replay963 Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Cześć, moja Yamaszka ma problem natury mocowej a mianowicie: na luzie, wkręca się pięknie do ponad 4000 obrotów na biegu kiedy jestem sam na łódce przy ok 2000 czuć wyraźnie osłabnięcie na chwile ale dalej ładnie idzie do 55kmh na biegu przy 4 osobach przy ok 2000 łapie ten spadek mocy i nie ma siły wprowadzić łódki w ślizg ani wkręcić się wyżej na obroty, gdy jednak już się uda przekroczyć tą magiczną barierę (często poprzez wysłanie 2 osób na dzioba i sztuczne prostowanie łodzi i odczekanie dobrych parunastu/kilkudzicieciu sekund aż się rozpędzi) to płynie okej, obroty ok predkosć 50km/h 115 konny silnik nie powinien się zachowywać jak 25 konny rib z 6 osobami na pokładzie! ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiej pracy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 A jaką masz śrubę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 na śrubie znalazłem tylko takie oznaczenie: 48 81670 A4113P jedynie coś podobnego znalazłem tutaj jako 48-1670 może to być spowodowane złym doborem śruby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Nie ma oznaczenia typu 14x19 ???? Tak na marginesie to 6 osób dorosłych ? Pełnowymiarowych ? Jak duzy ten RIB ? U mnie wygląda to tak na 115: 1 osoba 84 km/h 2 dorosłe i 2 dzieci 75 km/h Dziś było 3 dorosłych i troje dzieci i było max 69 km/h Gdyby miało być 6 dorosłych i pokaźnych osób to estymuję, że ledwo bym wchodził w ślizg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 nie ma nigdzie normalnego oznaczenia, chyba że gdzieś od środka w co wątpie wg tego http://www.techboat.com/bibliotheque/cathelices.pdf to bedzie coś koło 10-1/2 X 13 cokolwiek to znaczy... . Łodka to Rostyle 175... na pusto 55-60 leci z załogą 3 dorosłe + 2 dzieci już się robi lipa... przychodzi 2000 obrotów i jest zonk... wcześniej wychodziła teraz trzeba wysłać kogoś na sam dziób żeby poskakał i ją docisnął żeby powoli mozolnie weszła w ślizg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Ewidentnie widać, ze śruba o takim skoku nie daje rady, normalny objaw... Zastosuj śrubę o mniejszym skoku, to poprawisz wchodzenie w ślizg, kosztem prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Ja zrozumiałem ,że wcześniej było wszystko dobrze a teraz się popsuło , a może śruba uszkodzona ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Czy przy wchodzeniu w ślizg trym jest całkowicie opuszczony (skoro trzeba załoganta na dziób wysyłac) Na forum któryś kolega miał problem, że pianka pod pokładem była nasiąknięta i łódź była dużo cięższa niż powinna być. O miał objaw kaczkowania ale też musiał załoganta wysyłać na dziób. Co do śruby to do ilu obrotów się wkręca silnik przy jednej osobie na MAX-a ? Jeżeli na śrubie 13-stce osiągasz 55 km/h to musisz g wkręcać ponad 6000 obrotów chyba. Bo ze wzoru przy przekładni 2.0 (a masz zapewne większą niż 2.0) tak wychodzi: obroty 6200 sruba 13 przekladnia 2 km/h speed 61,4172 z 10% uślizgiem 55,27548 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Mało prawdopodobne aby przy takim dużym silniku była śruba 13-tka - trzeba rozkminić ten numer... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 obroty max to ok 4600 przy jednej osobie, jak mam komplet i wkońcu wprowadzę łajbę w ślizg to obroty dużo nie spadają powiedzmy do 4200? zdjęcie śruby: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Czy przy wchodzeniu w ślizg trym jest całkowicie opuszczony (skoro trzeba załoganta na dziób wysyłac) Na forum któryś kolega miał problem, że pianka pod pokładem była nasiąknięta i łódź była dużo cięższa niż powinna być. O miał objaw kaczkowania ale też musiał załoganta wysyłać na dziób. Co do śruby to do ilu obrotów się wkręca silnik przy jednej osobie na MAX-a ? Jeżeli na śrubie 13-stce osiągasz 55 km/h to musisz g wkręcać ponad 6000 obrotów chyba. Bo ze wzoru przy przekładni 2.0 (a masz zapewne większą niż 2.0) tak wychodzi: obroty 6200 sruba 13 przekladnia 2 km/h speed 61,4172 z 10% uślizgiem 55,27548 trym początkowo mam max w dole a później wmiare wzrostu prędkości, wejścia w ślizg, silnik jest podnoszony i uzyskuje vmax i max rpm, także głupota przy obsłudze trymu odpada :) wiem jak to działa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Obroty WOT dla tego silnika to 4500-5500, wiec jesteś w minimalnym zakresie, stad problemy przy obciążeniu. Możesz dać śrubę o mniejszym skutku o1-2" i poprawisz osiągi. ..obroty powinny wzrosnąć o ok.600. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Numery Mogą być na srubie od środka trzeba ją ściągnąć, zdaje się że masz większy skok niż 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 trym początkowo mam max w dole a później wmiare wzrostu prędkości, wejścia w ślizg, silnik jest podnoszony i uzyskuje vmax i max rpm, także głupota przy obsłudze trymu odpada :) wiem jak to działa :) Mam nadzieję, że nie uraziłem ale ja często jak ustawię jakoś tam trym to potem nie chce mi się nim ruszać ... U mnie wchodzi w ślizg z dowolnego trymu. Tak patrząc na ten dół silnika to ta śruba na małą nie wygląda (na pewno nie na 13) ale zdjecia mogą być mylące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimcar Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 My tu u siebie mamy Sunbirda o długości 5,10 z silnikiem 115 v4 i śrubą 13x17 i w ślizg wchodzi szybko i łatwo i przy dwch osobach osiąga 60 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 24 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Problem się pogłębił i teraz łodka na biegu jałowym chodzi ładnie równo, mogę ją zakręcić praktycznie do 6000obr/min a po wrzuceniu biegu silnik się dławi, dusi, nie chce się wkręcić na obroty, wcześniej pływał z ok 4200obr i chwiliwymi przyduszeniami, jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimcar Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 gażniki czyściłeś ? filtr paliwa wymieniony ? pompy paliwa dobrze działają ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor33 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Siema Mamy podobny problem Na pusto silnik wkreca sie ladnie na 6200 Ale podczas dodawania Gazu na biegu kręcą sie do 3000 i nic więcej Wyczyscilismy gaźniki filtr paliwa i co sie da ale nic nie pomaga Macie moze jakieś pomysły Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 wszystko to na śrubie : 13x19 - k co mozecie powiedziec o tej srubie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Spróbuj na 17-tce. Powinno być lepiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 spróbuje ją jutro rozruszać.... stoi nie pływana od maja, w maju pływała a teraz się dławi, to mnie najbardziej boli, może po jakimś czasie się rozrusza i zacznie chodzić :) a śruby... będę szukał 17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Sprawdź świece, ja miałem podobnie bez obciążenia chodził ok na wodzie masakra, po wymianie świec jak nowy, był to Johnson 50hp z 2005 r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 a jakie świece idą do tych silników? br8hs-10? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor33 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Siema U mnie okazało sie źe wystarczyło świece wymienić i silnik zaczął normalnie pracować Ale przy okazji wyczyszczone gaźniki Pozdrawiam wszystkich i dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.