Skocz do zawartości

Cowes Classic 2016


Rekomendowane odpowiedzi

The Cowes Classic 2016 Offshore Powerboat Race is set to take place on Sunday, September 4th this year.

 

The 200-mile classic has long been recognised as one of powerboating’s toughest challenges, and comparisons have been made with motorsport events such as Le Mans and the Indy 500.

 

Dla tłumaczenia polecam https://translate.google.pl

 

Pierwszy Polak oficjalnie zgłoszony do wyścigu.

http://cowestorquaycowes.co.uk/sunus-ocean-racing-c237/

 

Wszelkie nowości proszę śledzić na naszej stronie https://www.facebook.com/Spectre-Offshore-Powerboats-190483266819/

 

A może posta ogląda jakowyś Sponsor? Zapraszamy.

My lecimy na oparach gotówki :)

sr32.thumb.jpg.4e4bea8856089fde8e5fa576c84df507.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin.j, właśnie informujemy forumowiczów.

Nie widzę potrzeby kopiowanie informacji z FB i wklejania na forum ;)

Osoby zainteresowane znajdą wiele informacji dotyczących wyścigu właśnie na FB.

 

DAN, znalazłem Twój portfel ale już pusty :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Zibi wszedłem na linka którego podałeś niżej czyli  yb.tl, póżniej na fejsa zerknąłem na filmik. Szkoda,że tak to wyszło, ale jestem pewny ,ze polska łodka była tam mocno zauważona, na pewno był to ogromny wydatek finansowy , trzymam kciuki za następne starty w przyszłości , życzę sukcesów i powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka :)

Złomik z Holandii ma większe zainteresowanie niż udział

pierwszego Polaka w 56 letniej historii wyścigu.

PZMiNW również nie zamieścił nawet wzmianki na swojej stronie

chociaż wydali zgodę na udział w wyścigu :(

Ale nic to ;D ;D ;D ;D

Mamy satysfakcję!!!!!!!

Telewizja nas doceniła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nie tajemnica  to chciał bym zapytać na skutek czego doszło do awarii ? , doczytałem o gorącym oleju i zagotowaniu pompy tylko dlaczego tak się stało,czy pogoda sie do tego przyłożyła czy jakieś inne przyczyny?Zerkałem na przebieg wyscigu i dosyć szybko Spectre zakończyło.. szkoda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, to organizacja narodowa musi wydać zgodę na start

w takich zawodach ;)

A u nas jest to PZMiNW.

Wiedzieli, podaliśmy im linki i nie zamieścili nawet wzmianki  :) :) :)

 

@lukasz2223, inni szybciej zakończyli ;D

Ty jak daleko popłyniesz przy fali dochodzącej do 7 metrów  ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie próbowałem pływac przy takich falach więc rozeznania nie mam.Zapytałem z czystej ciekawości,dłuższy czas śledziłem i nadal zerkam na facebokowy profil Waszego teamu i szczerze powiedziawszy spodziewałem się obszerniejszej relacji o tym jak sprawowała sie łódź,silniki i osprzęt w takich warunkach-wkońcu gdyby nie awaria pewnie 7 metrowe fale nie były by przeszkodą,żeby w ogóle dokończyć tą trase-czy sie myle ?.

Przygotowywaliscie łódz na tą wyprawe i wiele razy przewijał sie wątek "cięzkiego "wyścigu dlatego tym bardziej ciekawi fakt awarii sterowania-dobrze doczytałem ? Wkońcu to nie silniki padły ani kadłub też nie zaprezentował sie jak spławik tylko coś znacznie drobniejszego.Nie chcesz-nie musisz odp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukasz2223, wszystko jest opisywane na naszej stronie na FB.

https://www.facebook.com/Spectre-Offshore-Powerboats-190483266819/

Michał też opisał co i jak https://www.facebook.com/michal.majkelowaty1234?fref=ts

Jesteśmy zadowoleni z konstrukcji którą wykonaliśmy.

Łódż wytrzymała ten sztorm, konstrukcja braketu nie została naruszona,

pawęż jest cała, trym klapy nie odpadły.

Zagotowała się pompa wspomagania sterująca silnikami.

Bez wspomagania nie dało sie sterować.

Nie wiemy jeszcze co się stało. Mam nadzieję że spece z Mercurego dojdą do tego co i jak.

No to tyle.

W tym tygodniu Tom jeszcze wklei film.

https://www.facebook.com/sunusracing/?fref=ts

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja poopowiadam bo byłem na miejscu haha

 

Co do tego jak sprawowała się łódź... Nasza 32ka była najmniejszą i najsłabszą łodzią na tym wyścigu. Jednak w momencie awarii byliśmy na 4 pozycji w generalce i na pierwszym miejscy w klasie. Chyba nie muszę mówić nic dalej  :P

 

Łódź była mocno przerobiona w porównaniu do serii. Mieliśmy około 150 kg obciążenia na dziobie i dodatkowe 300 litrów paliwa na śródokręciu. Wszystko po to żeby ustabilizować łódź w locie

Do tego w piątek wieczorem "na ostatni gwizdek" zamontowaliśmy trym klapy mercurego ( K-plane 280 )

 

Silniki Verado 400 R to klasa sama w sobie. Jeszcze nie mieliśmy możliwości, żeby wszystko dostroić na 100% ale na starcie na płaskim odcinku zatoki Solent robiliśmy troszkę ponad 130 km/h. A łódź ważyła wtedy około 3700kg ( dodatkowe paliwo, tratwa, wyposażenie bezpieczeńśtwa itd )

 

Verado ma swój własny układ sterowania który jest zaopatrzony w elektryczną pompę wspomagania. Niestety podczas twardych lądowań pompa cały czas utrzymywała silniki w miejscu i poddana była bardzo dużym obciążeniom w skutek czego zagotował się olej w układzie hydraulicznym i pompa powiedziała Pa Pa.

W sumie to mała awaria ale bardzo ciężko prowadzi łódź z taką mocą bez tego wspomagania.

Tom ( mój kierowca ) próbował coś z tym zrobić ale gorąca pompa roztopiła mu gumowe mankiety w kombinezonie typu dry suit i wtopiła tą gumę w nadgarstki. Musieliśmy się wycofać. Gdyby nie to próbowalibyśmy dopłynąć bez wspomagania

 

Czy mielibyśmy szanse na dopłynięcie do mety? Oczywiście.

Jak daleko dopłynęliśmy? jakieś 60 mil czyli około 30% wyścigu

Szybko się wysypaliśmy? Byliśmy chyba przedostatnią łodzią która się wysypała.

Ostatnią był Silverline który niestety zatonął

 

Do mety dopłynęły 2 łodzie z 13 startujących. Niestety pogoda nie była łaskawa w tym roku

Urwane łopaty śrub napędowych, zetki, mocowania silników itd.

 

Warto było tam być. Cudowny wyścig i start z największymi legendami tego sportu.

Pozycja którą utrzymywaliśmy napawa mnie dumą bo to pokazuje, że Nasza łódź jest bardzo dzielna na fali a i kierowca wiedział co robi.

W przyszłym roku napewno wracamy

Łódź jest gotowa wiec finansowo będzie łatwiej

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...