marcin.j Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Mam problem z dojściem do ładu, co prawda jest to silnik evinrude 50 4T na wtrysku z 1999roku ale to jest suza więc piszę tutaj Na wolnych obrotach po dłuższej chwili brakuje chlodzenia Co zrobiłem, wymiana pompy - stara w calosci była więc raczej nic nie poszło do układu, spodzina sprawdzona na wiertarce w wodzie cisnienie super, woda podłączona na krutko do silnika przez rurkę w kolumnie sika niby wszędzie, przez termostat, do wydechu i przez rurkę kontrolną, wymieniony termostat na nowy, wymieniony zawór ciśnienia na nowy w kolumnie, rurki drożne przedmuchane, a dalej problemy z chłodzeniem Silnik ładnie pali i się wkręca, co jeszcze? Bo skończyły mi się pomysły dzięki z gory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Co to znaczy brakuje chłodzenia? 1. Nie leci woda z kontrolki? 2. Silnik się przegrzewa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 4 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Dokładnie jak napisałeś powoli brakuje wody z kontrolki i się przegrzewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vroni Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Parę tygodni temu miałem też problem z chłodzeniem w DF 30. Gdyby nie wymieniony bardzo niedawno cały zespół pompy wody pewnie zacząłbym winić pompę. Zrobiłem płukankę odkamieniającą roztworem octu. W odpowiednim naczyniu(po zdjęciu śruby) zanurzyłem silnik po wloty wody w roztworze ocet z wodą 1:2.Na wylot kontrolny założyłem rurkę, aby woda wracała do naczynia i tak pyrkał aż woda w naczyniu zrobiła się gorąca i ruda. Myślę że temperatura wody doszła do jakichś 50-60 stopni i przy tej temperaturze chodził co najmniej pół godziny. Oczywiście zdemontowałem na ten czas termostat, który odkamieniłem osobno. Dodam, silnik 400 mtg od nowości. Problem powstał po zaciągnięciu na płytkiej wodzie mułu i piachu.Myślałem najpierw, że to jest przyczyna bo zaraz potem po osiągnięciu temperatury granicznej najpierw ostrzegawczy sygnał a potem redukcja obrotów do manewrowych. Byłem niedaleko mariny, mogłem jakoś się dopyrkać. Żaden "flush" ani sprężone powietrze nie dawały rezultatów, dopiero ocet pomógł. Przypuszczam, że doszło tylko do zawężenia przepływu a nie całkowitego zaklejenia kamieniem kanałów w bloku. Może warto spróbować, koszt niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Mój najgorszy przypadek nawet płukanie nie pomogło :( https://photos.app.goo.gl/dGNLMrBQ96oQPDwK7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 4 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 A może uszczelka puszcza do płaszcza wodnego spaliny? Co mogłem spenetrowałem endoskopem z góry i z dołu i żadnych zatorów, po ściągnięciu węża przelewowego od termostatu nie widać dużo kamienia i przy otwartym termostacie lub jego braku też woda zanika tak jak by pompa przestawała pracować po chwili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Rurka podająca wodę z pompy do góry nie jest przygięta? Jakiś grubszy farfocel może się blokować w przewężeniu. Zdejmij spodzinę. Przygotuj dobrze dopasowany do rurki wąż. Uruchom silnik i podaj ,,kranówkę". Jeżeli problem nie zniknie to już wiesz gdzie szukać. A jak zniknie to też już wiesz gdzie szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 A więc problem zaczyna się jak jest założona spodzina, na wężu chłodzi dobrze poprzez ciśnienie z sieci wodociagowej Ewidentnie robi się poduszka powietrzna w płaszczu wodnym, na wolnych obrotach spaliny nie mają siły przechodzić przez śrubę, dopiero jak zatkam ujście spalin na kolumnie to zasuwają dołem Po wykreceniu anody na płaszczu wodnym podczas pracy silnika tak jakby czuć spaliny, Więc stawiam na uszkodzona uszczelkę pod głowicą, sama oryginalna uszczelka kosztuje 230zl więc taniocha czas oczekiwania 1 tydzień Najgorsze to obawy ze śrubami przy ściaganiu główki ciekawe ile się urwie Co Wy na to, rozbierał już ktoś taki motor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Rozbierałem parę suzek ale były 5 razy większe ;) Nie ma najmniejszych problemów z wykręcaniem śrub. To nie stara Yama. Trochę precyzji z montażem łańcucha rozrządu i bloku na kolumnie. Dobrze jest powiesić silnik na stojaku a blok zdejmować / zakładać na wciągarce łańcuchowej. Sprawdź czy powierzchnie przylegania są proste. Głowica do planowania to standard ale o bloku się zapomina. I czasem usterka może wrócić. Tylko czy naprawdę trzeba rwać głowicę? Jak na wężu chodzi to problem może być w spodzinie a konkretnie w pompce. Sprawdź dobrze mimośrodowość pompy. Dobra pompa kręcona wiertarką ,,sika" co najmniej na 2 metry w górę. Zatkanie palcem węża jest niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Dzięki za uwagi, z tą pompa to 2 metry nie sika może 1 metr, lepiej by było nie rwać głowicy ;D Porobię jeszcze testy z tą spodziną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 9 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 Zamówilem jeszcze przyżąd do sprawdzania szczelności cylindrów może coś pokaże, dalej czarna magia nawet założyłem stary wirnik daje lepiej jak nowy zamiennik ale dalej na wolnych obrotach gubi chłodzenie, pierw przestaje lecieć przez termostat (cały czas otwarty) potem słabnie na kontrolce aż do zaniku chłodzenia, spaliny na wolnych nie idą przez śrubę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 19 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2020 Szukam dalej przyczyny, objawy są takie same jak na filmie który dodaje, może coś podpowiadają czemu się tak dzieje główka już ściągnięta kanały wodne drożne, zrywać głowicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 1. zdejmij spdzine i podłącz wąz wodny do rurki wody i pusc wode tak na 50% otwarcia zaworu i obserwuj co i jak 2. a płaszcz wodny boczny odkreałeś? moze cos w kanałąch plaszcza wodnego tkwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 20 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 Na wężu chodzi dobrze, a płaszcz wodny do odkręcania brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 jak na wężu hodzi bobrze to kup zestaw naprawczy pompy wody . koniecznie oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 a jak ta rurka wody,widze ze ma u góry uszczelnienie. jak tam widac coś od dołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Uszczelnienie rurki obok zaworu ciśnienia jest dobre, pompa założona nowa original, Główke ściągnąłem i kanały drożne, brak kamienia, czytam i filmy oglądam i coraz więcej wskazuję na Zapchane kanały w glowicy, Zanim zwalę głowicę spróbuję bez spodziny odkamienic układ , mam środek do czyszczenia chłodnic i kwasek cytrynowy może jakiś syf wyleci, zrobię próbe na pompie zewnetrznej, a może ocet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Jeżeli na wężu ( ciśnienie z sieci) chodzi dobrze to o jakich zatkanych kanałach mówisz? Pompa podaje za małe ciśnienie. 1. Za mało zasysa? 2. Za mało podaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 @marcin na forum jest opis z użyciem kamix do odkamieniania. Bardzo dobrze się sprawdził. Pompę masz całą nową czy tylko wirnik? Do tego oryginał czy zamiennik, bo wiesz może to robić różnicę. Pisałeś chyba że na starym wirniku pompa lepiej daje.. Znalazłem filmik z tej operacji odkamienienia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Zwróć uwagę czy nie brakuje ci uszczelniacza nr 2 na schemacie bo przy nowej obudowie może go brakować. Spójrz czy obudowa nie ma ubytków/wżerów pomiędzy uszczelką i podkładką nr 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Dzięki za podpowiedzi Wirnik nowy, obudowa jest cała z odlewu nie ma wymiennej obudowy pompy wody, uszczelka nowa płytka pod pompą ok, brak zużycia, uszczelniacz jest w obudowie sprawny sprawdzony podczas testu spodziny na wiertarce nic się nie leje z niego, wody w beczce nalane więcej niż poziom wody gdy silnik jest z łódka w wodzie Mimo wszystko odkamienianie nie zaszkodzi, normalnie czarna magia nie ma do czego się przyczepić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Sprawdź na wszelki wypadek zawór ciśnieniowy wody. Może jest zablokowany w pozycji otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Zawór jest nowy i sprawny to pierwsza żecz którą wymienilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Czyli jesteśmy w dwóch miejscach gdzie nie ma wody. Teraz trzeba sprawdzić czy ona w ogóle tam dochodzi? Na wężu bez spodziny wszystko działa. Wychodzi, że układ zaopatrzenia bloku w wodę jest mało wydajny. A co z tą szczelnością? Nie musisz mieć przyrządu. Zablokuj wał w pozycji ,,zawory zamknięte" i dmuchaj powietrze do cylindra. Jeżeli wyraźnie ucieka płaszczem wodnym to uszczelka pod głowicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Ja też miałem ostatnio kłopoty z obrotami, co zapewne było ewidentnie związane z chłodzeniem silnika. (dotyczy Yam 40). Jak silnik nie był w pełni nagrzany to wchodził na wysokie obroty. Ale gdy płynąłem przez dłuższy czas na wysokich obrotach i potem na krotko zredukowałem szybkość (np. krótki kanał), to potem już nie chciał wchodzić na obroty. Trzeba było postać, schłodzić silnik i można było ponownie próbować..... Teraz w serwisie wypłukali mi sporo piasku z płaszcza chłodzenia- nie próbowałem jeszcze skutków tej operacji, to okaże się dopiero po wiosennym zwodowaniu :( Gdy nie pomoże, będę się kolegów radził co dalej począć.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.