Skocz do zawartości

Yamaha 40-60 Autolube 2T


Kal800
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

 

zamierzam kupić silnik zaburtowy do mojej mazurskiej jednostki plywającej - jest to Perkoz, czyli romana z kabiną po kapitalnym remoncie. nie zamierzam śmigać łódką nie wiadomo ile godzin w roku - bardziej będzie to jednostka żeby sobie na rybki śmignąć albo zrobić wycieczkę po jeziorach. dlatego nie chciałbym wydawać dużej kasy na silnik, z kolei lubię szybkie pływanie, więc mały silniczek mnie nie zadowoli.

 

mogę wydać 5-6 tyś na silnik, zatem czterosuwy odpadają. w tym budżecie osiągalne są autoluby z lat 90tych o mocy 40-60 KM i takiego będę poszukiwał. mam parę pytań w związku z tym:

 

1. Czy ma znaczenie rocznik silnika, w sensie czy były jakieś roczniki nieudane, awaryjne?

2. Jak wygląda eksploatacja tych jednostek napędowych - sporo ludzi mi odradzało dwusuwy z uwagi na wysoką awaryjność, z kolei Yamaha uchodzi za najmniej awaryjną markę. Czy naprawy są drogie, a części osiągalne? Jak z serwisem tych silników na terenie mazur?

3. Na co zwracać uwagę przy zakupie? Wiadomo, silnik powinien działać, powinno się sprawdzić kompresję, ale czy coś jeszcze?

4. Jak jest z powertrimem - czy był w każdym egzemplarzu?

 

Z góry dziekuję za wszelkie sugestie.

 

pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 2  Te modele są mało awaryjne. Sporo ich pływa i nie sprawiają kłopotów. Ja użytkowałem 60 i 70KM przez kilak lat. Obsługa sprowadzała się do wymiany oleju  i świec. Nie słyszałem aby ktoś miał problem z dozownikiem oleju.

 

Ad. 4 Nie. Pływałem 70KM bez powertrimu...więc zwracaj na to uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Pytanie za 100 punktów, czy power trim w yamaszce 60km 2t z lat 80-tych jest jedno czy trzy siłownikowy?, firma pipol która się tu ogłaszała ma do mojego silniczka w cenie około 1500zł, ale w poniedziałek mam dzwonić po szczegóły, ale ten szczegół mi nie daje spać, odpowiedzcie proszę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeden siłownik ma siłe trymować podczas pływania. Zawsze myślałem że jak jest jeden to tylko do podnoszenia służy. A ten podwojny don trymowania. Bo na youtubie są filmy z yamahami 60tkami z potrójnym

 

Aktualizacja. Znalazłem na olx facet sprzedaje łodź z takim motorwm jak moj z trymem i ma 3 siłowniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zapasnych części wynika, że 60 były od 1991?

https://www.boats.net/product/yamaha/6H1-43800-12-EK?ref=191f0739b29e465b6d1477035f15cbc6dfd09370

 

https://www.boats.net/catalog/yamaha/outboard-by-year/1991/p60tlhp/power-trim-tilt-assembly

 

Ale skoro masz 1984 to pewnie bliźniak 70 więc warto pomierzyć i może się okazać, że

6H1-43800-12-EK POWER TRIM & TILT ASSEMBLY to to samo co 688-43880-10-00 .MOTOR ASSEMBLY ( już nie produkowany)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...