rycerzyk Opublikowano 28 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2022 Witam, pacjent jak w temacie. Wydaje mi się, że mam problem z ładowaniem. A mianowicie, akumulator przed pływaniem miał napięcie 12.6 (odczyt na zegarach), rozruch bez najmniejszego problemu. Po uruchomieniu napięcie na zegarach 14V-14,2V. Wszystko działa bez zarzutów. Jakie moje zdziwienie jak po wyłączeniu silnika pojawił się alarm na nawigacji o niskim napięciu 11.4V. Proszę o jakieś rady jak sprawdzić poszczególne elementy układu ładowania. Podłączyłem do aku tester akumulatorów, odczyt zbieżny, napięcie ładowania 14V (tester twierdzi, że wysokie), przebieg jakiś pokazuje ale nie ma info o prądzie ładowania. PS.: posiadam podstawowe przyrządy pomiarowe i trochę pojęcia technicznego, 3 lata temu miałem wymieniany regulator. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. Rycerzyk (Maciek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2022 11,4 pasowało by na 5 sprawnych ogniw akumulatora . Być może jedna cela zdechła . Podczas gdy plynales w układzie pojawiło się napięcie ładowania bo ta cela działa już tylko jak przewodnik . Napięcie ładowania 14v jest jak najbardziej poprawne co by dla nowych akumulatorów nie powiedzieć ze jeszcze za niskie aby naładować . Sprawdz akumulator luzem , naładuj prostownikiem jesli po jego odłączeniu napięcie siądzie znowu to masz wadliwy akumulator . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny72 Opublikowano 28 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2022 (edytowane) I tak na marginesie przez taki akuś zabijesz regulator lub co gorsza coś więcej. Edytowane 28 Sierpnia 2022 przez Beny72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rycerzyk Opublikowano 28 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2022 Mike, dzięki za sugestie, wyciągnę aku i naładuję, następnie sprawdzę testerem. Zamówiłem też miernik cęgowy, powinien pokazać wartość prądu ładowania. Pozdrawiam! Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rycerzyk Opublikowano 30 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2022 Dzisiaj (pływałem w sobotę) wytargałem aku z "zabawki" i dokonałem pomiaru testerem, wynik: akumulator sprawny, w pełni naładowany, napięcie 12.67. Sprawdziłem płyn w poszczególnych celach aerometrem, wszystkie cele sprawne. Jutro kolega ma sprawdzić jakimś miernikiem obciążeniowym. Jak do tej pory wychodzi, że aku sprawny. zastanowia mnie fakt, że po zgaszeniu silnika pojawił się alarm 11.4 V a teraz, po 3 dniach, sprawdzam i jest 12.67. Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 30 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2022 Sprawdz połączenie tej echosondy pod kątem oporów , luzów zaśniedziałych przewodów itp . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rycerzyk Opublikowano 2 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2022 Akumulator Ok. sprawdzony miernikiem obciążeniowym. Napięcie spada przy chwilowym zwarciu do 10.6 następnie wraca do 12.6 czyli zgodnie z normą, żadna z cel nie zaczyna się gotować co bymogło wskazywać na zwarcie. Pozostaje sprawdzić instalację od aku do odbiorników. Mam już miernik cęgowy, uruchomię silnik na słuchawkach i sprawdzę prąd ładowania. Dzięki za wszelkie sugestie. Muszę temat rozwiązać bo pływanie z problemem " z tyłu głowy" nie daje 100% radości. Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejWR Opublikowano 4 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2022 Mam podobnie tyle że u mnie na zegarach pokazało przy max obrotach dużo ponad 15. Jak pod czas płynięcia używam trymu - spada chwilowo do 11.2-11.8. Potem pokazuje 13.4-14,3 nie wiem w sumie o co chodzi bo tez mi się pojawił na echosondzie alert o niskim napięciu akumulatora. Wytargam go i podjadę sprawdzić czy nie ma zwarcia czy coś, choć na pokładzie wszystko działa ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 5 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2022 To nie alternator w samochodzie o wydajności prądowej 150A... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.