tbystry1980 Opublikowano 12 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2024 (edytowane) Witam serdecznie. Mam zamontowany silnik Suzuki 80km z 2012roku. Po zimowaniu z opuszczonym silnikiem wziąłem się za jego serwis. Pojawił się problem z trymem, podnosi normalnie od samego dołu do samej góry ale jak chce go opuści dochodzi do pierwszego górnego skoku i się zatrzymuje pompa nie działa jednym słowem cisza. Opuściłem ręcznie do końca po czym zacząłem go podnosić i odpuszczać jak minę dolny skok nie mogę go opuścić. Olej sprawdzony jest w porządku, wszystko suche brak wycieków. Jaka może być przyczyna? Ktoś ma jakiś pomysł W załączniku filmiki. Z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam Tomek 20240412_120537~3.mp4 20240412_121446.mp4 Edytowane 12 Kwietnia 2024 przez tbystry1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2024 Suzuki lubi mieć ogranicznik na rurce obrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbystry1980 Opublikowano 12 Kwietnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2024 3 godziny temu, mikijet napisał: Suzuki lubi mieć ogranicznik na rurce obrotu. Przepraszam ale dopiero uczę się silników zaburtowych, dopiero druga moja łódka a przed sezonem było wszystko ok. Jak mogę prosić jaśniej o co chodzi z ogranicznikiem na rurce obrotu? Ciekawe że to się dzieje tylko między skokami Trymu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2024 (edytowane) Tzw. Tilt limit Switch , który jest montowany na rurce/zawiasie podnoszenia silnika. Tilt Limit System The DF60A incorporates a new tilt limit system to help protect the boat from damage that can occur when tilting the outboard. The design incorporates both the functions of a tilt limit and trim sender, and uses a step-free, continuous type tilt limiter that allows installation of the outboard on nearly any type of boat. Ale jak nie masz tego switch'a to w momencie ,,przerwy w działaniu" rozlącz kable zasilające silnik trymu od przekaźników i podaj prąd na silnik trymu bezpośrednio z aku. To jest prosty silnik prądu stałego. Zamieniając bieguny zmieniasz kierunek obrotu silnika. Edytowane 12 Kwietnia 2024 przez mikijet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbystry1980 Opublikowano 13 Kwietnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2024 Dziękuje za wyjaśnienie, będę sprawdzał czy mam switch'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbystry1980 Opublikowano 14 Kwietnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2024 (edytowane) Witam. Dzisiaj sprawdzałem mam tego switch'a w swoim silniku, czy może być problem właśnie z nim? Edytowane 15 Kwietnia 2024 przez tbystry1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.