Marcin87 Opublikowano 4 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 Witam planuje zakup pierwszego skutera, na oku mam see do gsx 951 oraz yamahe GP 1200 co polecacie? Dodam że Yamaha po remoncie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 4 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 (edytowane) Wszystko zalezy od stanu konkretnej maszyny , GP1200 mialy problemy i na forum powinienes cos znalezc na ten temat. Silnik 951 odradza sie ostatnich modeli z wtryskiem (oznaczenie DI) , poleca z gaznikiem Gdybym mial do wyboru porownywalne maszyny wolalbym 951, latwiej i taniej bym to naprawil, a zakladam ze 20-25 letnie 2 suwy beda tego wymagaly albo po zakupie albo w przyszlosci . Osobiscie wolalbym dozbierac do Sparka 60/90 4 suw , maszyna do zabawy , duzo mniej pali, mozna pare koni zrobic mapą. I co najwazniejsze bedzie latwo to sprzedac . To twoj pietwszy skuter , wiem ze budzet nie za duzy, ale skutery pochlaniaja olbrzymie ilosci paliwa , wyobraz sobie ze taka Yamaha Gp1200 moze lyknac maksymalnie 50litry na godzine a Spark 90 np. 9 litry. Edytowane 4 Maja 2023 przez Kazik_usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin87 Opublikowano 5 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 Dzięki bardzo za odp. te które oglądałem są akurat na gaźnikach, cenowo podobnie, przemyśle temat może faktycznie dozbierać do czegoś nowszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin87 Opublikowano 5 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 A spalanie takiej 951 na gaznikach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 5 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 Dla gp1200 podqja okolo 14 galony (54 litry) przy WOT , dla 951 okolo 12 galony (45.6 l. ) przy WOT . Nigdy tego nie testowalem osobiscie , ale mysle ze przy WOT te wartosci beda gdzies tam blisko ,+ olej do 2 suwow. Dla porownania dla Sparka 90 okolo 2.4 galona. Dodatkowo taki serwisowany Spark potrafi zrobic nawet pareset godzin do remontu kapitalnego, sa potwierdzone w wypozyczalniach 1000+ , 2 suw +/- 150 godzin. Przyjmijac, ze kupujesz uzywki , juz po remontach , czasami wykonywanych roznie, to tych godzin nie masz duzo w rezerwie , 50 godzin bedzie niezlym wyczynem do remontu. Dlatego w takich przypadkach polecam dozbierac , wziasc jakis kredyt i kupic Sparka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin87 Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Ok rozumiem dzięki na inf. Początkowo myślałem o czymś takim https://m.olx.pl/d/oferta/skuter-wodny-sea-doo-gsx-limited-CID767-IDQEXi2.html Do zabrania za 12tys licząc się z ewentualnym remontem, chodzi o to żeby zobaczyć jak często będzie wykorzystany, czy będzie gdzie pływać itd. Jaki może być ewentualny koszt remontu? Chodź teraz zaczynam też brać pod uwagę sparka, może lepiej dozbierać, zawsze to łatwiej też sprzedać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 8 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2023 Trudno mi okreslic w dzisiejszych czasach kosz remontu , bo ceny uslug i czesci mocno podrozaly, dodatkowo kwestia dostepnosci czesci , czasu oczekiwania. Dodatkowo kwestia uszkodzen, wyobraz sobie ze twoj wal sie nie nadaje, a np. nowy wal do 951 potrafi kosztowac 3-4tys., a reszta ? . Z reguly awaria sie trafia w pierwszej czesci sezonu i sezon przepada , czyli rok w d... r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin87 Opublikowano 22 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2023 Po namyśle oraz twoich radach zakupiłem sparka 2015r 138mth nie wiem na ile to realny przebieg 🙂 teraz pytanie jestem 3 właścicielem drugi go nie rejestrował na siebie czy ja muszę rejestrować go na siebie czy może tak zostać? I jeszcze jedno pytanie skuter chyba jest źle ułożony na przyczepce, chyba nie powinien dotykać srodkiem kadłuba przyczepki? Powinien raczej leżeć na bocznych belkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drd Opublikowano 22 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2023 tak, jest zle wyregulowana przyczepka. Musi tam byc choc troche luzu. W skrajnym przypadku mozesz nawet uszkodzic tak skuter bo mala powierzchnia nacisku moze polamac kadlub. Co do rejestracji to zgodnie z przepisami: Właściciel jednostki pływającej zarejestrowanej w nowym rejestrze (System REJA24) jest obowiązany zawiadomić organ rejestrujący o: zbyciu jednostki, nabyciu jednostki, zmianie stanu faktycznego (zmiana danych zamieszczonych w rejestrze), zmianie stanu faktycznego wymagającej wykreślenia jednostki z rejestru. Na zgłoszenie powyższych zdarzeń właściciel ma 30 dni, licząc od dnia zaistnienia zdarzenia. wiec raczej nie moze zostac, a dodatkowo jest to robienie sobie i przyszlemy kupujacemu duzego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin87 Opublikowano 22 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2023 Skuter miał pierwszą i ostatnią rejestrację w 2016 przez pierwszego właściciela więc chyba w Nowym systemie go nie ma, wyświetla brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin87 Opublikowano 22 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2023 Jak mam go teraz zarejestrować? Nie wiem czy pierwszy właściciel go wyrejestrował (mam podać datę wyrejestrowania) drugi właściciel się tym nie interesował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drd Opublikowano 22 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2023 1 godzinę temu, Marcin87 napisał: Skuter miał pierwszą i ostatnią rejestrację w 2016 przez pierwszego właściciela więc chyba w Nowym systemie go nie ma, wyświetla brak to znaczy ze musi byc zarejestrowany od zera w Reja24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin87 Opublikowano 23 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2023 Jeszcze jedno pytanie, od spodu z prawej i lewej strony jest coś metalowego podłużnego, co to? Są to miejsca w których ma być podparty na przyczepce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin87 Opublikowano 23 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2023 Co do rejestracji to dzwoniłem do polskiego Związku motorowodnego i powiedziano mi że jeżeli ma biały zalakowany dowód rejestracyjny to nie jest zarejestrowany, dlatego też nie ma go w systemie, trzeba go na nowo zarejestrować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drd Opublikowano 24 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2023 W dniu 23.05.2023 o 11:47, Marcin87 napisał: Jeszcze jedno pytanie, od spodu z prawej i lewej strony jest coś metalowego podłużnego, co to? Są to miejsca w których ma być podparty na przyczepce? Jezeli mowimy o metalowej czesci kadluba to jest element chlodzenia CLCS od Sea Doo. Sea Doo ma system chlodzenia zamkniety, czyli woda z zewnatrz nie sluzy do chlodzenia silnika, a chlodzi przez te wlementy plyn chlodniczy ktory odprowadza cieplo poprzez te elementy do wody. Tutaj masz fajna animacje jak to dziala Dlatego tez za Sea Doo nie zobaczysz charakterystycznego strumienia wody za skuterem, bo tamte konstrukcje maja otwarty obieg chlodzenia (chlodza silnik woda z jeziora/morza). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 24 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2023 Charakterystyczny strumien to bajer a nie element chlodzenia, sea doo ma zamkniety uklad chlodzenia dla silnika ale otwarty dla wydechu. Aluminiowa listwa na dnie sparka po prawej to chlodnica/wymiennik ciepla, lewa to chyba rownowaga, a moze tez ma jakas funkcje wzmocnienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drd Opublikowano 24 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2023 3 godziny temu, Piotr-ek napisał: Charakterystyczny strumien to bajer a nie element chlodzenia… No nie wiem, jestem niemalze pewny ze to przynajmniej historycznie funkcja tego to ”specjalny” wskaznik ukladu chlodzenia ktory pokazuje ze faktycznie chlodzenie ma miejsce i woda chlodzi silnik (w przypadku jakby woda przestala tryskac trzeba zatrzymac silnik zeby go nie zatrzec). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2023 Oczywiście, że to nie jest bajer tylko kontrolka czy woda zaburtowa z turbiny jest wciskana w wąż chłodzący. Wbrew pozorom najważniejsze jest schłodzenie spalin. Tam się zaczyna przegrzanie elementów. Oczywiście są czujniki temperatur silnika, płynu chłodzącego i spalin, na podstawie których ECM decyduje czy uruchomić tryb awaryjny czy wyłączyć motor. Alarm też uruchamia się na podstawie odczytu z czujników. Sikawka/kontrolka może być podana w różnych miejscach kadłuba i ,,szpanować" albo udawać ,,dyskretną". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 25 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2023 (edytowane) 21 godzin temu, drd napisał: Dlatego tez za Sea Doo nie zobaczysz charakterystycznego strumienia wody za skuterem Napisał, że chodzi o strumień z tyłu, za skuterem, ten z tyłu za skuterem to bajer i nic więcej... Boczne to kontrola czy woda chłodząca dostaje się do obiegu... dotyczy yamahy. Edytowane 25 Maja 2023 przez Piotr-ek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 1 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2023 W SD też występowały boczne kontrolki chłodzenia, są też modele z tylnymi, tyle że nie pryskają w górę a do tyłu, jak w silnikach zaburtowych (np. poprzednie GTX/RXT) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin87 Opublikowano 15 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 Jeszcze jedno pytanie, czy to możliwe że podczas płukania słychać głośny metaliczny dźwięk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin87 Opublikowano 15 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 Przed zakupem sprawdzałem go na wodzie było ok, dziś postanowiłem spróbować płukania, podłączyłem wodę odpalam i strasznie coś jak by tłucze nie wiem czy to normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 (edytowane) Nie wiem dokladnie co masz za dzwiek , ale jak odpalilem skuter na przyczepie w obecnosci mego brata , ktory jest dowiadczonym mechanikiem na olbrzymich statkach , to myslal, ze silnik sie rozlatuje. Jest to dzwiek taki metaliczny i jest to normalne . Pochwal sie zdjeciami , nowego nabytku Edytowane 15 Czerwca 2023 przez Kazik_usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin87 Opublikowano 15 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 Też miałem takie wrażenie, jak by zaraz coś miało wyskoczyć 🙂 i od razu wyłączyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin87 Opublikowano 15 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.