tody1305 Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 Zdjąłem spodzinę żeby sprawdzić stan wirnika pompy przed wakacjami, ale że góra wałka podejrzanie mocno śmierdziała paliwem, to stwierdziłem że przy okazji wymienię też simeringi na dole silnika. Po oddzieleniu główki od kolumny moim oczom ukazał się taki widok Co może być przyczyną? Zbyt bogata mieszanka ? Za dużo oleju w paliwie ? Leję 1:50 Silnik mam jeden sezon, przepływałem na nim max 10 godzin więc pewnie po części są to zaszłości od poprzedniego użytkownika. Czy robić z tym coś czy się nie przejmować ? Silnik zapala i pracuje prawidłowo, nie miałem z nim żadnych problemów podczas wyjazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 Przyczyn może być kilka , 1:50 bogato jak na yamahe , częsta praca na niskich obrotach , dwusuwowy lubi w rurę dostać ... za bogata mieszanka . Złóż to do kupy przepłyń się z godzinę ale tak ostrzej i zobacz świece . Jak będą dalej takie zasyfione to zejdź z olejem na 1:75 albo jak producent przykazał a podejrzewam że jest to 1:100 . Niemniej ja obstawiam długie cykle pracy na wolnych obrotach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 Ew. Brak termostatu lub ciagle otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Odżałuj trochę kasy na olej Yamalube w odpowiedniej do silnika wersji. Ostatnio bawię się w uruchamianie silników w beczce i zauważyłem, że na obecnie stosowanym woda bardzo szybko robi się "brzydka" a na Yamalube tego nie było a jeśli to na pewno nie w takim stopniu. (nie jest to reklama ani nie jestem dystrybutorem tegoż) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tody1305 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Termostat jest ok. Nie znalazłem nigdzie instrukcji konkretnie do mojego silnika. Sugerując się dyskusją gdzieś na forum że jak za mało oleju to zatrze, a za dużo to tylko bardziej kopci, zapobiegawczo lałem 1:50. Jednak nie ma co poprawiać fabryki i skoro Yamaha podaje dla swoich modeli http://upload.secondsun.pl/img/1561392888yam.png to chyba mój rocznik 1989 mieści się w tym przedziale ( w korbowodzie jest łożysko wałeczkowe a nie panewka) Więc zmniejszę ilość oleju na 1:100 i zobaczę co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Zrób miks 1:80 i stosuj olej yamalube albo inny z norma tcw3 . I przegon ten silnik z godzinę konkretnie a potem pokaż świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Zapomniałem napisać , olej mineralny ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tody1305 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Olej zmieniony na Yamalube 2-M TC-W3, dawka zmniejszona do 80:1 tak wygląda świeca po dwóch tygodniach na Jadranie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Wygląda w miare ok. Może troszkę za bogata mieszanka, ale jeśli zapala prawidłowo i chodzi ok ja bym nie grzebał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Szczerze? Firma podaje: lać 1:100 ..nieee..ja wiem lepiej: będę lał 1:50 a potem napiszę post na Forum i będę dalej poprawiał fabrykę. 1:80 Ludzie..co ONI (ta Yamaha) nie znają się na silnikach?! Nie wiedzą co piszą?! ufff... Ps. stosunek mieszanki jest w silnikach 2T dobierany fabrycznie do pracy na wolnych obrotach. Na wyższych jest to smarowanie nadmiarowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tody1305 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Tak jak napisałem wcześniej Nie znalazłem nigdzie instrukcji konkretnie do mojego silnika. Sugerując się dyskusją gdzieś na forum że jak za mało oleju to zatrze, a za dużo to tylko bardziej kopci, zapobiegawczo lałem 1:50. na stronie http://www.marineroutboards.com.au/home/service--warranty/service--maintenance/fuel--oils-recommendations---outboards.aspx znalazłem OIL RATIOS - 2-STROKE MODELS Pre-Mix Models Fuel/oil ratio: 50:1 (50 parts fuel to 1 part oil) Oil requirement: - Certified TC-W3 2-Stroke Outboard Oiloil measuring jug - Quicksilver Premium 2-Cycle TC-W3 Outboard Oil - Quicksilver Premium Plus 2-Cycle TC-W3 Outboard Oil 2-stroke oil is normally added to the fuel tank when filling with fuel. Pre-mix is generally used in the following 2-stroke models All 2hp to 30hp models All models up to 225hp manufactured prior to 1984 Więc uważam że stwierdzenie ..nieee..ja wiem lepiej: będę lał 1:50, jest raczej krzywdzącym nadużyciem. Wtedy nie miałem pojęcia że Mariner i Yamaha Mariner to dwa różne silniki. A z dwojga złego wole czyścić świece z sadzy niż zezłomować zatarty silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 1:100 owszem ale na Yamalube albo innym oleju tej klasy. Te niegłupie Japonczyki projektowali to pod OLEJ a nie ścierwo jakie ludzie czasami leją zamiast dobrego oleju. Niedaleko za płotem w klubie wioślarskim obok tez poprawiali fabrykę i lali olej do kosiarek 1:100, efektów się domyślcie. Uważam, że 1:80 do tych yamah starszych jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 znaczy tak: to takie tureckie gadanie przecież nie napisałes jaki to silnik więc ..gadasz sam ze sobą. Reszta wyłącznie dywaguje. I zarówno ty jak już doszedłes że to Yamaha i koledzy - usiłujecie "poprawić" fabrykę. Ty cytujesz instrukcję "Oil requirement: - Certified TC-W3 2-Stroke Outboard Oiloil " a tam nic nie ma napisane ze są jakie lepsze czy gorsze. Ma być certyfikowany TC-W3 nie do kosiarek.. 1:100 i wtedy nie trzeba się pytać: czemu taki syf?... :-) :-) :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Mi tego nie pisz tylko tym wszystkim fachowcom co leja olej do kosiarek a takich jest wielu . Ja sobie leje 1:80 Ty lej jak chcesz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tody1305 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Ty cytujesz instrukcję "Oil requirement: - Certified TC-W3 2-Stroke Outboard Oiloil " a tam nic nie ma napisane ze są jakie lepsze czy gorsze. Ma być certyfikowany TC-W3 nie do kosiarek.. 1:100 i wtedy nie trzeba się pytać: czemu taki syf?... :-) :-) :-) Tylko że tam jak byk stoi Fuel/oil ratio: 50:1 (50 parts fuel to 1 part oil) I moje pytanie było właśnie czy nie dodaję za dużo oleju do paliwa, a nie o normy jakie olej ma spełniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.