sn2010 Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Witam serdecznie wszystkich motorowodniaków Chciałbym Was prosić o poradę w mojej sprawie dotyczącej silnika 2 takt. Silnik kupiłem 2 lata temu, gdy zaczynałem przygodę z motorowodniactwem. Muszę przyznać, że był to udany zakup bo spisuje się rewelacyjnie. Po zimie odpalił za drugim szarpnięciem (nie mam elektronicznego startera) Pod koniec zeszłego sezonu zaobserwowałem, że płynąc z manetką dociśniętą do końca na 100% mocy, po kilku minutach płynięcia gaśnie się (prawdopodobnie z braku paliwa w układzie paliwowym), pomaga wówczas spuszczenie manetki na chwilę z pełnej mocy i ponowne jej wrzucenie w pełna moc (na kilka minut jest spokój) Bardzo dziękuje za wszelkie wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Z tego co napisałeś to już wszystko wiesz . Musisz teraz tylko przeglądnąć całą linie paliwową . :D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sn2010 Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Inna ciepłota świec więc są inne całkowicie 7HS, 6HS nie chodzi o odstęp elektrod ;) lektura http://www.e-ngk.pl/cieplota_swiec_zaplonowych.php http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/printview.php?t=6906&start=0&sid=1943e2cb29e79c9f9b60c73e7a974398 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Dałeś cieplejsze świece więc powinieneś mieć raczej problem ze zgaszeniem silnika a nie zapaleniem. odstęp możesz sam zrobić na 1mm. W momencie jak zgaśnie, sprawdź czy czasem nie zrobił się mostek na elektrodach. Może jakiś termik odcina zapłon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Co ma piernik do wiatraka jak Ci brakuję paliwa to jakiego świecy ruszasz ? Czy jak dopompujesz paliwo to co świecy wyczyszczają się i cudownym sposobem przywraca się iskra niby zgubiona ? Brak paliwa no to szukaj w trakcie paliwowym , przecie to nie tylko gruszka . Zaczynając od zatkanego odpowietrznika i kończąc na gaźniku nie zapominając POMPĘ PALIWOWĄ i filterek jak masz ( często na wlocie paliwa w kroścu taka mała siateczka ) . Życzę powodzenia ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Poziom paliwa w komorze pływakowej i filtry do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sn2010 Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Mój typ o świecy wziął się z tego, iż w momencie sprawdzenia układu paliwowego w tym 2 filterków, nie znalazłem nic podejrzanego. Tak jak pisałem, w momencie jazdy na najwyższych obrotach pompowanie gruszki nie pomaga. W zeszłym sezonie wymieniałem świece, być może poprzednie świece też były NGK BR6HS a nie NGK BR7HS. Przerwy nie zmieniałem, tak jak miały oryginalnie tak wkręciłem, odpalił ok. Teraz przy inspekcji linii paliwowej znalazłem naklejkę z rekomendowaną świecą do silnika, więc z czystej ciekawości sprawdziłem i są różne. Wszedłem również na stronę NGK podałem markę i model silnika i też wskazał BR7HS a nie BR6. Świece nie są drogie, kupie i sprawdzę, gdyż może po prostu tutaj leży problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Jak masz za niski poziom w komorze pływakowej to pompowanie gruszką nic nie daje bo zawór iglicowy odcina większą dawkę paliwa. Wygląd świec dużo mówi o tym co się dzieje w komorze spalania. Jak wyglądają świece po wykręceniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sn2010 Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Tak wyglądają nowe świece po około 2 godzinnym pływaniu. Są to te cieplejsze świece, na których gaśnie na pełnej mocy. Dziś może dostanę zimniejsze świece, sądzicie że to może być przyczyna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Wyglądają całkiem dobrze, trochę tłuste.. Jak wstawisz zimniejsze to ściemnieją i będzie gorzej. Zwiększ przerwę do 1mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sn2010 Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Aczkolwiek zimniejsze zaleca producent, dzisiaj je wstawiłem wydaje mi się, że chodzi znacznie lepiej - ale prawdziwie przekonam się na wodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 wierzyć mi się nie chce , że można takie pierdoły wypisywać w tak prostej sprawie może zamiast świec kupcie sobie gromnice :D :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Zwiększając przerwę na świecy wydłużasz czas przeskoku iskry i co za tym idzie inny dłuższy czas zapłony paliwa różnice są minimalne ale silnik je zawsze wyczuje i ztąd inna praca silnika test na wodzie pokaże oblicze tego zabiegu różnica może cię zaskoczyć Może łapiesz żużel ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 W gdy jednak nie zdążę zareagować manetką i silnik zgaśnie, wówczas 2-3 razy podpompuje gruszką i silnik zapala od 1 szarpnięcia. Gdy nie podpopompuje paliwa, wówczas trzeba szarpać z 3-4 razy. czyli świece łyne najbardziej reagują na brak paliwa nie palą :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sn2010 Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Ostatnio na przystani stwierdzili, że pompowanie gruszką jest zbędne, po prostu świeca przez te kilka sekund troche ostygła i to pomogło a nie wcale brak paliwa. Otóż tak jak już pisałem, zamontowałem wczoraj nowe świeczki (zimniejsze, zwiększą przerwą zgodnie z zaleceniami producenta 1mm) świece NGK BR7HS 10, obecne miały przerwe 0.7mm NGK BR6HS Rzeczywistą różnice odczuje dopiero testując silnik na wodzie, bo na odpalaniu w słuchawkach czy w beczce nie wykręcę pełnej mocy przez kilka minut. Pożyjemy zobaczymy, sądzę jednak że wymiana świec na te które zalecił producent pomoże ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Ostatnio na przystani stwierdzili, że pompowanie gruszką jest zbędne, po prostu świeca przez te kilka sekund troche ostygła i to pomogło a nie wcale brak paliwa. Kolego super fachowców masz na przystani ;D , dziwnie tylko czemu dalej miętolisz temat , teoretycznie musisz już latać z prędkością światła ::) . Co do przegranych świec , jak by je realnie przegrzał .... to byś z pewnością miał niezłą detonację i trudności z gaszeniem a nie na odwrót , bo taka świeca była by czerwona od przegrzania a i tak iskra by przeskakiwała co w twoim przypadku skrajnie mało prawdopodobnie . Na silnikach 2t chłodzonych powietrzem czasami zdarzało się . Po świecach zostało nie wiele .... cewki , moduł zapłonu ... , Henio z przystani naprawi ;) . Miki co próbował Ciebie pomóc na co dzień zajmuję się naprawami , daj mu ten biedny silnik razem z linią paliwową i zrobi wszystko jak należy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sn2010 Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Wczoraj po kilkugodzinnym wypadzie nad Odrę, na nowych świecach silnik pracował bez zarzutu. Na pełnej mocy, nie gasł. Problemem chyba były jednak zamontowane niewłaściwe świece. Gdyż na tych zalecanych przez producenta spisuje się jak igła. Oczywiście, zobaczymy jak będzie spisywał się przy następnych razach. Dziękuje serdecznie za pomoc (przede wszystkim ogromne podziękowania dla mikijet), temat rozwiązany można zamknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Wczoraj po kilkugodzinnym wypadzie nad Odrę, na nowych świecach silnik pracował bez zarzutu. Na pełnej mocy, nie gasł. Problemem chyba były jednak zamontowane niewłaściwe świece. Gdyż na tych zalecanych przez producenta spisuje się jak igła. Oczywiście, zobaczymy jak będzie spisywał się przy następnych razach. Dziękuje serdecznie za pomoc (przede wszystkim ogromne podziękowania dla mikijet), temat rozwiązany można zamknąć. Oby tak było kolego jak piszesz , życzę powodzenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manta2 Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Nie wiem czy temat ogarnąłeś, ale problemem jest pompka paliwa, a ściślej membrana która stwardniała. Dla próby możesz pominąć pompkę, podłączyć paliwo bezpośrednio do gaźnika. Pompując ręcznie będziesz zasilał silnik. Objaw powinien zniknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.