wiem ile w tym prawdy np. Wymiana śruby - daje zwiększenie prędkosci maksymalnej np o 3 mph U nas nie znalazłem bynajmniej takiej strony . i nie wiem czy istnieje cos takiego Ponieważ zwykły człowiek wchodzi na taką strone i widzi co daje i ile kosztuje coś takiego Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szOPen Opublikowano 11 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Z mojego doświadczenia wynika jak zmieniłem troszkę serie. Wymiana Kraty - zdecydowanie lepiej skuter trzyma się wody jest jakby " przyklejony " tyłem do tafli wody - natomiast prędkość moim zdaniem sie nie zmieniła Śruba stalowa SOLASA nie pamiętam oznaczenia - ale zmieniło się Od razu zmieniłem też wear ring i Zdecydowanie lepiej skuter przyspiesza Płynie szybciej ale nie wiele bo 8 km/h sprawdzone gps Szybciej wychodzi z wody Orurowanie Intercoolera : Błyskawiczna reakcja na gaz. Blow Off - Ochrona Kompresora doskonały dzwiek spuszczanego cisnienia po odjeciu gazu nie sciąga węży :) W planach : Dolot - ale jeszcze nie wiem jaki ? Wymiana ECU do obrotów 8400 rpm Wtryski I może wiekszy IC ale nie chce rezygnować z wydechu P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szOPen Opublikowano 11 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Jeśli chodzi o kawasaki ultra 300x - bardzo chetnie ale nie przewidzieli haka do zamontowania przyczepki z paliwem - czytałem że pali ogromne ilosci paliwa . Na jednym z forum opisuje człowiek że 40 minut na pełnym ghazie i bak suchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Jak już gadacie o tuningu, to taka ciekawostka... http://img140.imageshack.us/img140/5369/62633437.jpg http://img571.imageshack.us/img571/4425/15646248.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 szopen chciałbym zobaczyć te 8km/h więcej :P chyba płynąłeś z góry !! , metalowe orurowanie do intercoolera ok ale po co blowoff ? totalnie jest zbędny ! jedno zaprzecza drugiemu , nie ma sensu zwiększać intercoolera w RXP-X bo jest wystarczająco duży lepeij dołożyć większy kompresor , wtryski i zawór ciśnienia paliwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szOPen Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Najwyrazniej dlatego że wymieniłem śrube lekko przykatowaną i od razu wear ring i może to dała taki efekt . A czemo blo off jest zbędny ? Przecież jak zamyka sie przepustnica to zwiększa sie cisnienie w kolektorze dolotowym. aż węże puchną. No i również dlatego że skuter miał tendencje do zrywania rur od IC bo były dość kiepsko pospawane . Ale juz temat został ogarnięty i zostały zrobione dodatkowe ranty i teraz jst ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szOPen Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Tak to obecnie wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 a tak powinno wyglądać :) blow off tak samo działa przy dodaniu gazu jak przy odjęciu więc część powietrza zamiast do silnika wylatuje blow offem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stegano Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Seba - mam do ciebie pytanie... mam funkiel nowke yamaha fx ho cruiser i mam wrazenie ze jak plywam (99% morze) to kiera jest troche przekrzywiona na lewo... Czy tylko mi sie wydaje (fale i prady), czy to olac, czy zwrocic uwage panom na pierwszym sewisie, czy wyregulowac samemu (jak tak, to gdzie szukc srob regulacyjnych)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szOPen Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Zawsze można zawór zakręcic - a tak to na marginesie to fajna fracja upuszczanego cisnienia po odjeciu gazu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 WItam Znalazlem ze firma V-tech robi tyning bombardiera. Ktos robil cos u nich ? Pozdrawiam Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szOPen Opublikowano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Tak V tech coś robi ale jak i co dokładnie to nie wiadomo myśle że i oni sami do końca nie widza ( bez urazy ) Pasowało by kogoś podesłać na test i na wode i wtedy mozna cos powiedziec bo papier to przyjmuje wszytsko nawet ... Natomiast bez wymiany gratow , kompresora , wtryskow itp.... to chyba za wiele nie da sie juz wyciagnac z tego silnika. Podnoszą obroty do 8350 i chyba to jednyny tuning na seryjnych gratach . Przynajmniej tak mi sie wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 stegano , na cięgnie skrętu powinna być regulacja , możesz sam podregulować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stegano Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 stegano , na cięgnie skrętu powinna być regulacja , możesz sam podregulować Juz to zrobilem, najpierw z gdonie z instrukcja serwisowa pomierzylem linijka czy miesci sie wszystko w normie i okazalo sie ze przy nowym fabrycznym sprzecie byla roznica 10mm a w instrukcji jest max 5mm :) Dojscie do regulacj na ciegnie nie bylo najprzyjemniejsze, poniewaz musilem zapakwac reke od spodu pod kiere i tam na czuja wszystko robic :) Teraz roznica to okolo 1/2mm i kiera jest prawidlowo ustawiona :) (sprawdzalem na wodzie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 też właśnie stoję przed etapem tuningu mego RXT-Xa, bo zrobił się dla mnie jakiś wolny, zależy mi głównie na przyśpieszeniu, wyjściu z wody, prędkość max. nie ma znaczenia czy on leci 116 czy 120km/h Wymiana Kraty - zdecydowanie lepiej skuter trzyma się wody jest jakby " przyklejony " tyłem do tafli wody - natomiast prędkość moim zdaniem sie nie zmieniła czyli w wymianę kraty lepiej się nie pakować, bo zysk żaden, a mnie bardzie interesuje odklejenie od tafli Śruba stalowa SOLASA nie pamiętam oznaczenia - ale zmieniło się Od razu zmieniłem też wear ring i Zdecydowanie lepiej skuter przyspiesza Płynie szybciej ale nie wiele bo 8 km/h sprawdzone gps Szybciej wychodzi z wody czy ktoś wie, która śruba Solasa jest dobra na przyśpieszenie ? 8km/h to bardzo dużo ja mam już zjechany wearing i to czuję przy starcie, oryginalna śruba u mnie na oko w stanie bdb, a wearing jakby miał delikatny gwint, natomiast RXT-X to straszna locha i muszę wymienić śrubę Orurowanie Intercoolera : Błyskawiczna reakcja na gaz. testowałeś sam mod wymiana orurowania ? orurowanie robiłeś gdzieś, czy kupiłeś nowe gotowe dedykowane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 śruba solasa doginana przez Rivę rozmiar 15/22R , orurowanie możesz zmienić najlepiej użyć relokating kit z Rivy ale wiąże się to z usunięciem jednego z wydechów , wywal też OPAS . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 co daje wywalenie O.P.A.S ? z jakimi konsekwencjami to się wiąże ? jak zauważyłem to są 3 opcje związane z O.P.A.S 1. montaż tulei na O.P.A.S 2. usuniecie O.P.A.S + montaż zaślepek 3. usuniecie O.P.A.S + montaż blokad O.P.A.S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 co daje wywalenie O.P.A.S ? z jakimi konsekwencjami to się wiąże ? jako, że nie dostałem odpowiedzi, a drążyłem temat więc podzielę się informacjami jakie uzyskałem od kolegi ścigającego się w zawodach(Sea doo ok. 360KM) i odnoszącego sukcesy faktycznie usunięcie O.P.A.S daje i jest to stosunkowo tania modyfikacja do poprawy osiągów .... ale przy małych prędkościach po usunięciu O.P.A.S skuter sporo traci z manewrowości i będą większe problemy przy precyzyjnym podpływaniu na wolnych. Ostatecznie odpuściłem sobie usunięcie tego, gdyż holuję często narciarza i parasail(spadochron) oraz mam dość manewrowy slip i często muszę precyzyjnie podpłynąć słowem modyfikacja polecana, ale przy bardziej racingowym pływaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.