Skocz do zawartości

115 V4 problem natury mocowej


replay963
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, moja Yamaszka ma problem natury mocowej a mianowicie:

na luzie, wkręca się pięknie do ponad 4000 obrotów

na biegu kiedy jestem sam na łódce przy ok 2000 czuć wyraźnie osłabnięcie na chwile ale dalej ładnie idzie do 55kmh

na biegu przy 4 osobach przy ok 2000 łapie ten spadek mocy i nie ma siły wprowadzić łódki w ślizg ani wkręcić się wyżej na obroty, gdy jednak już się uda przekroczyć tą magiczną barierę (często poprzez wysłanie 2 osób na dzioba i sztuczne prostowanie łodzi i odczekanie dobrych parunastu/kilkudzicieciu sekund aż się rozpędzi) to płynie okej, obroty ok predkosć 50km/h

115 konny silnik nie powinien się zachowywać jak 25 konny rib z 6 osobami na pokładzie! ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiej pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma oznaczenia typu 14x19 ????

 

Tak na marginesie to 6 osób dorosłych ? Pełnowymiarowych ?

Jak duzy ten RIB ?

 

U mnie wygląda to tak na 115:

 

1 osoba 84 km/h

2 dorosłe i 2 dzieci 75 km/h

Dziś było 3 dorosłych i troje dzieci i było max 69 km/h

 

Gdyby miało być 6 dorosłych i pokaźnych osób to estymuję, że ledwo bym wchodził w ślizg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma nigdzie normalnego oznaczenia, chyba że gdzieś od środka w co wątpie

wg tego http://www.techboat.com/bibliotheque/cathelices.pdf

to bedzie coś koło 10-1/2 X 13 cokolwiek to znaczy... .

Łodka to Rostyle 175... na pusto 55-60 leci z załogą 3 dorosłe + 2 dzieci już się robi lipa... przychodzi 2000 obrotów i jest zonk... wcześniej wychodziła teraz trzeba wysłać kogoś na sam dziób żeby poskakał i ją docisnął żeby powoli mozolnie weszła w ślizg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy wchodzeniu w ślizg trym jest całkowicie opuszczony (skoro trzeba załoganta na dziób wysyłac)

 

Na forum któryś kolega miał problem, że pianka pod pokładem była nasiąknięta i łódź była dużo cięższa niż powinna być.

O miał objaw kaczkowania ale też musiał załoganta wysyłać na dziób.

 

Co do śruby to do ilu obrotów się wkręca silnik przy jednej osobie na MAX-a ?

 

Jeżeli na śrubie 13-stce osiągasz 55 km/h to musisz g wkręcać ponad 6000 obrotów chyba. Bo ze wzoru przy przekładni 2.0 (a masz zapewne większą niż 2.0) tak wychodzi:

 

obroty 6200

sruba 13

przekladnia 2

km/h

speed 61,4172

z 10% uślizgiem 55,27548

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy wchodzeniu w ślizg trym jest całkowicie opuszczony (skoro trzeba załoganta na dziób wysyłac)

 

Na forum któryś kolega miał problem, że pianka pod pokładem była nasiąknięta i łódź była dużo cięższa niż powinna być.

O miał objaw kaczkowania ale też musiał załoganta wysyłać na dziób.

 

Co do śruby to do ilu obrotów się wkręca silnik przy jednej osobie na MAX-a ?

 

Jeżeli na śrubie 13-stce osiągasz 55 km/h to musisz g wkręcać ponad 6000 obrotów chyba. Bo ze wzoru przy przekładni 2.0 (a masz zapewne większą niż 2.0) tak wychodzi:

 

obroty 6200

sruba 13

przekladnia 2

km/h

speed 61,4172

z 10% uślizgiem 55,27548

 

trym początkowo mam max w dole a później wmiare wzrostu prędkości, wejścia w ślizg, silnik jest podnoszony i uzyskuje vmax i max rpm, także głupota przy obsłudze trymu odpada :) wiem jak to działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

trym początkowo mam max w dole a później wmiare wzrostu prędkości, wejścia w ślizg, silnik jest podnoszony i uzyskuje vmax i max rpm, także głupota przy obsłudze trymu odpada :) wiem jak to działa :)

 

Mam nadzieję, że nie uraziłem ale ja często jak ustawię jakoś tam trym to potem nie chce mi się nim ruszać ...

U mnie wchodzi w ślizg z dowolnego trymu.

Tak patrząc na ten dół silnika to ta śruba na małą nie wygląda (na pewno nie na 13) ale zdjecia mogą być mylące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...
Problem się pogłębił i teraz łodka na biegu jałowym chodzi ładnie równo, mogę ją zakręcić praktycznie do 6000obr/min a po wrzuceniu biegu silnik się dławi, dusi, nie chce się wkręcić na obroty, wcześniej pływał z ok 4200obr i chwiliwymi przyduszeniami, jakieś pomysły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...