Skocz do zawartości

Drążek biegów, yamaha f40


Piotr81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam silnik yamaha f40. Potrzebuję porady, przekopałem całe internety i nie znalazłem. W spodzinie zakleszczył się bieg, selektor/drążek idzie obrócić, słychać jak chodzi w spodzinie ale nie ma to wpływu na zmianę biegów. Pytanie, jak się do niego dobrać. Zdjąć obudowę pompy, wirnik ok ale jak wyjąć drążek, ten czarny plastik z uszczelnieniami ( na zdjęciu zaznaczony strzałką ), czy da rade tam dojść bez wyciągania wałka poprzecznego?  Może ktoś ma jakiś schemat w miarę czytelny. 

spodzina.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za schemat dużo mi rozjaśnił, będzie łatwiej - tez bym obstawiał sprężynę.  Wiesz na pewno że bez rozbierania walka poprzecznego nie dam rady tam dojść czy to przypuszczenia ?

 

ps. gdzie najlepiej/najłatwiej pozamawiać poszczególne części?

Edytowane przez Piotr81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem doskonale  bo nie raz to robiłem . Wystarczy odkręcić śruby o numerze 43 sztuk dwie . I wyciągnąć całość . Wyjdzie całość oprócz przedniego koła zębatego które zostanie za kołem atakującym . Na końcu tej

osi zobaczysz kołek stalowy na który nacisk wywiera owa krzywka walka zmiany biegów .  Tam naprawdę nie ma się co zablokować . Jedyna trudnością może być wyjęcie całości bo to dość trzyma ale ja mam swój patent . Odkręcam śruby 43 potem przez twardy kawałek drewna ( koniecznie drewna )

opukuje te łapki w które są wkręcone te śruby. Pukam

je z boku aby przekręcić całość . Jak już całość się obróci to łapki pozwalają się delikatnie stukać od przodu i wyjdzie całość . Można tez użyć ściągacza . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze jedno, składając całość w jakim położeniu  ma być bolec 59 względem elementu 50. Dobrze mi się wydaje ze tak jak zaznaczyłem na zdjęciu? Albo w jakim położeniu tych elementów względem siebie jest luz?

 

Edit: już chyba wszystko wiem, jak się nie mylę to luz jest w zakrzywienie koło literki P. Dolne zakrzywienie i góra to biegi. 

image.jpeg

image.jpeg

Edytowane przez Piotr81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tego nie wiem.  Ale luz to musi już być wywarty nacisk przez krzywke. Tam

jest sprężyna i bez nacisku jeden z biegów wchodzi sam. Potem masz nacisk i luz i dalej mocniej naciska i zabiera zabierak tylne koło zębate . Naprawdę poradzisz sobie bo to tylko strasznie wyglada a składa się samo i pasuje . 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki mike217 za podpowiedzi. Faktycznie jedyną trudnością było rozebranie przodu po odkręceniu tych dwóch śrubek, żadne opukiwanie nie zdało egzaminu, nawet dorobiony ściągacz nie był w stanie sam podołać. Ale udało się. Wszystko działa, dzięki.

 

ps. miałbyś może schemat podłączenia ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2021 f40, w 30hp i 40hp powinno być tak samo, a 50hp sprawdzałem i konstrukcja całkiem inna, pewnie z racji 4cylindrów. 

 

A orientujesz się może, nie pilne bo raczej łatwo będzie dojść, czy zegar tach może być podpięty bezpośrednio pod silnik czy musi być ten HUB z wieloma wyjściami? Mam całośc ale trochę mało miejsca w konsoli bo już kabli tam sporo i wolalbym podpiąć bezpośrednio niż jeszcze dokładać kabli, a raczej dodatkowych zegarów dokładał nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zmontowałem całość. Podpięcie tak jak zaznaczyłem na zdjęciach, zegar musi być wpięty w hub bo inaczej nie działa, robota zrobiona gdyby nie małe ale - zawsze musi być coś nie tak.

 

Silnik zapalił od pyknięcia, chodzi równiutko, ale po wbiciu biegu słychać taki metaliczny dźwięk na wolnych obrotach z okolic spodziny, po dodaniu gazu ustaje ale przy powrocie na wolne obroty znowu cię pojawia. Niestety chyba majówkę spędzę na grzebaniu 😞 Nie wiem czy nie spróbować podmienić spodziny żeby sprawdzić czy to z niej jest ten dźwięk.

Edytowane przez Piotr81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez biegu nie słychać wcale na żadnych obrotach i na biegu po dodaniu gazu też nie, tylko na wolnych na biegu to występuje. Spróbuję najpierw odkręcić śrubę i zobaczę a później podmienie spodziny. Jak na drugiej będzie ok to wtedy rozbiore ta. Tak mam wrażenie że gdyby to było w środku na kołach to olej powinien lekko wygłaszać ten metaliczny dzwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...