sunrise933 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Witam serdecznie! Problem dotyczy biegów! Kupiłem używany silnik w tamtym roku ,wczoraj udało mi się wyskoczyć na pierwsze wodowanie! Po Uruchomieniu wszystko ok,lecz ciężko mi było wrzucic bieg z jałowego na tył czy przód, po jakimś czasie jakoś wrzuciłem popływałem spokojnie do przodu do tyłu wszystko jak z książki, pływalismy z kolegą z 15minut i jak zmieniłem bieg na neutralny i zgasiłem silnik to przy ponownym uruchomieniu niesłychać już wskakiwania biegu czy w tył czy w przód nic niesłychać sruba stoi w miejscu a silnik pracuje! może ktos z Was miał podobny problem? Poniżej dokładny model silnika na zdjęciu https://www.google.pl/sea...ZAU%3B480%3B360[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zacznij od sprawdzenia czy cięgła i dźwignie się przesuwają. Potem kolej na łącznik ze spodziną. Jeżeli wodzik się przesuwa to trzeba niestety zajrzeć do spodziny. Tam też się trochę dzieje w trakcie przełączania biegów. Zanim rozkręcisz spodzinę to sprawdź olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunrise933 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 A więc tak to wygląda! okazuje się że sruba napędowa[/img] która jest na trzpieniu zachowuje się jakby niemiała żadnych zębatek ,poprostu kręci sie w jaką stronę zakręcisz żadnego połączenia z wałem! Niemogę zdjąc tego czarnego plastikowego zabezpieczenia sruby,możliwe że jest zapieczone,bądz jest gwintowane dlatego jej niezdjąłem ! Może Wy wieci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 I tak ma być. Wyjąłeś wałek z trybem biegu wstecznego i sprzęgłem, które w tym stanie powinno załączyć bieg naprzód. Reszta została w obudowie. Tzn. tryby atakujący i biegu naprzód oraz wodzik popychacza tulei sprzęgłowej. Jak się dobrze przyjrzysz to tuleja po dociśnięciu do któregoś z trybów zapina się na zamkach i wałek poziomy zaczyna się kręcić razem z całością. Sprawdź czy popychacz tuleji pracuje poprawnie? Czy sprężyna odbija? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Czarny stożek ma gwint i powinna być zawleczka na nim, jest miejsce na klucz gwint prawy przytrzymaj śrubę i odkrec stożek śruba jest na klinie może go zerwała jak nowszy to srubą na frezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunrise933 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 dzięki za info ,lecz niemogę odkręcic bo sruba jest luzna i nic to nie da jak ją przytrzymam! wałek jak dociskam na sprężynie nic niezmienia cały czas sruba lata jak pojepana,nawet przed wymontowaniem tej częsci! Może zerwało zawleczkę sruby z wałka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 raczej tak chwyć za wałek ,tryb do imadła i próbuj ,który rok silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunrise933 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 PRÓBUJĘ NA IMADLE OD GODZINY I ZA CH ... NIE MOGĘ ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Dokręcaj w lewo ,zobacz czy nie została zawleczka w stożku na foto widać dziurkę ten stożek to tuleja mosiężna nagwintowana zalana plastikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunrise933 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 ZAWLECZKĘ WYJĄŁEM PRZED ODKRĘCENIEM! ROZUMIEM ŻE W LEWO MAM DOKRĘCAĆ TEN STOŻEK MOSIĘŻNY PLASTIKOWY? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Tak dokładnie aż dziw że nie idzie ,sam w 15 stce yamaha ukręciłem plastik przy dokręcaniu śruby została tylko tulejka mosiężna na wałku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Jak chcesz zablokować wałek to musisz złapać za tuleję sprzęgłową. Ona jest na frezach wałka i tak realizuje biegi wsteczny i naprzód. Popychacza nie musisz dociskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunrise933 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Ogarnąłem wkońcu, powód tematu jak na zdjęciach ! Polecam do odkręcania klucz rowerowy ;) ,pasuje idealnie bez niszczenia czegokolwiek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 No w końcu ten stożek odkreca się palcami, nie dokręcaj na sile z wyczuciem, kliny mam przy sobie jak pływam a robie je ze śrub zamkowych , odcinam główkę i gwint tak żeby boleć zmieściły się do sruby na długość, takie bolce ze śrub są miękkie i w razie kolizji nie polamiesz łopatek na srubie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Jeszcze jedno taki środek od sruby dorabiał mi tokarz z mosiądzu jak Przerabialem z frezow na kiln wiec śruba do uratowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.