Zibi Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 The Cowes Classic 2016 Offshore Powerboat Race is set to take place on Sunday, September 4th this year. The 200-mile classic has long been recognised as one of powerboating’s toughest challenges, and comparisons have been made with motorsport events such as Le Mans and the Indy 500. Dla tłumaczenia polecam https://translate.google.pl Pierwszy Polak oficjalnie zgłoszony do wyścigu. http://cowestorquaycowes.co.uk/sunus-ocean-racing-c237/ Wszelkie nowości proszę śledzić na naszej stronie https://www.facebook.com/Spectre-Offshore-Powerboats-190483266819/ A może posta ogląda jakowyś Sponsor? Zapraszamy. My lecimy na oparach gotówki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Szkoda że zrezygnowaliście z informowaniem na bieżąco forumowiczów >:( został tylko fejs ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 ja udaje ,że nie czytałem poza tym zgubiłem portmonetke :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 marcin.j, właśnie informujemy forumowiczów. Nie widzę potrzeby kopiowanie informacji z FB i wklejania na forum ;) Osoby zainteresowane znajdą wiele informacji dotyczących wyścigu właśnie na FB. DAN, znalazłem Twój portfel ale już pusty :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Oto link który pozwoli śledzić załogi na trasie wyścigu. Polecam :) http://yb.tl/CTC2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Taka sobie zajawka łodzi ;) https://www.facebook.com/Spectre-Offshore-Powerboats-190483266819/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Zycze Ci powodzenia. Niestety rib sprzedalem wiec na wodzie sie nie spotkamy sorry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Ale możesz być w Cowes. Ekipa jest w komplecie. To znaczy Majkel Mike od Mercurego i Tom. Ja kibicuję z domu :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 A czemu Michał jest nawigatorem a nie trzyma sterów ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Tom lepiej zna tamte wody. Tam nawet jak nie ma wiatru to fala ma 1,5m wysokości. Czyli coś tak jak na Zatoce Gdańskiej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Zibi Trzymam kciuki Niestety rib sprzedalem i pewnie płaczesz z tego powodu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Zibi wszedłem na linka którego podałeś niżej czyli yb.tl, póżniej na fejsa zerknąłem na filmik. Szkoda,że tak to wyszło, ale jestem pewny ,ze polska łodka była tam mocno zauważona, na pewno był to ogromny wydatek finansowy , trzymam kciuki za następne starty w przyszłości , życzę sukcesów i powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Ale sobie podskakują na falach ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Tak wielka szkoda ze byla awaria ale najwazniejsze ze zaloga cala i zdrowa. Pogoda typowa jak na ten wyscig choc tydzien wczesniej byla super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Wysypali się prawie wszyscy! Ta pogoda to ponoć najgorsza od 15 lat ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Taka ciekawostka :) Złomik z Holandii ma większe zainteresowanie niż udział pierwszego Polaka w 56 letniej historii wyścigu. PZMiNW również nie zamieścił nawet wzmianki na swojej stronie chociaż wydali zgodę na udział w wyścigu :( Ale nic to ;D ;D ;D ;D Mamy satysfakcję!!!!!!! Telewizja nas doceniła ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 co ma do tego PZMiNW że wydawali jakąś zgodę? :) co do złomka ;D ;D ;D ;D ;D obraz ojczystego motorowodniactwa ;D ;D ;D w sumie to trzeba płakać :'( :'( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Jeśli to nie tajemnica to chciał bym zapytać na skutek czego doszło do awarii ? , doczytałem o gorącym oleju i zagotowaniu pompy tylko dlaczego tak się stało,czy pogoda sie do tego przyłożyła czy jakieś inne przyczyny?Zerkałem na przebieg wyscigu i dosyć szybko Spectre zakończyło.. szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Jacek, to organizacja narodowa musi wydać zgodę na start w takich zawodach ;) A u nas jest to PZMiNW. Wiedzieli, podaliśmy im linki i nie zamieścili nawet wzmianki :) :) :) @lukasz2223, inni szybciej zakończyli ;D Ty jak daleko popłyniesz przy fali dochodzącej do 7 metrów ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Nigdy nie próbowałem pływac przy takich falach więc rozeznania nie mam.Zapytałem z czystej ciekawości,dłuższy czas śledziłem i nadal zerkam na facebokowy profil Waszego teamu i szczerze powiedziawszy spodziewałem się obszerniejszej relacji o tym jak sprawowała sie łódź,silniki i osprzęt w takich warunkach-wkońcu gdyby nie awaria pewnie 7 metrowe fale nie były by przeszkodą,żeby w ogóle dokończyć tą trase-czy sie myle ?. Przygotowywaliscie łódz na tą wyprawe i wiele razy przewijał sie wątek "cięzkiego "wyścigu dlatego tym bardziej ciekawi fakt awarii sterowania-dobrze doczytałem ? Wkońcu to nie silniki padły ani kadłub też nie zaprezentował sie jak spławik tylko coś znacznie drobniejszego.Nie chcesz-nie musisz odp :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Coś na YT znalazłem, nie wiem czy to już ktoś oglądał, od 4;52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 7 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 @lukasz2223, wszystko jest opisywane na naszej stronie na FB. https://www.facebook.com/Spectre-Offshore-Powerboats-190483266819/ Michał też opisał co i jak https://www.facebook.com/michal.majkelowaty1234?fref=ts Jesteśmy zadowoleni z konstrukcji którą wykonaliśmy. Łódż wytrzymała ten sztorm, konstrukcja braketu nie została naruszona, pawęż jest cała, trym klapy nie odpadły. Zagotowała się pompa wspomagania sterująca silnikami. Bez wspomagania nie dało sie sterować. Nie wiemy jeszcze co się stało. Mam nadzieję że spece z Mercurego dojdą do tego co i jak. No to tyle. W tym tygodniu Tom jeszcze wklei film. https://www.facebook.com/sunusracing/?fref=ts Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 7 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Widok z II piętra :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Wysypali się prawie wszyscy! Ta pogoda to ponoć najgorsza od 15 lat ;) To ile jednostek dopłynęło do mety ? Z ilu startujących. I na którym km/mili mieliście awarię w stosunku do całej trasy (10% 30% 50% ...) Gratuluję zaparcia i odwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 To może ja poopowiadam bo byłem na miejscu haha Co do tego jak sprawowała się łódź... Nasza 32ka była najmniejszą i najsłabszą łodzią na tym wyścigu. Jednak w momencie awarii byliśmy na 4 pozycji w generalce i na pierwszym miejscy w klasie. Chyba nie muszę mówić nic dalej :P Łódź była mocno przerobiona w porównaniu do serii. Mieliśmy około 150 kg obciążenia na dziobie i dodatkowe 300 litrów paliwa na śródokręciu. Wszystko po to żeby ustabilizować łódź w locie Do tego w piątek wieczorem "na ostatni gwizdek" zamontowaliśmy trym klapy mercurego ( K-plane 280 ) Silniki Verado 400 R to klasa sama w sobie. Jeszcze nie mieliśmy możliwości, żeby wszystko dostroić na 100% ale na starcie na płaskim odcinku zatoki Solent robiliśmy troszkę ponad 130 km/h. A łódź ważyła wtedy około 3700kg ( dodatkowe paliwo, tratwa, wyposażenie bezpieczeńśtwa itd ) Verado ma swój własny układ sterowania który jest zaopatrzony w elektryczną pompę wspomagania. Niestety podczas twardych lądowań pompa cały czas utrzymywała silniki w miejscu i poddana była bardzo dużym obciążeniom w skutek czego zagotował się olej w układzie hydraulicznym i pompa powiedziała Pa Pa. W sumie to mała awaria ale bardzo ciężko prowadzi łódź z taką mocą bez tego wspomagania. Tom ( mój kierowca ) próbował coś z tym zrobić ale gorąca pompa roztopiła mu gumowe mankiety w kombinezonie typu dry suit i wtopiła tą gumę w nadgarstki. Musieliśmy się wycofać. Gdyby nie to próbowalibyśmy dopłynąć bez wspomagania Czy mielibyśmy szanse na dopłynięcie do mety? Oczywiście. Jak daleko dopłynęliśmy? jakieś 60 mil czyli około 30% wyścigu Szybko się wysypaliśmy? Byliśmy chyba przedostatnią łodzią która się wysypała. Ostatnią był Silverline który niestety zatonął Do mety dopłynęły 2 łodzie z 13 startujących. Niestety pogoda nie była łaskawa w tym roku Urwane łopaty śrub napędowych, zetki, mocowania silników itd. Warto było tam być. Cudowny wyścig i start z największymi legendami tego sportu. Pozycja którą utrzymywaliśmy napawa mnie dumą bo to pokazuje, że Nasza łódź jest bardzo dzielna na fali a i kierowca wiedział co robi. W przyszłym roku napewno wracamy Łódź jest gotowa wiec finansowo będzie łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.