Skocz do zawartości

Selva stary silnik Jaki to model


kanczelski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam taki silnik Selva. Mógł by mi ktoś doradzić co to za model lub czego to jest klon? A moze jakaś dokumentacja techniczna, katalog części? Pozdrawiam

Na obudowie jest tylko to logo oraz cyfry 24 pewnie chodzi o konie mechaniczne.

 

 

 

 

 

 

selva.jpg

selva1.jpg

Edytowane przez kanczelski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też szukałem ale bez powodzenia. Niestety selva to selva trudno coś wykopać. Tyle, że tak na prawdę jedyne co potrzebujesz to wirnik pompy wody i świece. Reszta skoro działa to nie naprawiaj... ale warto by sprawdzić czy nie trzeba nawilżyć olejem filcu smarującego krzywkę przerywacza. Aha... no i dbaj o tę czarną zębatkę rozrusznika. Ją trzeba wpierw zarzępolić i dopiero wtedy energicznie ciągnąć celem uruchomienia silnika. Może o tym wiesz ale wolałem napisać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zielony w silnikach do łodzi 😅 Udało sie go dziś odpalić, stał ponad 15 lat. Dałem nowe świece i zagadał chodzi bardzo ładnie. Niestety po odpalenu w wodzie brak chłodzenia. Wirnik pompy nie istnieje. Teraz mam dylemat z dostępnością na necie są dostępne wirniki:

Średnica wew- 15,2mm

Średnica zew - 53mm

Grubość - 20,5mm

I jeśli chodzi o średnicę wewnętrzną czyli wałek to by pasowało. Grubość też jest ok. Ale średnica zewnętrzna to aż 53mm a u mnie obudowa pompy to 45mm. To ma być taki nad wymiar i łopatki mają szorować po ściankach obudowy?? 

Nr wirnika który znalazłem: 8095050

selva2.jpg

Edytowane przez kanczelski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dobrze przyjrzysz to zauważysz, że to jest pompa mimośrodowa. Wałek nie jest centralnie w środku obudowy.

Każda przestrzeń między łopatkami to osobne komory/ stopnie sprężania. Każda z nich musi być szczelna. Więc łopatki muszą dobrze przylegać do ścianki zewnętrznej jak i ścianek górnej i dolnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za fachowa pomoc. Zębatka już zamówiona. Mam jeszcze dwa pytania odnośnie oleju. Ile wchodzi oleju do spodziny? Litr mi wystarczy? Zastosuję MOTUL TRANS LUBE 75W90. Jaka mieszanka paliwa z olejem powinna być zastosowana dla tych silników 1:50 tak jak w kosiarce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul 75W90 to syntetyk z dużym wsadem dodatków EP czyli spełnia klasę GL5 a to nie zawsze jest dobre. Oleje tej klasy powodują korozję elementów z brązu i mosiądzu.

Zastanawia mnie ten sznur oringowy włożony w pompę wody. Jeśli to fabryczne rozwiązanie (dość wygodne) to ok ale jeśli powinien być tam zwykły oring to wymień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki olej mam zastosować?? Rzeczywiście ktoś to przerobił. Zastosuję zwykły oring. Chciał bym jeszcze zrzucić koło zamachowe ale potrzebuję ściągacz 36x1.25 i chyba zostaje mi tylko dorobienie u tokarza bo chyba nic na rynku takiego nie ma. Jest możliwe ze na wolnych obrotach chodzi tylko na jeden cyliner a po dodaniu gazu na dwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób fotę koła zamachowego od góry... warto tam zajrzeć, sprawdzić przerywacz(e) i dopiero później zastanawiać się dlaczego nie pracuje dobrze. Samo zrobienie ściągacza to drobiazg ale "nie podoba mi się" skok który podałeś: 1,25.  Kiedyś podstawowym olejem do przekładni był olej o lepkości 80W90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wykręconych świecach jak sprawdzam czy jest iskra to jest tylko na górnym cylindrze. Jak silnik odpali wydaje się że chodzi na dwa cylindry, choć pochodził tak z dwa razy po pół minuty ze względu że nie ma chłodzenia. Próbowałem też złapać dużym ściągaczem od zewnątrz ale nie da się za bardzo ciągnąć o zębatkę bo jest aluminiowa.

 

selva3.thumb.jpg.402752c0abdbdf5f50e8b4052b12104f.jpgselva4.thumb.jpg.11ca3fda567ed6f26b78f97bd1a7ba7e.jpgselva5.thumb.jpg.18624de1e283d995992ea80814130e0a.jpg

 

 

Edytowane przez kanczelski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze sprawdzianem do gwintów polemizować nie będę 🙂 faktycznie 1,25. Jest to pewne utrudnienie bo mało kto będzie miał taką narzynkę czyli będzie robota na oko...

Nie odpalaj już silnika bez chłodzenia, i sprawdzenia przerywaczy,  kondensatorów, przewodów i cewek pod kołem zamachowym. Sprawdź, czy koło zamachowe nie jest dwudzielne, czyli czy tak górna część nie jest przykręcona tymi śrubami z płaskim nacięciem i czy po jej demontażu ne uzyskasz dostępu do przerywaczy bez całkowitego ściągania koła zamachowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam Ponownie.

Dorobiłem ściągacz i zdjąłem koło zamachowe. Wystarczyło przeczyścić styki przerywacza i silnik zapala na dotyk i chodzi jak burza. Filc nasączyłem olejem.

Ale mam inny problem teraz z pompą wody. Woda zaczyna zaciągać i zaczyna robić ciśnienie dopiero gdy poziom wody jest na zielonej lini zaznaczony na zielono na zdjęciu. Czy to normalne? Czy coś mam nie tak? Wydaje mi sie że powinno zaciągać od płyty kawitacyjnej. Wirnik pompy nowy.selva2.thumb.jpg.ab661f4b7b8bc40131de932af8abef12.jpg377291535_selva3.thumb.jpg.bacac90e60154c1f1077b42ea2479040.jpgSelva.thumb.jpg.71d12f9d5d2be7cdaa04963ff5e28c3d.jpg

 

Edytowane przez kanczelski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...Woda zaczyna zaciągać i zaczyna robić ciśnienie dopiero gdy poziom wody..."

1.Pompa przed uruchomieniem silnika powinna być ,,utopiona" ( lustro wody powinno być powyżej pompy)

2. Sprawdź szczelność/drożność kanałów dolotowych . Niektóre silniki mają dodatkowe otwory ssące w spodniej powierzchni płyty antywentylacyjnej połączone bypass'em z głównym kanałem ssącym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziękuję wszystkim za pomoc. Silnik działa. Będzie testowane. Mam jeszcze pytanie odnośnie lini paliwowej. Da się to złącze paliwowe w silniku wykorzystać? Czy to już prehistoria? Czy lepiej przerobić na złącze np typu "yamaha"?

 

 

 

366796034_selva3.thumb.jpg.206b09fd19bca7686b1ef4e49af398cc.jpga"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...