PIGMENT33 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Witam. Mam zamiar zmienić swoją 140 na 175. Teraz pływam do 70km/h. Z jaką prędkością polecę na df175 i czy warto zamienić?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Kolego na pewno jest większa pojemność i więcej koni więc podejrzewam że łódka dostanie większego kopa przynajmniej przy starcie, prawda jest taka że ciężko to określić trzeba by założyć i sprawdzić, chyba że znalazłbyś kogoś z taką łódką ale to raczej ciężko będzie, a jaki koszt takiej operacji ? , do 70 to faktycznie rewelacji nie ma ale łódka waży 700kg, a może kwestia zmiany śruby ?, druga sprawa że DF140 waży powiedzmy 170kg a 175 będzie ważyć jakieś 40kg więcej - ciekawe jak to wpłynie na właściwości nautyczne łodzi , np Banta 545 na F115 wyciąga 82 km/h co jest już dużo , a jakby zapiął do niej taką DF 140 jak masz to podejrzewam że dojedzie do 90km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Powiem krótko, po co to wszystko, jak chcesz pływać"szybko" to zmień łódz , potem silnik na racing i wtedy będziesz pływał szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIGMENT33 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 CALCIO 23.. DF 140 waży około 190 kg, natomiast DF 175 około 215kg. Dojdzie tylko 25 kg na rufie, Śruby zmieniałem --nic nie daje tzn. nie ma efektów godnych uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 W takim razie można spróbować zmienić silnik w końcu to 35km więcej i dużo większa pojemność, na pewno będzie bardziej elastyczny ale ciekawi mnie też do jakich prędkości jest przystosowany ten kadłub, chociaż np Cortina 555 taką jak ma Piotr też jest turystyczna a jak zapinają do niej 200km i więcej to bez problemu gania 90km/h, jaki jest koszt wymiany silnika na większy ? a wracając do osiągów Banty 545 to nie są jakieś żarty bo Pan Jacek ( właściciel tej firmy ) tyle nią lata z Yamahą F115 , a i przepraszam bo prawdopodobnie ona wyciąga 85 km/h ale nie jestem pewny w każdym razie może to potwierdzić nasz forumowy Kolega Jacek który swoim Quicksilverem z 200km Verado nie dał rady Bancie 545 ze 115km Yamahą 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIGMENT33 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Kolega właśnie sprzedał Quicksilvera 525 flamingo ze 115 Yamahą, ale razem pływaliśmy nim na maxa 65 km/h !!! Łódka mniejsza i wolniejsza !!!??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIGMENT33 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Czy DF175 jest głośniejszy od DF 140 ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Nie wiem ile waży ten Quicksilver ale podejrzewam że jest ciężki , a co do głośności to V6 na pewno będzie głośniejszy od V4 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIGMENT33 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Quicksilver 525 fl waży 550 kg. Suzuki DF175 to rzędowa czwórka -nie V6. Ma zmienne fazy rozrządu VVT.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 to mało waży Banta waży 600kg, własnie doczytałem na stronie Suzuki marine i faktycznie to 4 gary, a byłem przekonany ze przy takiej pojemności to V6 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIGMENT33 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Z danych katalogowych Banta waży 500 kg , a nie 600. Myślę ,że przy tej długości te 500kg to chyba cienkie laminaty. Jak uważasz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Patrzysz na Bante 530 której już nie produkują, a ja mówię o Bancie 545 , która waży 600kg i nie jest to cienki laminat, chyba że mówisz o tych danych na stronie Anmarine to tam jest błąd bo napisali że waży 500kg a waży 600kg zresztą moja 460 jest wzmocniona i waży jakieś 400 -420 kg i jestem z niej bardzo zadowolony do tego w tej chwili lata około 75 km/h a będzie więcej :) , pamiętam Twojego AM który ledwo do 60 dochodził więc jakieś wolne są te AMy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIGMENT33 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 W ofercie zagranicznych dealerów Banty 545 też występuje 500 kg. Zastanawiające!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Tak mnie tym zaciekawiłeś że w przyszłym tygodniu zadzwonię do Stoczni i zapytam jak to jest z tą wagą :) , powiem Ci jeszcze że od tego sezonu pływa jedna Banta 545 z silnikiem takim jak Twój czyli DF140 - nie wiem jakie ma dokładnie osiągi ale słyszałem że naprawdę dobrze na tym lata więc myślę że można zrobić 90km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Pigment rozmawiałem dzisiaj z właścicielem Stoczni i jest błąd na tych stronach waga jest tak jak mówiłem 600kg a nawet ponad 600kg, na F115 robi około 85km/h a na DF140 doleci do 90km/h spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIGMENT33 Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 CALCIO !!! Wybacz moje "czepialstwo" ale jak wiesz wcześniej miałem Mazury 525 z Yamahą F100 , wg GPS wychodziło równe 60km/h a waga łodzi była 490kg !!! Mam teraz co mam i 70 dych ciągnie.Nie podaruję i na wiosnę pojadę specjalnie do firmy Banta. Nie uwierzę jak nie przepłynę .. mać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 PIGMENT - ależ ja nie twierdzę że się czepiasz ;D , jak najbardziej pojedź na wiosnę i się przepłyń to przyznasz mi rację, ja tych danych nie biorę z księżyca, tylko z tego co sam pływam no i z pierwszej ręki czyli od Właściciela stoczni a to jest poważny człowiek a nie jakiś tam spekulant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIGMENT33 Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 CALCIO!!! Swoim sprzętem też powinieneś pływać około 85 km/h.. Jak jest w rzeczywistości ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 tak jak pisałem prędzej w tej chwili jest około 75, po zmianie śruby powinienem dojechać do 80 - 81 no i odjąć 1 osobę bo najmniej pływamy w dwie a to też dodatkowe obciążenie, otwarcie powiem że jak dojadę do 80 to będzie dobrze, 85 to moim zdaniem za dużo jak na tą łódź , no ale i tak jak się uda zrobić 80 to już będzie coś. Moim pontonem latałem około 65 km/h więc to już będzie dość duża różnica w prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2020 tak po czasie spojrzałem na prędkości jakie koledzy piszą i nie wiem skąd te wartośći i te zawrotne prędkości..ja mam AM 565 i z DF 140 leci równe 62km/h przy 5.900 obrotów (śruba 21"). Pomiar prawdziwy wg. licznika z GPS który przed założeniem testowałem jażdżąc w samochodzie i wartości się pokrywały. Kolega ma AM620 i silnik 250HP i dochodzi do 90km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Panowie. Łódka to nie samochód. Zamiast kół jest tarcie o wodę. Każde dno jest projektowane do jakiejś max prędkości eksploatacyjnej. Powyżej tej granicy przyrost prędkości nie jest proporcjonalny do przyrostu mocy. Opory wzrastają i to b. mocno. Podobnie jest z ,,nadwoziem". Testy mogą coś poprawić ale na cuda bym nie liczył. Jedno co najpewniejsze to znacznie wzrośnie zużycie paliwa ( prawie dwukrotnie przy prędkości max). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.