kanczelski Opublikowano 10 Lutego 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2024 (edytowane) Witam Posiadam taki silnik Selva. Mógł by mi ktoś doradzić co to za model lub czego to jest klon? A moze jakaś dokumentacja techniczna, katalog części? Pozdrawiam Na obudowie jest tylko to logo oraz cyfry 24 pewnie chodzi o konie mechaniczne. Edytowane 10 Lutego 2024 przez kanczelski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 10 Lutego 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2024 Troszkę przypomina stare evinrude Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanczelski Opublikowano 12 Lutego 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2024 A gdzie takie silniki miały tabliczki znamionowe? Bo u mnie nie mogę znaleźć. Czy są jakieś katalogi do ściągnięcia z netu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Lutego 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2024 W dniu 10.02.2024 o 17:29, mike217 napisał: Troszkę przypomina stare evinrude Nawet wietieroka 8 😉 Celowałbym w Neptune, Electrolux, Archimedes, Volvo ( ten sam silnik pod innymi nazwami) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanczelski Opublikowano 12 Lutego 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2024 mikijet Jak wyszukujesz zdjęciami googla to wyskakuje wietierok 🙃 Bardzo podobny do tego Neptuna ale są różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 12 Lutego 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2024 Też szukałem ale bez powodzenia. Niestety selva to selva trudno coś wykopać. Tyle, że tak na prawdę jedyne co potrzebujesz to wirnik pompy wody i świece. Reszta skoro działa to nie naprawiaj... ale warto by sprawdzić czy nie trzeba nawilżyć olejem filcu smarującego krzywkę przerywacza. Aha... no i dbaj o tę czarną zębatkę rozrusznika. Ją trzeba wpierw zarzępolić i dopiero wtedy energicznie ciągnąć celem uruchomienia silnika. Może o tym wiesz ale wolałem napisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanczelski Opublikowano 12 Lutego 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2024 (edytowane) Jestem zielony w silnikach do łodzi 😅 Udało sie go dziś odpalić, stał ponad 15 lat. Dałem nowe świece i zagadał chodzi bardzo ładnie. Niestety po odpalenu w wodzie brak chłodzenia. Wirnik pompy nie istnieje. Teraz mam dylemat z dostępnością na necie są dostępne wirniki: Średnica wew- 15,2mm Średnica zew - 53mm Grubość - 20,5mm I jeśli chodzi o średnicę wewnętrzną czyli wałek to by pasowało. Grubość też jest ok. Ale średnica zewnętrzna to aż 53mm a u mnie obudowa pompy to 45mm. To ma być taki nad wymiar i łopatki mają szorować po ściankach obudowy?? Nr wirnika który znalazłem: 8095050 Edytowane 12 Lutego 2024 przez kanczelski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Lutego 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2024 Jak się dobrze przyjrzysz to zauważysz, że to jest pompa mimośrodowa. Wałek nie jest centralnie w środku obudowy. Każda przestrzeń między łopatkami to osobne komory/ stopnie sprężania. Każda z nich musi być szczelna. Więc łopatki muszą dobrze przylegać do ścianki zewnętrznej jak i ścianek górnej i dolnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanczelski Opublikowano 12 Lutego 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2024 Dziękuję za fachowa pomoc. Zębatka już zamówiona. Mam jeszcze dwa pytania odnośnie oleju. Ile wchodzi oleju do spodziny? Litr mi wystarczy? Zastosuję MOTUL TRANS LUBE 75W90. Jaka mieszanka paliwa z olejem powinna być zastosowana dla tych silników 1:50 tak jak w kosiarce?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 13 Lutego 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2024 Motul 75W90 to syntetyk z dużym wsadem dodatków EP czyli spełnia klasę GL5 a to nie zawsze jest dobre. Oleje tej klasy powodują korozję elementów z brązu i mosiądzu. Zastanawia mnie ten sznur oringowy włożony w pompę wody. Jeśli to fabryczne rozwiązanie (dość wygodne) to ok ale jeśli powinien być tam zwykły oring to wymień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanczelski Opublikowano 13 Lutego 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2024 To jaki olej mam zastosować?? Rzeczywiście ktoś to przerobił. Zastosuję zwykły oring. Chciał bym jeszcze zrzucić koło zamachowe ale potrzebuję ściągacz 36x1.25 i chyba zostaje mi tylko dorobienie u tokarza bo chyba nic na rynku takiego nie ma. Jest możliwe ze na wolnych obrotach chodzi tylko na jeden cyliner a po dodaniu gazu na dwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 13 Lutego 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2024 Zrób fotę koła zamachowego od góry... warto tam zajrzeć, sprawdzić przerywacz(e) i dopiero później zastanawiać się dlaczego nie pracuje dobrze. Samo zrobienie ściągacza to drobiazg ale "nie podoba mi się" skok który podałeś: 1,25. Kiedyś podstawowym olejem do przekładni był olej o lepkości 80W90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanczelski Opublikowano 13 Lutego 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2024 (edytowane) Na wykręconych świecach jak sprawdzam czy jest iskra to jest tylko na górnym cylindrze. Jak silnik odpali wydaje się że chodzi na dwa cylindry, choć pochodził tak z dwa razy po pół minuty ze względu że nie ma chłodzenia. Próbowałem też złapać dużym ściągaczem od zewnątrz ale nie da się za bardzo ciągnąć o zębatkę bo jest aluminiowa. Edytowane 13 Lutego 2024 przez kanczelski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 13 Lutego 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2024 Ze sprawdzianem do gwintów polemizować nie będę 🙂 faktycznie 1,25. Jest to pewne utrudnienie bo mało kto będzie miał taką narzynkę czyli będzie robota na oko... Nie odpalaj już silnika bez chłodzenia, i sprawdzenia przerywaczy, kondensatorów, przewodów i cewek pod kołem zamachowym. Sprawdź, czy koło zamachowe nie jest dwudzielne, czyli czy tak górna część nie jest przykręcona tymi śrubami z płaskim nacięciem i czy po jej demontażu ne uzyskasz dostępu do przerywaczy bez całkowitego ściągania koła zamachowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanczelski Opublikowano 7 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2024 (edytowane) Witam Ponownie. Dorobiłem ściągacz i zdjąłem koło zamachowe. Wystarczyło przeczyścić styki przerywacza i silnik zapala na dotyk i chodzi jak burza. Filc nasączyłem olejem. Ale mam inny problem teraz z pompą wody. Woda zaczyna zaciągać i zaczyna robić ciśnienie dopiero gdy poziom wody jest na zielonej lini zaznaczony na zielono na zdjęciu. Czy to normalne? Czy coś mam nie tak? Wydaje mi sie że powinno zaciągać od płyty kawitacyjnej. Wirnik pompy nowy. Edytowane 7 Marca 2024 przez kanczelski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2024 ,,...Woda zaczyna zaciągać i zaczyna robić ciśnienie dopiero gdy poziom wody..." 1.Pompa przed uruchomieniem silnika powinna być ,,utopiona" ( lustro wody powinno być powyżej pompy) 2. Sprawdź szczelność/drożność kanałów dolotowych . Niektóre silniki mają dodatkowe otwory ssące w spodniej powierzchni płyty antywentylacyjnej połączone bypass'em z głównym kanałem ssącym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanczelski Opublikowano 26 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2024 Dziękuję wszystkim za pomoc. Silnik działa. Będzie testowane. Mam jeszcze pytanie odnośnie lini paliwowej. Da się to złącze paliwowe w silniku wykorzystać? Czy to już prehistoria? Czy lepiej przerobić na złącze np typu "yamaha"? a"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 26 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2024 No trochę stary typ. może to zapytaj https://www.mazuria.com/category/zlacza-paliwowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.