Skocz do zawartości

Yamaha 8B (8hk)


asus17
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam stary silnik dwusuw Yamaha 8B    677S  019453  Silnik ma z dobre 20-30 lat. Kupilem okazjonalnie za grosze. Podczas prob i testow wychodzilo ze slinik nie rozwijal pelnej mocy a predkosc maksymalna łodki 10 foot z jedna osoba wynosiła 6-7 km/h. Ogolnie silnik na luzie chodzil wyzej na obrotach niz podczas plywania na pelnym gazie.

 

Ale najgorsze jest to ze chyba wyzianal swoj żywot bo podczas testowania itp na luzie podczas wysokich obrotow samoistnie wpial sie bieg. Podejzewam ze stalo sie tak poprzez wibracje silnika. Silnik pali ale biegi nie dzialaja itp. Czy możliwe ze wal sie urwal? Czy jest moze jakies zabezpieczenie w tego typu sytuacjach? Nie miałem czasu go jeszcze rozkrecac ale moze ktos ma lepsza wiedze na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
bo nie wprowadza się silnika spalinowego bez obciążania (czytaj. na luzie ) szczególnie 2 suwa na wysokie obroty, co to za dziwne zwyczaje. Tryb w przekładni prawdopodobnie powiedział pa pa silnik na złom, przez nieumiejętną obsługę i brak serwisu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj probowalem reanimowac jednostke. Na szczescie urwal sie klin przy polaczeniu walu z sruba. Dorobilem nowy i chyba wszystko gra. Pytanie jeszcze co do mocy. Czy podanie wiekszej dawki paliwa do gaznika poprzez srube regulacyjna podniesiie moc? Dzisiaj probowalem regulowac troche gaznik i gdy srubka regulacyjna byla wkrecona na max czyli paliwo na na maxa to silnik zalewal sie i gasl..paliwko przelewalo sie przez gaznik. zmniejszylem troche i bylo lepiej. Obroty tez probowalem wyregulowac ale puki co i tak chodzi ciut wyzej bo jesli da sie nizej to troche dusi sie. Martwi mnie ta moc i predkosc na wodzie 6-7km/h max jedna osoba, łodka 10foot. Myslicie moze ze jednostka przestazala i wyzylowana...pierscienie dojechane czy co?Patrzylem na te sliniki 8km i ida jak szalone...poradzi ktos cos? Moze trzeba gaznik dac do regeneracji?pytanie czy mi sie oplaca to tu w Norwegii..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik reguluje się wstępnie w beczce a potem na wodzie. tylko idealna dawka paliwa da ci moc 8km

 

- za dużo paliwa = zalewany silnik, większe zużycie paliwa, mniejsza moc

-za mało paliwa = za mało mocy, silnik gaśnie,

- idealna ilość silnik =  wkręca się na max obroty, pali tyle ile powinien ( zależy oczywiście od łodzi i śruby obroty i prędkość)

 

ja bym radził sprawdzić kompresje ( kup bądź podjedź do mechanika) wykręć świece (dobrze by był odczepić prąd dochodzący do cewek, albo świece umieścić  tak by dotykał silnika) wkręcić lub przyłożyć manometr. Manet na max, paliwo pod-pompować i kręci rozrusznikiem bądź parę razy energicznie pociągnij za szarpankę. Odczytaj wynik zależy od silnika różny poziom był kompresji generalnie mniej niż 7 to złom lub straszny złom (8-10 wynik jest ok) jednostka to bary oczywiście.

 

Najlepiej się mierzy to w dwie osoby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...