Skocz do zawartości

Tohatsu M40D 2T 40HP automixing


pabblo_lodz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie nabyłem silnik Tohatsu  M40D i chciałbym podpytać jaki serwis mu zrobić.

Opiszę troszkę o silniku:

1. Kompresja na zimno 3x 146 - 148 psi, po odpaleniu nie kopci.

2. Odpalanie na zimno na dwa razy, załapał za pierwszym razem ale zgasł, za drugim delikatne dodanie gazu z manetki palił od strzała. Po minucie - dwóch pracy odpala na strzała bez gazu. Temp. na dworze 15 - 16 stopni.

3. Świece dwie ładne, jedna delikatnie ciemniejsza. Nie mokre i nie zalane, pewnie do delikatnej reg.

4. Nie malowany silnik, nie malowana stopa, zakup na umowę plus ksero rejestracji łódki.

5. Biegi wchodzą na klik, bez szarpania i zgrzytu.

6. Prawdopodobnie delikatnie puszcza uszczelka pod ostatnim dolnym gaźnikiem, bo silnik troszkę się świecił w tym miejscu.

7. Power trim działa i brak śladów wycieków.

W przyszły weekend odbieram bo silnik na łódce, zbiera się ok, raczej się nie grzeje.

Co mogę jeszcze sprawdzić lub na co zwrócić uwagę?

Mam zamiar po zakupie wymienić olej w spodzinie bo nie wymieniany po sezonie, użyć środka w sprayu do czyszczenia gaźników, po wypalić benzynę i dać na tłoki po 10 cm3 oleju 2t do łodzi. (tylko tłoki, czy przez gaźniki na korby też?)

Silnik będzie przechowywany w nieogrzewanym garażu temp. spada do ok. -5 w zależności od zimy.

Coś jeszcze powinienem zrobić?

Możecie polecić kogoś z okolic Łodzi kto dobrze wyreguluje silnik i sprawdzi przewody olejowe itp. 

Wiem że powinno się je wymienić bo lubią pękać i zaciera się silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odświeżam żeby nie tworzyć nowego wątku.

Silnik zamontowany, multizegar podłączony.

Potrzebuję pomocy z ssaniem, jak wcisnę kluczyk to cewka działa, ale jak tylko cofnę kluczyk to ssanie od razu się cofa.

Przy temp. jak dziś 15 stopni, zimny silnik na manualnym ssaniu odpala na 1/3 wyciągniętej dźwigni.

Automat ciągnie całość ssania, da się to wyregulować i co z tą cewką?

Szukam w dziale yamahy ale nie widzę, jak regulować obroty?

Teraz po zagrzaniu wolne mam 800, wsteczny delikatnie zgrzyta przy wkładaniu.

Czytałem że może to być wina iż śruba nie zdjęta i odpalam na słuchawkach.

Choć może nie umiem wyregulować cięgna manetki.

Proszę o pomoc bardziej doświadczone osoby :)

Dzięki

Paweł

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

 

Znalazłem manual do silników Tohatsu 3 i 4 cylindry 2T,

ustawiłem zapłon i zrobiłem synchronizację przepustnic gaźników.

Jedyny problem to gdy ustawię zgodnie z manualem otwarcie przepustnicy to mam 1400 obrotów.

Muszę zmniejszyć, o ok 1 obrót to mam 850/900 obrotów.

Rozumiem że otwarciem przepustnicy reguluję ilość powietrza?

Śruba regulacyjna odpowiada za ilość paliwa?

Ktoś coś?

Coś robię źle że przy 2 1/2 obrotu śruby przepustnicy mam 1400 obrotów?

Wstawiam zdjęcia

693619226_zapon_40D.thumb.jpg.f46a233ba89fb507fdf735b2a8f513c3.jpg

gaznik_40D.thumb.jpg.95450affcf714fe6ef73af2646521015.jpg

gaznik2.jpg.a2ac376644af5d34812325fb88f6e8bb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem wyciek z simeringu wałka śruby, pewnie powodem była niedokręcona śruba napędowa.

Dodatkowo widzę że puszcza na oring na obudowie wałka śruby, więc chcę od razu go wymienić.

Znalazłem Oring silikonowy, oringi silikonowe 69,44x3,53 VMQ i ORING FLUOROWY 69.44X3.53 70FPM 5 SZT. 200°C VITON który lepiej zastosować?

W przekładni smar stary bez śladu wody.

Najważniejsze pytanie czy demontując tą obudowę wałka, nie rozleci mi się wszystko?

Jestem w stanie sam to zrobić? Zejdzie Mi sama obudowa?

Dzięki za pomoc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcin.j ok mam ściągacz i  ogarnę to.

Pytanie czy nic Mi się nie rozsypie jak zdejmę obudowę?

Oglądałem wczoraj filmiki ale głównie Yamaha i tam ładnie schodzi obudowa, reszta zostaje.

Oring i simering już jedzie do mnie do końca tyg. chciałbym to ogarnąć.

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest już w drodze, jestem tego samego zdania.

Jak producent przewidział to powinien być, anodę też juz dokupiłem.

Z odkamienieniem wstrzymam się do testów łodzi na wodzie.

Jak pogoda dopisze to w przyszły weekend, na Stawach Stefańskiego w Łodzi.

Nad Jeziorskiem brak wody :(

Byliśmy dziś oglądać Rafę ale z wodą tragedia.

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem termostat, zamontowałem i mam takie spostrzeżenia.

1. Woda z otworu kontrolnego wypływa mocnym strumieniem, dużo mocniej niż wcześniej.

2. Silnik łapie temp. i utrzymuje ja stałą ok. 60 stopni, w beczce zimna woda, z kontrolki letnia.

Wcześniej silnik był ledwo letni po odpaleniu w beczce.

 

Czekam na testy w wodzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli miałes dziure zamiast termostatu czyli go nie było to rozkład cisnień w obiegu wody był zakłocony. Teraz masz ok.

Zmiany temperatur będziesz czuł na tym małym "iddle output" czyli dziurce wydechu wolnych obrotów - to ta z tyłu na kolumnie.

Poza tym: wieksza kultura pracy silnika i optymalizacja.

Będzie Pan zadowolny!

ps - ile dałes i skąd?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...