tomex_moto Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Witam. Zastanawiam się nad zakupem czteroplatowej śruby ze zmiennymi kątami. Co mi podpowiedzieć w tym temacie? Motorówka ma służyć do rekreacji a nie do sportów wodnych. Zależy mi na pływaniu w ślizg z czterema osobami na pokladzie. Teraz ma śrubę trzyplatowa i daje sobie nieźle radę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Cztery płaty to większa powierzchnia, coś jak zwiększenie średnicy śruby, trzeba mieć na to zapas mocy w silniku, jeśli teraz miałeś optymalnie to przy czteropłatowej silnik może nie osiągać obrotów pełnej mocy. Do tego śruby regulowane nie mają tak dobrych parametrów jak ich monolityczne odpowiedniki, mają mniejszą sprawność, na to też trzeba mieć zapas w silniku. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro12a Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 powiem Ci na przykładzie wprawdzie przy pontonie ale będziesz miał porównanie. Kolega posiada ponton Yamahę 310 oraz silnik Yamahy 20 konny ze śrubą z 3 łopatkami, sprzęt nowy prosto ze sklepu, ja natomiast ponton Hondy 350 oraz silnik Hondy 20 konny z oryginalną śrubą 4 łopatkową, skoków śrub nie znam ale są to śruby z którymi sprzedają silniki. Jakie było zdziwienie jak Honda z 3 osobami szybciej pływa , szybciej wchodzi w ślizg niż Yamaha z 1 osobą. Różnica była dość spora. Jako że posiadam zapasową śrubę Hondy założyliśmy do Yamahy, pasuje bez problemu i Yamaha była prawie na równi z Hondą na szybkość. Tak więc z doświadczenia wiem że 4 łopatki dają bardzo dużą różnicę w szybkości itd przynajmniej w silnikach 20 konnych z krótką stopą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Cztery łopaty zawsze będą wolniejsze, jeżeli dobierze się je jako odpowiednik 3. Za to wejście w ślizg powinno być szybsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Jeżeli chodzi o prędkość to za nią odpowiada przede wszystkim skok śruby. Przy prawidłowym doborze trzy-łopatowa jest sprawniejsza od cztero-łopatowej. Silnik ma tzw.WOT, które powinien osiągać przy prawidłowo dobranej śrubie. !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomex_moto Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Czyli lepiej zostawić przy trzyłopatowej rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Zaznaczam, że moje uwagi odnoszą się do śrub czterołopatowych regulowanych. U mnie v-max spadło o 10% jak założyłem 4 łopatową ustawioną na 13 zamiast standardowej 3 łopatowej 13-ki. Teraz mam przestawioną na 12(mniej się nie da)i czekam na sezon żeby sprawdzić. Tyle, że ja nie zamieniłem żeby poprawiać osiągi bo w tym względzie nastawiłem się na pogorszenie(jak pisałem te śruby mają mniejszą efektywność, coś za coś, w tym wypadku możliwość regulacji i łatwość naprawy w zamian za jakieś tam pogorszenie osiągów). Pływam po niepewnych akwenach i wożę ze sobą zapasowe łopatki. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.