Skocz do zawartości

Silnik, chodzi jak żyleta, aczkolwiek przy 100% mocy, czasem zgaśnie


sn2010
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich motorowodniaków

 

Chciałbym Was prosić o poradę w mojej sprawie dotyczącej silnika 2 takt. Silnik kupiłem 2 lata temu, gdy zaczynałem przygodę z motorowodniactwem. Muszę przyznać, że był to udany zakup bo spisuje się rewelacyjnie. Po zimie odpalił za drugim szarpnięciem (nie mam elektronicznego startera)

 

Pod koniec zeszłego sezonu zaobserwowałem, że płynąc z manetką dociśniętą do końca na 100% mocy, po kilku minutach płynięcia gaśnie się (prawdopodobnie z braku paliwa w układzie paliwowym), pomaga wówczas spuszczenie manetki na chwilę z pełnej mocy i ponowne jej wrzucenie w pełna moc (na kilka minut jest spokój)

 

Bardzo dziękuje za wszelkie wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma piernik do wiatraka jak Ci brakuję paliwa to jakiego świecy ruszasz ? Czy jak dopompujesz paliwo to co świecy wyczyszczają się i cudownym sposobem przywraca się iskra niby zgubiona ? Brak paliwa no to szukaj w trakcie paliwowym , przecie to nie tylko gruszka . Zaczynając od zatkanego odpowietrznika i kończąc na gaźniku nie zapominając POMPĘ PALIWOWĄ i filterek jak masz ( często na wlocie paliwa w kroścu taka mała siateczka ) . Życzę powodzenia  ;) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój typ o świecy wziął się z tego, iż w momencie sprawdzenia układu paliwowego w tym 2 filterków, nie znalazłem nic podejrzanego. Tak jak pisałem, w momencie jazdy na najwyższych obrotach pompowanie gruszki nie pomaga.

 

W zeszłym sezonie wymieniałem świece, być może poprzednie świece też były NGK BR6HS a nie NGK BR7HS. Przerwy nie zmieniałem, tak jak miały oryginalnie tak wkręciłem, odpalił ok.

 

Teraz przy inspekcji linii paliwowej znalazłem naklejkę z rekomendowaną świecą do silnika, więc z czystej ciekawości sprawdziłem i są różne. Wszedłem również na stronę NGK podałem markę i model silnika i też wskazał BR7HS a nie BR6.

 

Świece nie są drogie, kupie i sprawdzę, gdyż może po prostu tutaj leży problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększając przerwę na świecy wydłużasz czas przeskoku iskry i co za tym idzie inny dłuższy czas zapłony  paliwa różnice są minimalne ale silnik je zawsze wyczuje i ztąd inna praca silnika test na wodzie pokaże oblicze  tego zabiegu  różnica może cię zaskoczyć   

 

Może łapiesz żużel  ;D ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gdy jednak nie zdążę zareagować manetką i silnik zgaśnie, wówczas 2-3 razy podpompuje gruszką i silnik zapala od 1 szarpnięcia. Gdy nie podpopompuje paliwa, wówczas trzeba szarpać z 3-4 razy.

 

 

czyli świece

 

 

łyne najbardziej reagują na brak paliwa

 

 

nie palą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na przystani stwierdzili, że pompowanie gruszką jest zbędne, po prostu świeca przez te kilka sekund troche ostygła i to pomogło a nie wcale brak paliwa.

 

Otóż tak jak już pisałem, zamontowałem wczoraj nowe świeczki (zimniejsze, zwiększą przerwą zgodnie z zaleceniami producenta 1mm) świece NGK BR7HS 10, obecne miały przerwe 0.7mm NGK BR6HS

 

Rzeczywistą różnice odczuje dopiero testując silnik na wodzie, bo na odpalaniu w słuchawkach czy w beczce nie wykręcę pełnej mocy przez kilka minut. Pożyjemy zobaczymy, sądzę jednak że wymiana świec na te które zalecił producent pomoże !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na przystani stwierdzili, że pompowanie gruszką jest zbędne, po prostu świeca przez te kilka sekund troche ostygła i to pomogło a nie wcale brak paliwa. 

 

 

 

Kolego super fachowców  masz  na przystani  ;D , dziwnie tylko czemu dalej miętolisz  temat , teoretycznie musisz już latać z prędkością światła  ::) . Co do  przegranych świec , jak by je realnie przegrzał .... to byś z pewnością miał niezłą detonację i trudności z gaszeniem a nie na odwrót , bo taka świeca była by czerwona od przegrzania a i tak iskra by przeskakiwała co w twoim przypadku skrajnie mało prawdopodobnie . Na silnikach 2t chłodzonych powietrzem czasami zdarzało się . Po świecach zostało nie wiele .... cewki , moduł zapłonu ... , Henio z przystani naprawi  ;) .

Miki co próbował Ciebie pomóc na co dzień zajmuję się naprawami , daj mu ten biedny silnik razem z linią paliwową i zrobi wszystko jak należy .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po kilkugodzinnym wypadzie nad Odrę, na nowych świecach silnik pracował bez zarzutu. Na pełnej mocy, nie gasł. Problemem chyba były jednak zamontowane niewłaściwe świece. Gdyż na tych zalecanych przez producenta spisuje się jak igła. Oczywiście, zobaczymy jak będzie spisywał się przy następnych razach.

 

Dziękuje serdecznie za pomoc (przede wszystkim ogromne podziękowania dla mikijet), temat rozwiązany można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po kilkugodzinnym wypadzie nad Odrę, na nowych świecach silnik pracował bez zarzutu. Na pełnej mocy, nie gasł. Problemem chyba były jednak zamontowane niewłaściwe świece. Gdyż na tych zalecanych przez producenta spisuje się jak igła. Oczywiście, zobaczymy jak będzie spisywał się przy następnych razach.

 

Dziękuje serdecznie za pomoc (przede wszystkim ogromne podziękowania dla mikijet), temat rozwiązany można zamknąć.

Oby tak było kolego jak piszesz , życzę powodzenia  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...