TOMRIDER Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Mam pytanko czy ktoś zna manualną procedurę blokady ogranicznika trymu?? Teraz po prostemu: co by silnik podnosił się do pewnego momentu nie do końca i nie rozdupcył czapy o oparcie:) W starszych modelach nie było problemu, w tych pod kompem albo jakaś kombinacja stacyjką itp....???????;/ motor DF 115 lb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Tomku, chyba jednak bez podłączenia pod kompa tego się nie da... Jedz do Jarka i niech wykona procedurę... w końcu wstawiał silnik Use the ENTERand EXITkeys to scroll the Engine Trim on to the main display. Press MENU. 2. Highlight TRIM CALand press ENTER. The Select Engine menu will appear with up to three options: Port, Center and Starboard. (If you selected a single-engine tank configuration you will be taken to the engine's Trim Calibration menu.) 3. Select the engine connected tothe engine interface and press ENTER. The engine's Trim Calibration menu will appear with two options: Lower Limit and Upper Limit. 4. Select LOWER LIMITand press ENTER. The following Trim Cal message will appear: Set Engine All Down and Press Enter. Put your engine in the full down position, then press ENTER. 5. Highlight UPPER LIMITand press ENTER. The following Trim Cal message will appear: Set Engine All Up and Press Enter. Put your engine in the full up position, then press ENTER. Press EXITrepeatedly to return to the main display. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekwf Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 bzdura .ta instrukja jest od elektronicznego zegara zeby ustawic wskazania trymu anie sam trym.trzeba podniesc silnik do gory i zajrzec pod spod tam znajedziesz tuz nad samym trimem czarne pokretlo ktore ma taki jezyczek .popychajac do gory lub w dol ustawiasz zasieg trimu .to wszyko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 .trzeba podniesc silnik do gory i zajrzec pod spod tam znajedziesz tuz nad samym trimem czarne pokretlo ktore ma taki jezyczek .popychajac do gory lub w dol ustawiasz zasieg trimu .to wszyko hameryke odkryłeś i czytaj uważnie temat... lernburn 115 tego nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Jacek, jak jest z takim ogrnicznikiem w innych markach? Spotkałem się z przypadkami wyłamania najczęściej składanych elementów rufy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 w nowych modelach widzę, że jest właśnie spod softu ustawiane.. dzięki temu na pojedynczym siłowniku jest też ustawiana na różnych kątach szybkość trymu Te manualne ograniczniki odchodzą do lamusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Cały problem w tym, że Radek twierdzi iż w nowych modelach jest dalej ten pierścień do ustawiania jak było w poprzednich. W silniku Tomka nie ma tego pierścienia.. Na stronie 4 jest o tym bardzo skąpo napisane ale jest wspomniane o tym co napisałem A tilt angle sensor performs as both a tilt limit and trim sender and a step-free,.. http://www.suzukimarine.com/~/media/Marine/Brochures/73671-Suzuki-DF140A-115A%20Brochure.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Przeczytaj jeszcze raz moje pytanie, bo odpisałes nie na temat... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Jest w każdym silniku taki ogranicznik tylko w większości przypadków jest to pokrętło na ... tak jak na foto poniżej, co tu dużo tłumaczyć ;) przy wstawianiu silnika mało kto je ustawia i nie wiem dlaczego :D ja zawsze ustawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 odnośnie tematu. Autor już ma rozwiązany problem i Radek też już znalazł procedurę na ustawienie w przypadku braku mechanicznego limitera Niedługo tu będzie procedura opisana dla innych :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Może nie w tym miejscu ale chciałbym poruszyć jedną sporna tezę :):) Mianowicie "blokada transportowa" tak ja nazywaja w serwisach już 2 razy się spotkałem:):) chodzi o łapkę mechaniczna do blokowania silnika przy max trymie:) W manualu wyczytałem wręcz odwrotnie iż nie jest to absolutnie do transportu i nie powinno się przewozić łodzi z podniesionym na maxa silnikiem :):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Tomek, rozpętasz zaraz kolejną wojnę światową ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Instrukcja DF175 Przestroga Blokada przechylowa powinna byc stosowana, gdy silnik nie jest uruchomiony. Sluzy ona równiez do odciazenia systemu automatycznego przechylania. Nie wolno opierac silnika na blokadzie podczas transportu. Temat przemieszczania jest zawarty w sekcji TRANSPORT. PRZEWOZENIE SILNIKA Podczas przewozenia lodzi z zamontowanym silnikiem na przyczepie, silnik powinien znajdowac sie w normalnej pozycji pracy, pod warunkiem, ze znajduje sie on wystarczajaco wysoko nad powierzchnia drogi. W przeciwnym przypadku nalezy go podniesc i podeprzec w sposób pokazany na ponizszym rysunku. Przestroga Podczas transportu nie nalezy stosowac dzwigni blokady przechylowej do zabezpieczenia silnika. Wyboje na drodze moga spowodowac wyczepienie sie blokady, powodujac uszkodzenie blokady i silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 dlatego w evinrudzie są 2 blokadki jedna bardzo solidna 2 podporowa opierająca silnik niżej zwana transportowa i druga serwisowa aby np. wykręcić siłownik trymu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.