szewer Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Cześć, Ile cylindrów ma silnik Yamaha 40KM w dwutakcie? http://allegro.pl/silnik-zaburtowy-yamaha-40-km-i2349665728.html Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Cześć, Ile cylindrów ma silnik Yamaha 40KM w dwutakcie? Nie wiem czy we wszystkich latach,ale np seria autolube była 3cylindrowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edwin711 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Witam można czasami trafić na yamaha 40 enduro to jet wersja 2 cylindrowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewer Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 No właśnie Autolube jest 3 cylindrowa a bez dozownika chyba 2 cylindry. Ma to jakieś znaczenie? Który wybrać, bo mam dwa w super stanie. Jeden z 96r Autolube a drugi z 2001r właśnie 2 cylindry bez dozownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Nie zabieram głosu bo jeden z tych motorków to pewnie mój...niech się inni koledzy wypowiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartbartez Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Dwucylindrowego nie używałem. Ale zawsze więcej cylindrów = lepiej. Wyższa kultura pracy, dłuższa żywotność. Nie wiem jak w przypadku dwusuwów ale przy czterosuwach to jeszcze lepszy moment obrotowy i mniejsze spalanie. Użytkuję taką 3-cylindrową Yamahę od kilku miesięcy i jestem bardzo zadowolony. Też jest z 96 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Nikogo tu nie ma z Kołobrzegu, więc raczej nikt ci tego nie sprawdzi. PS Nie zakładaj bliźniaczych tematów >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewer Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Sądząc po zdjęciach da się coś wywnioskować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Ten rocznik 2001 jest jakiś dziwny. Wydawało mi się, że od dawna Yamaha stosuje autolube, więc pewnie to jakaś ściema, bo wygląda na starszy. Chyba, że to właśnie taka wersja enduro... i wygląda, ze był przerabiany z rumpla, bo sterczą jakieś blaszki...więc nie wiadomo jak to chodzi... Oferta Stercika jest dużo lepsza i pewna, możesz nawet nie jechać tylko się z nim dogadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewer Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Dzięki Wiem, że oferta Stercika jest fajna i w miarę pewna, bo człowiek z forum i jakieś zaufanie się ma. Ale brak trymu elektrycznego...no właśnie, tego mi w jego silniku brakuje :) Przy pływaniu głównie po Wiśle, ma to zajebste znaczenie. Można go sobie podnieść pływając po płytkich częściach rzeki. Ta Yamaha od Stercika, ma może jakieś wspomaganie podnoszenia, że to łatwo idzie do góry? Miałem Honde BF20 i już tam ciężko to się podnosiło a tu silnik dużo, dużo cięższy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Przecież ta druga Yama też nie ma trymu... ::) Chyba jakiś słabowity jesteś, bo ja miałem Yamę 70 bez trymu i dawałem radę.. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Argi Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Ta Yamaha to stara wersja Enduro. Enduro to budźetowe modele Yamahy, nie sprzedawane w USA.Bazuje na pierwszych Yamahach z lat 80-tych. Zobacz, że Mariner z 1985 roku wygląda identycznie (mocowanie rumpla, wieszak, spodzina itp.). Wszystkie Yamahy 40hp od 90 roku są 3 cylindrowe, a Enduro nie. Na forach USA piszę, że z częściami też może być różnie. Do tego ten konkretny silnik jest to przeróbka z rumpla. Trym raczej też dokładany. Pisałem Ci w tamtym wątku, że z miejsca, gdzie powinien być przycisk trymu "wyłazi" jakiś przewód. Porażka. I za takie pieniądze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Argi Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Przecież ta druga Yama też nie ma trymu... ::) Chyba jakiś słabowity jesteś, bo ja miałem Yamę 70 bez trymu i dawałem radę.. ;) Jakbym miał pływać po rzece, to również bym się upierał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewer Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Przecież ta druga Yama też nie ma trymu... ::) Chyba jakiś słabowity jesteś, bo ja miałem Yamę 70 bez trymu i dawałem radę.. ;) No ma trym, jak piszecie dokładany ale jest :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Kolego poszukaj jeszcze tu ; http://mazury.info.pl/sprzedam/ C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewer Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Panowie, mam dokładniejsze zdjęcie. Zerknijcie na to jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewer Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Sądząc po tabliczce znamionowej wygląda to tak: C40 - C series 40KM P - Power Tilt with electric start L - 20'' R - remonte control S - 1994r Czyli z opisu sprzedającego rocznik się nie zgadza. Wszystko reszta ok. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 I teraz ten rocznik mi pasuje... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewer Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 No to za rocznik powiem kolesiowi, że cena 1,5tyś w dół :) Powiedz jeszcze jak sprawdzić, czy to w oryginale był pod rumpel czy manetkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Normalnie linki wchodzą do wnętrza silnika i tam jest to podłączone do dźwigni a tu jest to na wierzchu. Jest to jakaś inna wersja silnika i może ten typ tak ma. Obejrzyj manetkę i jak to się wszystko spina... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Argi Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Gdzieś czytałem, że te wersje Enduro były wyłącznie w wersji na rumpel, ale z możliwością adaptacji pod manetkę (wiązka itp.) I tutaj widać wyraźnie mocowanie rumpla. W tej wersji tak właśnie ono wygląda. Do tego ewidentnie widoczne jest, że silnik ma wszystkie atrybuty ręcznego podnoszenia i trymowania tj. dźwignia odblokowująca, otworki z prętem do zmiany trymu. Miejsce do przykręcania "pogrzebacza" również jest jakby dołożone. Generalnie ta tabliczka coś nie bardzo tu pasuje. Całą zimę szukałem Yamahy i takich "cudów" na Allegro było sporo. Tak czy inaczej, ten silnik konstrukcyjnie odpowiada modelowi Yamaha\ Mariner z początku lat 80-tych. Zabytek,choć widziałem gdzieś identyczny silnik jeszcze z roku 1990, ale Enduro rządzi się swoimi (budżetowymi) prawami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Ta Yamaha pod kopułą wygląda niemal identycznie jak mój Mariner, jednak mój Mariner zasilany jest jak dobrze pamiętam 1 gaźnikiem. Z zewnątrz miejsce podłączenie pogrzebacza oraz cięgien identyczne. Rocznik 94, jest to konstrukcja yamahy z lat 80 - możliwe, że wskrzeszona także przez Yamahę w latach 90`. Podaj początkowe 3 cyfry silnika - porównam ze swoimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewer Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Wszystko masz na zdjęciu tabliczki znamionowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edwin711 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Witam silnik enduro sa produkowane i sprzedawane w niektórych krajach do dziś często te silnik sa używane przez służby ratownicze w trudnych warunkach atmosferycznych ze względu na ich prostotę widziałem ze wszystkie silniki enduro miały rumpel do 75 km .Podałem linka do pracy takiego silnika ten model który pokazujesz może być nawet z lat 80 tych teraz występują inne obudowy szarpanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Kilka źródeł potwierdza jednak 1994 rok. Np tu: http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1994/C40PLRS/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.