Skocz do zawartości

Problem z silnikiem yamaha 60km


Marcin 08
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z silnikiem yamaha 60km po wypłynięciu na wodę po kilku minutach zaczą piszczeć i wyłączyłem go po chwili odpaliłem i po dodaniu gazu znowu to samo odkręciłem miejsce gdzie powinien być termostat i okazało się że go brak silnik kupiłem jako używany w tym roku to było pierwsze wypłynięcie proszę o jakąś poradę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czterosów na wtrysku 2015r pompę wody sprawdzałem wirnik w idealnym stanie woda wypływa równo tylko dziwne bo trochę za zimna ale to pewnie z powodu braku termostat po zgaszenu silnika jak zaczął dawać sygnał dźwiękowy przez krutką chwilę zaczęła płyną gorąca ale po ponownym odpaleniu po około 7 minutach znowu zimna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z manetki masz jeden sygnał dźwiękowy czy sekwencję pisków z przerwami? Jeśli jest to sekwencja to licząc te sygnały i przerwy można ustalić kod błędów sterownika. Te kody powinne być podane w serwisówce. Warto zmierzyć też ciśnienie oleju za pomocą wkręconego manometru w miejscu czujnika ciśnienia oleju.

Termostat powinien być zamontowany, w moim silniku mercury f40 jest 62stp.C. więc w Twoim silniku powinien być taki sam.

Generalnie główki tych silników o mocy 30,40,50 i 60KM są produkowane przez firmę Tohatsu i montowane przez Mercurego, Yamahę i Tohatsu w swoich zaburtowcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał jes ciągły i raczej nie jes to wina ciśnienia oleju ale postaram się to sprawdzić aka wartość jest prawidłowa podejrzewam zapchane kanały chłodzenia 

Dzisiaj próbowałem to przedmuchać i czyścić ale nie wiele pomogło może trochę bo wydaje mi się że czujnik zaczął piszczeć później ale obawiam się że to uszczelka pod głowicą mieżyłem ciśnienie na cylindrach i na trzech jest idętyczne czyli około 13a na jednym 12.5 ale to niewielka rozbieżność chyba 

A czy można w jakiś sposób zalać odkamieniaczem i jakim?Dziękuję za wszystkie rady 👊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja jest ok, pewnie na jednym cylindrze trzeba skorygować luz zaworowy. Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku, przy 3000 obr/min powinno być w zakresie 207-278 kPa.  Ciśnienie wody chłodzącej przy rozgrzanym silniku i 800 obr/min - 7-21kPa. Przy 6000 obr/min 83-172kPa. Pomiar manometrem przez króciec w okolicy termostatu. niemniej jak odpalisz silnik w beczce lub jeziorze to przy zdjętej pokrywce termostatu ma się tamtędy wydobywać woda na wolnych obrotach. Jak woda się pojawia dopiero po podniesieniu obrotów to albo masz zapchany gdzieś kanał przez uszkodzoną łopatkę wirnika pompy wody albo gdzieś jest wyciek wody poza układem chłodzenia albo sama pompa do wymiany.  Do odkamieniania ludzie polecają środek KAMIX lub kwasek cytrynowy. Środki do odkamieniania najlepiej działają jak są gorące. 

Edytowane przez Ostlander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór ssący - 0,15-0,25mm.

Wydech - 0,25-0,35mm .

Luz mierzony na zimnym silniku. Bardzo prosta regulacja bo na śrubach. Na kole pasowym rozrządu są 2 znaki które przy ustawianiu zgrywasz ze znacznikiem na bloku. Na jednym znaku ustawiasz jedne zawory, na drugim drugie. 

Poszukaj w necie serwisówki do swojego silnika będziesz miał tam wszystko podane na tacy.  

https://outboards.yamaha-owners-manuals.com/om/LIT-18626-12-40.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki twoje rady są trafne częściową winą braku chłodzenia były odpady z starego wirnika ślę one już zdążyły przelecieć do spodziny a więc tylko wydmuchałem ale ogólnie była to wina zakamienienia otworów odprowadzających wodę zrobiły się korki dosłownie jak w butelce od wina niestety musiałem rozebrać boczną obudowę od chłodzenia ale inaczej bym sobie z tym nie poradził a więc się udało zamówiłem nową uszczelkę i termostat czekam i potem testy jeszcze raz dzięki za pomoc super 😀😀

20231024_142020.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, na Twoim miejscu zrobił bym kompleksowe odkamienianie układu chłodzenia. Zdjąć spodzinę, do rurki doprowadzającej wodę z pompy do silnika wpiołbym elektryczną pompkę podającą podgrzany roztwór kwasku cytrynowego lub kamixu i płukał bym silnik kilka godzin do usunięcia kamienia. W uszczelce głowicy też są małe otwory, więc całkiem możliwe,że i tam kamień zaślepił przelot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...