Skocz do zawartości

Przygotowanie do sezonu silników dwusuwowych Yamaha 9.9 km i 4 km / porady


andar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jako że sezon spinningowo wędkarski pływania po Turawie już tuż tuż, chciałbym uzyskać porady i informację jeśli chodzi o przygotowanie dwóch silników dwusuwowych do sezonu :)

 

Posiadam Yamaha 9.9 km na długiej stopie i Yamaha 4km z stopą krótką.

 

1. Wymiana oleju w spodzinie

 

Posiadam takie oleje do wymiany

 

Quicksilver Premium Gear Lube 80W - 90

 

http://raksa.com.pl/olej-przekladniowy-quicksilver-237ml-4696.html

 

Będe sie starał wymienić te oleje tak jak tutaj pokazane.

 

http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/wymiana-oleju-z-spodzinie/15/

 

2. Regulacja obrotów.

 

Tutaj chciałbym się dowiedziec, które z zaznaczonych na ponizszych zdjęciach są odpowiedzialne za regulację obrotów?

 

Yamaha 9.9 km

 

http://www.andego.net/obroty2.jpg

 

Yamaha 4 km

 

http://www.andego.net/obroty1.jpg

 

3. Montaż lini paliwowej

 

http://andego.net/liniapaliwowa.jpg

 

Na zdjęciu brak obejm/cybantów, które też posiadam :)

 

Znajdę gdzieś schemat jak to fajnie prawidłowo poskładać do kupy?

 

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy ewentualnej konserwacji i ich przygotowania? Prosiłbym kogoś obcykanego w temacie o pomoc dla którego takie rzeczy to "małe piwko przed śniadaniem" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Montaż lini paliwowej

(...)

Znajdę gdzieś schemat jak to fajnie prawidłowo poskładać do kupy?

 

Na gruszce i filtrze masz strzałki.  Paliwo płynie ze zbiornika do silnika zgodnie z kierunkiem strzałek. .. ::)

 

http://www.iboats.com/mall/image/mall/image-assembly2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis na foto. Przed regulacją składu mieszanki biegu jałowego policz obroty na ile jest wykręcona iglica (dokręcając do lekkiego oporu) i sprawdź w manualu jaka powinna być nastawa iglicy.

Regulację mieszanki trzeba przeprowadzać na włączonym biegu NAPRZÓD.  Iglicą podnosisz obroty do max a zderzakiem obniżasz. Czynności powtarzasz do momentu braku reakcji na luzowanie zderzaka. Oczywiście silnik powinien być zagrzany.

 

 

 

Schowek01.jpg.399b1341da2b76415c49e72f919765ba.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chciałem ustalić, która z tych śrubek służy do obniżania i podwyższania obrotów. Aktualnie mam troszeczkę za wysokie więc rozumiem żeby je obniżyć muszę odkręcić śrubkę nr1?  A jak w przypadku tego silnika 9.9km - gdzie tam będzie regulacja obrotów na przedstawionym zdjęciu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-,,Czy tak poskładana linia paliwowa wg kolejnośći jak na zdjęciu będzie działać?,

2-,,Czy ta śrubka zaznaczona na zdjęciu poniżej jest odpowiedzialna za regulację obrotów w tym silniku 9.9?

3-,,Czy oprócz wymiany oleju w spodzinie trzeba jeszcze gdzieś coś dolewać?

 

1.Linia paliwowa jest teoretycznie o.k.

Jest jedno praktyczne ale...

Chcąc zabrać zbiornik uniwersalny ( Twój na foto) do tankowania w stacji paliw trzeba zabierać ze sobą całą linię paliwową.

Jak zauważyłeś na fotce @musti , linia paliwowa jest odpinana od zbiornika.

Proponuję modernizację zbiornika za 5 dych  ;) złączki zamocować tak aby nie mylić kierunku pompowania gruszki !

Na foto @musti jest źle i można zapiąć przewód odwrotnie.

2.Śruba nr 1 to zderzak/ogranicznik obrotów minimalnych

3.Olej silnikowy i olej przekładniowy to jedyne płyny jakie trzeba sprawdzać/uzupełniać/wymieniać *

 

* Dot. silników 4T. W silnikach 2T tylko olej przekładniowy i olej do mieszanki paliwowo olejowej.

Wlewanie oleju silnikowego na max miarki nie jest wskazane w silnikach zaburtowych. 2/3 - 3/4 miarki jest normą. Pamiętać trzeba o fakcie że przy wymianie filtra oleju musi się on zapełnić. Czyli trzeba uruchomić silnik na kilka minut, wyłączyć i wtedy sprawdzać poziom podczas wymiany oleju.

LiniaPaliwowa.jpg.a88f2d00fcd69d7514d510d62344e397.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie  :-[

Zakręcony człek i chcąc odpowiedzieć na PW( bez sprawdzenia dokładniej postu) popłynąłem  :D

Ale gażniki są chyba te same albo co najmniej takie same ;)

Najwyżej naleje silnikowego w pierwszy wolny otwór  ;D

Poprawiłem i trochę zagmatwałem żeby nie było za prosto  :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...