andar Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Witam, Jako że sezon spinningowo wędkarski pływania po Turawie już tuż tuż, chciałbym uzyskać porady i informację jeśli chodzi o przygotowanie dwóch silników dwusuwowych do sezonu :) Posiadam Yamaha 9.9 km na długiej stopie i Yamaha 4km z stopą krótką. 1. Wymiana oleju w spodzinie Posiadam takie oleje do wymiany Quicksilver Premium Gear Lube 80W - 90 http://raksa.com.pl/olej-przekladniowy-quicksilver-237ml-4696.html Będe sie starał wymienić te oleje tak jak tutaj pokazane. http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/wymiana-oleju-z-spodzinie/15/ 2. Regulacja obrotów. Tutaj chciałbym się dowiedziec, które z zaznaczonych na ponizszych zdjęciach są odpowiedzialne za regulację obrotów? Yamaha 9.9 km http://www.andego.net/obroty2.jpg Yamaha 4 km http://www.andego.net/obroty1.jpg 3. Montaż lini paliwowej http://andego.net/liniapaliwowa.jpg Na zdjęciu brak obejm/cybantów, które też posiadam :) Znajdę gdzieś schemat jak to fajnie prawidłowo poskładać do kupy? Na co jeszcze zwrócić uwagę przy ewentualnej konserwacji i ich przygotowania? Prosiłbym kogoś obcykanego w temacie o pomoc dla którego takie rzeczy to "małe piwko przed śniadaniem" :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 3. Montaż lini paliwowej (...) Znajdę gdzieś schemat jak to fajnie prawidłowo poskładać do kupy? Na gruszce i filtrze masz strzałki. Paliwo płynie ze zbiornika do silnika zgodnie z kierunkiem strzałek. .. ::) http://www.iboats.com/mall/image/mall/image-assembly2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andar Opublikowano 22 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Dzięki za ten schemat Musti :) Czy prócz podmiany oleju w spodzinie trzeba jeszcze gdzieś coś wymieniać i dolewać? No i które z tych śrubek przedstawionych na zdjęciach są odpowiedzialne za podkręcanie obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Opis na foto. Przed regulacją składu mieszanki biegu jałowego policz obroty na ile jest wykręcona iglica (dokręcając do lekkiego oporu) i sprawdź w manualu jaka powinna być nastawa iglicy. Regulację mieszanki trzeba przeprowadzać na włączonym biegu NAPRZÓD. Iglicą podnosisz obroty do max a zderzakiem obniżasz. Czynności powtarzasz do momentu braku reakcji na luzowanie zderzaka. Oczywiście silnik powinien być zagrzany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andar Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Właśnie chciałem ustalić, która z tych śrubek służy do obniżania i podwyższania obrotów. Aktualnie mam troszeczkę za wysokie więc rozumiem żeby je obniżyć muszę odkręcić śrubkę nr1? A jak w przypadku tego silnika 9.9km - gdzie tam będzie regulacja obrotów na przedstawionym zdjęciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Jeżeli zderzak jest nr1 to tak ;) Opis regulacji podałem bez żadnych szyfrów ani transformat :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andar Opublikowano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 No właśnie to chciałbym ustalić czy ta 1 zaznaczona na pierwszym foto silnika 9.9 km to zderzak? http://www.andego.net/obroty2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 1-,,Czy tak poskładana linia paliwowa wg kolejnośći jak na zdjęciu będzie działać?, 2-,,Czy ta śrubka zaznaczona na zdjęciu poniżej jest odpowiedzialna za regulację obrotów w tym silniku 9.9? 3-,,Czy oprócz wymiany oleju w spodzinie trzeba jeszcze gdzieś coś dolewać? 1.Linia paliwowa jest teoretycznie o.k. Jest jedno praktyczne ale... Chcąc zabrać zbiornik uniwersalny ( Twój na foto) do tankowania w stacji paliw trzeba zabierać ze sobą całą linię paliwową. Jak zauważyłeś na fotce @musti , linia paliwowa jest odpinana od zbiornika. Proponuję modernizację zbiornika za 5 dych ;) złączki zamocować tak aby nie mylić kierunku pompowania gruszki ! Na foto @musti jest źle i można zapiąć przewód odwrotnie. 2.Śruba nr 1 to zderzak/ogranicznik obrotów minimalnych 3.Olej silnikowy i olej przekładniowy to jedyne płyny jakie trzeba sprawdzać/uzupełniać/wymieniać * * Dot. silników 4T. W silnikach 2T tylko olej przekładniowy i olej do mieszanki paliwowo olejowej. Wlewanie oleju silnikowego na max miarki nie jest wskazane w silnikach zaburtowych. 2/3 - 3/4 miarki jest normą. Pamiętać trzeba o fakcie że przy wymianie filtra oleju musi się on zapełnić. Czyli trzeba uruchomić silnik na kilka minut, wyłączyć i wtedy sprawdzać poziom podczas wymiany oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 No jeśli kolega ma faktycznie dwusuwa to mu dałeś niezłą zagwostke z olejem... :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Faktycznie :-[ Zakręcony człek i chcąc odpowiedzieć na PW( bez sprawdzenia dokładniej postu) popłynąłem :D Ale gażniki są chyba te same albo co najmniej takie same ;) Najwyżej naleje silnikowego w pierwszy wolny otwór ;D Poprawiłem i trochę zagmatwałem żeby nie było za prosto :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.