pabblo_lodz Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Witam, Panowie nabyłem silnik Tohatsu M40D i chciałbym podpytać jaki serwis mu zrobić. Opiszę troszkę o silniku: 1. Kompresja na zimno 3x 146 - 148 psi, po odpaleniu nie kopci. 2. Odpalanie na zimno na dwa razy, załapał za pierwszym razem ale zgasł, za drugim delikatne dodanie gazu z manetki palił od strzała. Po minucie - dwóch pracy odpala na strzała bez gazu. Temp. na dworze 15 - 16 stopni. 3. Świece dwie ładne, jedna delikatnie ciemniejsza. Nie mokre i nie zalane, pewnie do delikatnej reg. 4. Nie malowany silnik, nie malowana stopa, zakup na umowę plus ksero rejestracji łódki. 5. Biegi wchodzą na klik, bez szarpania i zgrzytu. 6. Prawdopodobnie delikatnie puszcza uszczelka pod ostatnim dolnym gaźnikiem, bo silnik troszkę się świecił w tym miejscu. 7. Power trim działa i brak śladów wycieków. W przyszły weekend odbieram bo silnik na łódce, zbiera się ok, raczej się nie grzeje. Co mogę jeszcze sprawdzić lub na co zwrócić uwagę? Mam zamiar po zakupie wymienić olej w spodzinie bo nie wymieniany po sezonie, użyć środka w sprayu do czyszczenia gaźników, po wypalić benzynę i dać na tłoki po 10 cm3 oleju 2t do łodzi. (tylko tłoki, czy przez gaźniki na korby też?) Silnik będzie przechowywany w nieogrzewanym garażu temp. spada do ok. -5 w zależności od zimy. Coś jeszcze powinienem zrobić? Możecie polecić kogoś z okolic Łodzi kto dobrze wyreguluje silnik i sprawdzi przewody olejowe itp. Wiem że powinno się je wymienić bo lubią pękać i zaciera się silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 I mam zagwozdkę zmierzona kompresja to 146 - 148 Psi na zimnym, na pewno nie wlany olej bo nie kopcił po odpaleniu. A według manuala to on miał kompresję 101 Psi Co wy na to?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 2 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 Odświeżam żeby nie tworzyć nowego wątku. Silnik zamontowany, multizegar podłączony. Potrzebuję pomocy z ssaniem, jak wcisnę kluczyk to cewka działa, ale jak tylko cofnę kluczyk to ssanie od razu się cofa. Przy temp. jak dziś 15 stopni, zimny silnik na manualnym ssaniu odpala na 1/3 wyciągniętej dźwigni. Automat ciągnie całość ssania, da się to wyregulować i co z tą cewką? Szukam w dziale yamahy ale nie widzę, jak regulować obroty? Teraz po zagrzaniu wolne mam 800, wsteczny delikatnie zgrzyta przy wkładaniu. Czytałem że może to być wina iż śruba nie zdjęta i odpalam na słuchawkach. Choć może nie umiem wyregulować cięgna manetki. Proszę o pomoc bardziej doświadczone osoby :) Dzięki Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 4 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2020 A więc tak: Znalazłem manual do silników Tohatsu 3 i 4 cylindry 2T, ustawiłem zapłon i zrobiłem synchronizację przepustnic gaźników. Jedyny problem to gdy ustawię zgodnie z manualem otwarcie przepustnicy to mam 1400 obrotów. Muszę zmniejszyć, o ok 1 obrót to mam 850/900 obrotów. Rozumiem że otwarciem przepustnicy reguluję ilość powietrza? Śruba regulacyjna odpowiada za ilość paliwa? Ktoś coś? Coś robię źle że przy 2 1/2 obrotu śruby przepustnicy mam 1400 obrotów? Wstawiam zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 4 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2020 Zauważyłem wyciek z simeringu wałka śruby, pewnie powodem była niedokręcona śruba napędowa. Dodatkowo widzę że puszcza na oring na obudowie wałka śruby, więc chcę od razu go wymienić. Znalazłem Oring silikonowy, oringi silikonowe 69,44x3,53 VMQ i ORING FLUOROWY 69.44X3.53 70FPM 5 SZT. 200°C VITON który lepiej zastosować? W przekładni smar stary bez śladu wody. Najważniejsze pytanie czy demontując tą obudowę wałka, nie rozleci mi się wszystko? Jestem w stanie sam to zrobić? Zejdzie Mi sama obudowa? Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 5 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Nikt nic nie podpowie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Dokręcenie śruby nie ma nic do wycieku Trzeba zdjąć obudowę żeby wymienić oring a przy okazji będzie lepsze dojście do simeringu , same simeringi można czasami wymienić be ściągania obudowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 5 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 @marcin.j ok mam ściągacz i ogarnę to. Pytanie czy nic Mi się nie rozsypie jak zdejmę obudowę? Oglądałem wczoraj filmiki ale głównie Yamaha i tam ładnie schodzi obudowa, reszta zostaje. Oring i simering już jedzie do mnie do końca tyg. chciałbym to ogarnąć. Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Nic nie wyleci , wałek zostaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 5 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Dzięki za upewnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 9 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2020 Wymieniłem uszczelniacz i oring, najgorzej było wyjąć uszczelniacz. Zapieczony na amen, wydłubywałem kawałek po kawałku. Wstawiam filmik z pracą silnika, czy nie ma za wolnych obrotów? Jakieś uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 13 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 Chyba znalazłem przyczynę kiepskiej regulacji i zalewania świec. Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 sądzę że to nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 17 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2020 Hmm a brak termostatu? Rozumiem że do wirnika też powinienem zajrzeć? Choć kontrolka jest ok. Co dziwne to w tym silniku nie powinno być anody, a jest miejsce na nią. Czym dobrze odkamienić silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Termostat fajna sprawa - optymalizuje temperaturę pracy silnika w dolnym zakresie obrotów. Ja tam wolę mieć. Wirnik - to jak rozrząd: wymienisz to wiesz kiedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Termostat jest już w drodze, jestem tego samego zdania. Jak producent przewidział to powinien być, anodę też juz dokupiłem. Z odkamienieniem wstrzymam się do testów łodzi na wodzie. Jak pogoda dopisze to w przyszły weekend, na Stawach Stefańskiego w Łodzi. Nad Jeziorskiem brak wody :( Byliśmy dziś oglądać Rafę ale z wodą tragedia. Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 no...tam jest ..smutno. Na drugi raz: albo na Koronowo albo na moje tereny :-) Tu zawsze jest woda ..i całkiem całkiem :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 25 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Dostałem termostat, zamontowałem i mam takie spostrzeżenia. 1. Woda z otworu kontrolnego wypływa mocnym strumieniem, dużo mocniej niż wcześniej. 2. Silnik łapie temp. i utrzymuje ja stałą ok. 60 stopni, w beczce zimna woda, z kontrolki letnia. Wcześniej silnik był ledwo letni po odpaleniu w beczce. Czekam na testy w wodzie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Jesli miałes dziure zamiast termostatu czyli go nie było to rozkład cisnień w obiegu wody był zakłocony. Teraz masz ok. Zmiany temperatur będziesz czuł na tym małym "iddle output" czyli dziurce wydechu wolnych obrotów - to ta z tyłu na kolumnie. Poza tym: wieksza kultura pracy silnika i optymalizacja. Będzie Pan zadowolny! ps - ile dałes i skąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 25 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Cenzura.. Olej w spodzianie czarny nie zmieniany przed sprzedażą zero wody i brak luzów na wałku, sprężanie na zimno 10 bar. Tyle sprawdziłem przed zakupem. A prawda się okaże nie długo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 o termostat pytam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 25 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 GB ok 220 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 4 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Popływałem trochę, silnik wchodzi na obroty, ma moc. Tak wyglądają świece od lewej góra, środek i dół. Czy taka mieszanka jest ok? Na żywo to taka kawa z mlekiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pleban Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Hejka. Nie chcę zakładać nowego tematu. Wiecie koledzy gdzie szukać bezpiecznika w tym silniku??? Podłączyłem odwrotnie Aku i nie mam prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.