Marcin 08 Opublikowano 22 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 Witam mam problem z silnikiem yamaha 60km po wypłynięciu na wodę po kilku minutach zaczą piszczeć i wyłączyłem go po chwili odpaliłem i po dodaniu gazu znowu to samo odkręciłem miejsce gdzie powinien być termostat i okazało się że go brak silnik kupiłem jako używany w tym roku to było pierwsze wypłynięcie proszę o jakąś poradę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostlander Opublikowano 22 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 Nie napisałeś nic na temat silnika więc co się dziwisz. Napisz co to dokładnie za model, 2T czy 4T, z gaźnikami czy na wtrysku itd. Jak dwusuw to może brak oleju w zbiorniku, może pompa wody się skończyła i się przegrzewa itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 08 Opublikowano 22 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 Czterosów na wtrysku 2015r pompę wody sprawdzałem wirnik w idealnym stanie woda wypływa równo tylko dziwne bo trochę za zimna ale to pewnie z powodu braku termostat po zgaszenu silnika jak zaczął dawać sygnał dźwiękowy przez krutką chwilę zaczęła płyną gorąca ale po ponownym odpaleniu po około 7 minutach znowu zimna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 08 Opublikowano 22 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 Olej I filtr również wymieniałem na nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostlander Opublikowano 23 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2023 Czy z manetki masz jeden sygnał dźwiękowy czy sekwencję pisków z przerwami? Jeśli jest to sekwencja to licząc te sygnały i przerwy można ustalić kod błędów sterownika. Te kody powinne być podane w serwisówce. Warto zmierzyć też ciśnienie oleju za pomocą wkręconego manometru w miejscu czujnika ciśnienia oleju. Termostat powinien być zamontowany, w moim silniku mercury f40 jest 62stp.C. więc w Twoim silniku powinien być taki sam. Generalnie główki tych silników o mocy 30,40,50 i 60KM są produkowane przez firmę Tohatsu i montowane przez Mercurego, Yamahę i Tohatsu w swoich zaburtowcach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 08 Opublikowano 23 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2023 Sygnał jes ciągły i raczej nie jes to wina ciśnienia oleju ale postaram się to sprawdzić aka wartość jest prawidłowa podejrzewam zapchane kanały chłodzenia Dzisiaj próbowałem to przedmuchać i czyścić ale nie wiele pomogło może trochę bo wydaje mi się że czujnik zaczął piszczeć później ale obawiam się że to uszczelka pod głowicą mieżyłem ciśnienie na cylindrach i na trzech jest idętyczne czyli około 13a na jednym 12.5 ale to niewielka rozbieżność chyba A czy można w jakiś sposób zalać odkamieniaczem i jakim?Dziękuję za wszystkie rady 👊 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostlander Opublikowano 23 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2023 (edytowane) Kompresja jest ok, pewnie na jednym cylindrze trzeba skorygować luz zaworowy. Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku, przy 3000 obr/min powinno być w zakresie 207-278 kPa. Ciśnienie wody chłodzącej przy rozgrzanym silniku i 800 obr/min - 7-21kPa. Przy 6000 obr/min 83-172kPa. Pomiar manometrem przez króciec w okolicy termostatu. niemniej jak odpalisz silnik w beczce lub jeziorze to przy zdjętej pokrywce termostatu ma się tamtędy wydobywać woda na wolnych obrotach. Jak woda się pojawia dopiero po podniesieniu obrotów to albo masz zapchany gdzieś kanał przez uszkodzoną łopatkę wirnika pompy wody albo gdzieś jest wyciek wody poza układem chłodzenia albo sama pompa do wymiany. Do odkamieniania ludzie polecają środek KAMIX lub kwasek cytrynowy. Środki do odkamieniania najlepiej działają jak są gorące. Edytowane 23 Października 2023 przez Ostlander Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 08 Opublikowano 24 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2023 Dzięki za wszystkie podpowiedzi a jaki powinien być luz zaworowy A dam znać jak mi się uda wykryć problem może komuś się to przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostlander Opublikowano 24 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2023 Zawór ssący - 0,15-0,25mm. Wydech - 0,25-0,35mm . Luz mierzony na zimnym silniku. Bardzo prosta regulacja bo na śrubach. Na kole pasowym rozrządu są 2 znaki które przy ustawianiu zgrywasz ze znacznikiem na bloku. Na jednym znaku ustawiasz jedne zawory, na drugim drugie. Poszukaj w necie serwisówki do swojego silnika będziesz miał tam wszystko podane na tacy. https://outboards.yamaha-owners-manuals.com/om/LIT-18626-12-40.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 08 Opublikowano 24 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2023 Dzięki twoje rady są trafne częściową winą braku chłodzenia były odpady z starego wirnika ślę one już zdążyły przelecieć do spodziny a więc tylko wydmuchałem ale ogólnie była to wina zakamienienia otworów odprowadzających wodę zrobiły się korki dosłownie jak w butelce od wina niestety musiałem rozebrać boczną obudowę od chłodzenia ale inaczej bym sobie z tym nie poradził a więc się udało zamówiłem nową uszczelkę i termostat czekam i potem testy jeszcze raz dzięki za pomoc super 😀😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 08 Opublikowano 24 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2023 A tak to wyglonda po wstępnym oczyszczenu w dolnym lewym rogu ten mały otwór był zatkany Teraz tylko dokładne czyszczenie Jeżeli ma Pan jeszcze jakąś radę na przykład co jeszcze powinienem sprawdzić to z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostlander Opublikowano 25 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2023 Ja, na Twoim miejscu zrobił bym kompleksowe odkamienianie układu chłodzenia. Zdjąć spodzinę, do rurki doprowadzającej wodę z pompy do silnika wpiołbym elektryczną pompkę podającą podgrzany roztwór kwasku cytrynowego lub kamixu i płukał bym silnik kilka godzin do usunięcia kamienia. W uszczelce głowicy też są małe otwory, więc całkiem możliwe,że i tam kamień zaślepił przelot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 08 Opublikowano 25 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2023 Ale trzeba złożyć wszystko oprócz termostatu ,? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostlander Opublikowano 25 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2023 Tak, pokrywę chłodzenia wydechu i termostatu trzeba założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 08 Opublikowano 26 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2023 Dzięki 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.