Darek11 Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 Witam. Jestem nowy na forum. Mam problem z moją Yamahą. Silnik Yamaha v4 100km z 2001r (oznaczenie 6E5). Pięknie odpala, Pięknie pracuje, problem zaczyna się, kiedy wchodzę w ślizg. Przez chwilę ciągnie pełną mocą(ok 10-15 sek.). Później załącz się alarm w manetce i wchodzi w tryb serwisowy. Zdejmuję gaz i mogę od razu dać pełną moc i jest to samo. Na ok 1/3 manetki mogę pływać cały dzień i nic się nie dzieje. Mechanik sprawdzał . Silnik się nie grzeje, smarowanie jest (zresztą po tylu próbach już bym zatarł silnik). Odpinaliśmy czujniki od temperatury i smarowania. Wszystko cały czas tak samo. Gruszkę też sprawdzaliśmy, a właściwie ją wyjęliśmy i na krótko zbiornik podłączony. Odpowietrzenie działa.Filtr paliwa czysty. Zero pomysłów. Może ktoś z Was ma swoje i mi pomoże. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 A Majsterek dzisiaj sprawdzał filtr oleju w dozowniku? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek11 Opublikowano 18 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2020 Witam. No tego akurat nie przerabialiśmy. ::) Mówisz o tym wbudowanym w silnik? Ten w skorupie ustawiliśmy jak radziłeś i nie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2020 Majsterek wie o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek11 Opublikowano 18 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2020 ok. Dzięki. Będziemy próbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek11 Opublikowano 28 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Tak jak mówiłeś mikijet, Majsterek wiedział o co chodzi. :D. Powiedz mi tylko, czy jeżeli zmienimy olej to wystarczy? Czy ta pompa oleju jest ssąca, czy pobiera olej grawitacyjnie ze zbiorniczka, a tylko tłoczy do gaźników. Bo jeśli zasysa to może coś jest wyrobione w niej i jest za słaba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Z hydrauliką tak jest, że nic się nie musi zasysać jak nie ma powietrza w układzie. Ciecz jest nieściśliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek11 Opublikowano 29 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 Tak, wiem o czym mówisz, ale bardziej chodzi mi o to, czy ta pompa oleju nie wymusza jakoś spływu (podciśnienie czy coś?), czy ten olej sam do niej napływa z góry? Bo jeżeli tylko ma spływać to ok, "lżejszy" olej i po problemie (przeleci przez filterek), ale jeśli musi go pompka zassać a nie da rady to rozwalę silnik. Pływać bez filterka nie za bardzo chcę, bo tak jak rozmawiałem z Majsterkiem wystarczy jakiś paproch i lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.