Skocz do zawartości

Zakup pierwszego skutera


Marcin87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko zalezy od stanu konkretnej  maszyny , GP1200 mialy problemy i na forum powinienes cos znalezc na ten temat. Silnik 951 odradza sie ostatnich modeli z wtryskiem (oznaczenie DI) , poleca z gaznikiem  Gdybym mial do wyboru porownywalne maszyny wolalbym 951, latwiej i taniej bym to naprawil, a zakladam ze 20-25 letnie 2 suwy beda tego wymagaly albo  po zakupie albo w przyszlosci  .  Osobiscie wolalbym dozbierac do Sparka 60/90 4 suw , maszyna do zabawy , duzo mniej  pali, mozna pare koni zrobic mapą. I co najwazniejsze bedzie latwo to sprzedac .

 

To twoj pietwszy skuter , wiem ze budzet nie za duzy, ale skutery pochlaniaja olbrzymie ilosci paliwa , wyobraz sobie ze taka Yamaha Gp1200 moze lyknac maksymalnie  50litry na godzine a Spark 90 np. 9 litry. 

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla gp1200 podqja okolo 14 galony (54 litry)  przy WOT , dla 951 okolo 12 galony (45.6 l. ) przy WOT . Nigdy tego nie testowalem osobiscie , ale mysle ze przy WOT te wartosci beda gdzies tam blisko ,+ olej do 2 suwow.  Dla porownania dla Sparka 90 okolo 2.4 galona. Dodatkowo taki serwisowany Spark potrafi zrobic nawet pareset godzin do remontu kapitalnego, sa potwierdzone w wypozyczalniach 1000+ , 2 suw +/- 150 godzin. Przyjmijac, ze kupujesz uzywki , juz po remontach , czasami wykonywanych roznie,   to tych godzin nie masz duzo w rezerwie , 50 godzin  bedzie niezlym wyczynem do remontu.   Dlatego w takich przypadkach polecam dozbierac , wziasc jakis kredyt i kupic Sparka . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem dzięki na inf. Początkowo myślałem o czymś takim 

https://m.olx.pl/d/oferta/skuter-wodny-sea-doo-gsx-limited-CID767-IDQEXi2.html

Do zabrania za 12tys licząc się z ewentualnym remontem, chodzi o to żeby zobaczyć jak często będzie wykorzystany, czy będzie gdzie pływać itd. Jaki może być ewentualny koszt remontu? Chodź teraz zaczynam też brać pod uwagę sparka, może lepiej dozbierać, zawsze to łatwiej też sprzedać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno  mi okreslic w dzisiejszych czasach kosz remontu , bo ceny uslug i czesci mocno podrozaly, dodatkowo kwestia dostepnosci czesci , czasu oczekiwania. Dodatkowo kwestia uszkodzen, wyobraz sobie ze twoj wal sie nie nadaje, a np. nowy wal do 951 potrafi kosztowac 3-4tys., a reszta ? .   Z reguly awaria sie trafia w pierwszej czesci sezonu i sezon przepada , czyli rok w d... r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po namyśle oraz twoich radach zakupiłem sparka 2015r 138mth nie wiem na ile to realny przebieg 🙂 teraz pytanie jestem 3 właścicielem drugi go nie rejestrował na siebie czy ja muszę rejestrować go na siebie czy może tak zostać? I jeszcze jedno pytanie skuter chyba jest źle ułożony na przyczepce, chyba nie powinien dotykać srodkiem kadłuba przyczepki? Powinien raczej leżeć na bocznych belkach. 

IMG_20230522_051622.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, jest zle wyregulowana przyczepka. Musi tam byc choc troche luzu. W skrajnym przypadku mozesz nawet uszkodzic tak skuter bo mala powierzchnia nacisku moze polamac kadlub.

 

Co do rejestracji to zgodnie z przepisami:

 

Właściciel jednostki pływającej zarejestrowanej w nowym rejestrze (System REJA24) jest obowiązany zawiadomić organ rejestrujący o:

  1. zbyciu jednostki,
  2. nabyciu jednostki,
  3. zmianie stanu faktycznego (zmiana danych zamieszczonych w rejestrze),
  4. zmianie stanu faktycznego wymagającej wykreślenia jednostki z rejestru.

 

Na zgłoszenie powyższych zdarzeń właściciel ma 30 dni, licząc od dnia zaistnienia zdarzenia.

 

 

wiec raczej nie moze zostac, a dodatkowo jest to robienie sobie i przyszlemy kupujacemu duzego problemu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2023 o 11:47, Marcin87 napisał:

Jeszcze jedno pytanie, od spodu z prawej i lewej strony jest coś metalowego podłużnego, co to? Są to miejsca w których ma być podparty na przyczepce? 

 

Jezeli mowimy o metalowej czesci kadluba to jest element chlodzenia CLCS od Sea Doo. 

 

Sea Doo ma system chlodzenia zamkniety, czyli woda z zewnatrz nie sluzy do chlodzenia silnika, a chlodzi przez te wlementy plyn chlodniczy ktory odprowadza cieplo poprzez te elementy do wody. 

 

Tutaj masz fajna animacje jak to dziala 

 

 

 

Dlatego tez za Sea Doo nie zobaczysz charakterystycznego strumienia wody za skuterem, bo tamte konstrukcje maja otwarty obieg chlodzenia (chlodza silnik woda z jeziora/morza). 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charakterystyczny strumien to bajer a nie element chlodzenia, sea doo ma zamkniety uklad chlodzenia dla silnika ale otwarty dla wydechu. Aluminiowa listwa na dnie sparka po prawej to chlodnica/wymiennik ciepla, lewa to chyba rownowaga, a moze tez ma jakas funkcje wzmocnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piotr-ek napisał:

Charakterystyczny strumien to bajer a nie element chlodzenia…

 

No nie wiem, jestem niemalze pewny ze to przynajmniej historycznie funkcja tego to ”specjalny” wskaznik ukladu chlodzenia ktory pokazuje ze faktycznie chlodzenie ma miejsce i woda chlodzi silnik (w przypadku jakby woda przestala tryskac trzeba zatrzymac silnik zeby go nie zatrzec).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że to nie jest bajer tylko kontrolka czy woda zaburtowa z turbiny jest wciskana w wąż chłodzący. Wbrew pozorom najważniejsze jest schłodzenie spalin. Tam się zaczyna przegrzanie elementów. Oczywiście są czujniki temperatur silnika, płynu chłodzącego i spalin, na podstawie których ECM decyduje czy uruchomić tryb awaryjny czy wyłączyć motor. Alarm też uruchamia się na podstawie odczytu z czujników. Sikawka/kontrolka może być podana w różnych miejscach kadłuba i ,,szpanować" albo udawać ,,dyskretną".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, drd napisał:

Dlatego tez za Sea Doo nie zobaczysz charakterystycznego strumienia wody za skuterem

Napisał, że chodzi o strumień z tyłu, za skuterem, ten z tyłu za skuterem to bajer i nic więcej... Boczne to kontrola czy woda chłodząca dostaje się do obiegu... dotyczy yamahy.

Edytowane przez Piotr-ek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem dokladnie co masz za dzwiek , ale jak  odpalilem skuter na przyczepie  w obecnosci mego brata , ktory jest dowiadczonym mechanikiem na olbrzymich statkach , to myslal, ze silnik sie rozlatuje. Jest to dzwiek taki metaliczny i jest to normalne . Pochwal sie zdjeciami , nowego nabytku

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...