Skocz do zawartości

Ładowanie Yamaha F40


rycerzyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent jak w temacie. Wydaje mi się, że mam problem z ładowaniem. A mianowicie, akumulator przed pływaniem miał napięcie 12.6 (odczyt na zegarach), rozruch bez najmniejszego problemu. Po uruchomieniu napięcie na zegarach 14V-14,2V. Wszystko działa bez zarzutów. Jakie moje zdziwienie jak po wyłączeniu silnika pojawił się alarm na nawigacji o niskim napięciu 11.4V. Proszę o jakieś rady jak sprawdzić poszczególne elementy układu ładowania. Podłączyłem do aku tester akumulatorów, odczyt zbieżny, napięcie ładowania 14V (tester twierdzi, że wysokie), przebieg jakiś pokazuje ale nie ma info o prądzie ładowania.

PS.: posiadam podstawowe przyrządy pomiarowe i trochę pojęcia technicznego, 3 lata temu miałem wymieniany regulator. 

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

Rycerzyk (Maciek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11,4 pasowało by na 5 sprawnych ogniw akumulatora . Być może jedna cela zdechła . Podczas gdy plynales w układzie pojawiło się napięcie ładowania bo ta cela działa już tylko jak przewodnik .  Napięcie ładowania 14v jest jak najbardziej poprawne co by dla nowych akumulatorów nie powiedzieć ze

jeszcze za niskie aby naładować . Sprawdz akumulator luzem , naładuj prostownikiem jesli po jego odłączeniu napięcie siądzie znowu to masz wadliwy akumulator . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj (pływałem w sobotę) wytargałem aku z "zabawki" i dokonałem pomiaru testerem, wynik: akumulator sprawny, w pełni naładowany, napięcie 12.67. Sprawdziłem płyn w poszczególnych celach aerometrem, wszystkie cele sprawne. Jutro kolega ma sprawdzić jakimś miernikiem obciążeniowym. Jak do tej pory wychodzi, że aku sprawny. zastanowia mnie fakt, że po zgaszeniu silnika pojawił się alarm 11.4 V a teraz, po 3 dniach, sprawdzam i jest 12.67.

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator Ok. sprawdzony miernikiem obciążeniowym. Napięcie spada przy chwilowym zwarciu do 10.6 następnie wraca do 12.6 czyli zgodnie z normą, żadna z cel nie zaczyna się gotować co bymogło wskazywać na zwarcie. Pozostaje sprawdzić instalację od aku do odbiorników. Mam już miernik cęgowy, uruchomię silnik na słuchawkach i sprawdzę prąd ładowania.

Dzięki za wszelkie sugestie. Muszę temat rozwiązać bo pływanie z problemem " z tyłu głowy" nie daje 100% radości.

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie tyle że u mnie na zegarach pokazało przy max obrotach dużo ponad 15. Jak pod czas płynięcia używam trymu - spada chwilowo do 11.2-11.8. Potem pokazuje 13.4-14,3 nie wiem w sumie o co chodzi bo tez mi się pojawił na echosondzie alert o niskim napięciu akumulatora. Wytargam go i podjadę sprawdzić czy nie ma zwarcia czy coś, choć na pokładzie wszystko działa ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...