doniu666 Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Witam. Mam problem z chłodzeniem w nowo kupionym silniku Yamaha 8B . Staruszek ale mam podobny 5bs i bylem z niego mega zadowolony wiec potrzebując mocniejszego wybrałem mocniejszego brata. Po zakupie silnik ładnie chodził i pompowal wode na wolnych obrotach. Po wkręceniu na obroty przestawała lecieć woda z otworu kontrolnego i zejściu na wolne obroty zaczynala lecieć ale gorąca . Dosłownie wrzątek. Pod obciążeniem silnik wchodził w ślizg po czym gasl prawdopodobne przez slabe chłodzenie. Po tym teście wymieniłem wirnik pompy wody i jak miałem zdjętą spodzine to podłączałem wąż z woda i po odpaleniu chodził normalnie i caly Czas woda leciała zimna nawet na wysokich obrotach. Po złożeniu podczas testu na wodzie na wolnych obrotach po odpaleniu z otworu leciała zimna woda. Pod obciążeniem po wejściu w ślizg silnik znowu zgasł i po odpaleniu leciała znowu gorąca woda :/ i teraz moje pytanie co może powodować takie problemy? Jest w nim jakiś termostat? Musze to ogarnąć bo sezon na suma za pare dni a ja z małym silnikiem zostałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 A czy silnik za wysoko nie wisi? W momencie wejścia w ślizg silnik się wynurza razem z pawężą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 26 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 A czy silnik za wysoko nie wisi? W momencie wejścia w ślizg silnik się wynurza razem z pawężą. Mam nawet za długi silnik. Powinienem miec s a mam l bo jeszcze nie skracałem wiec raczej zanurzenie jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Wychodzi na to, że ciśnienie spalin jest wyższe niż ciśnienie wody. Teraz trzeba szukać przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Kanały przez które pompa zasysa wodę masz drożne? ale tak na 100%... bo podłączając wąż z bieżącą wodą i uruchamiając silnik pominąłeś układ zasysania i podawania wody a skoro podczas testu woda leciała zimna (no i miała swobodny wypływ) to znaczy że problem może być w samej spodzinie. Poszukaj katalogu części do tego silnika (jest dostępny w necie) i sprawdź czy w obszarze pompy wody masz wszystkie elementy (uszczelki itd) bo możliwe że poprzedni właściciel coś sknocił bo wymieniał wirnik na brzegu i pogubił - zniszczył uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Musze sprawdzić kanały. Właśnie efekt jest jak by spaliny miały większe ciśnienie bo na wysokich obrotach spaliny wychodzą przez otwór kontrolny zamiast wody. Jedna śruba z 3 mocujących obudowę wirnika jest urwana ale to nie powinno miec aż tak dużego znaczenia bo dwie po przekątnej trzymają. Nie mogę odkręcić tej klapki z dziurami gdzie zasysana jest woda a tam może być masa syfu. Śruby sa tak zapieczone ze strach je ruszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Akurat skutki braku tej jednej śruby (w pompie) mogą Cię zaskoczyć... z uwagi na delikatność odlewu ciężko było by usunąć urwaną śrubę metodą jaką stosuje się np w głowicach samochodowych (spawarką) rozwiercanie też jest ryzykowne bo najlepsze efekty osiągnęło by się na wiertarko frezarce. Można próbować ręcznie ale to robótka dla dokładnych i cierpliwych. Tzw wykrętaki nie zdadzą egzaminu. Widziałem, że szukasz nowej spodziny. Sprawdź czy w tym silniku nie da sie zmienić stopy z L na S wymieniając sam wałek napędowy i usuwając element dystansowy między spodziną a kolumną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Widziałem, że szukasz nowej spodziny. Sprawdź czy w tym silniku nie da sie zmienić stopy z L na S wymieniając sam wałek napędowy i usuwając element dystansowy między spodziną a kolumną. Da się tak zrobić ale wałek będzie kosztował pewnie tyle co cała spodzina a dużo więcej roboty i do tego pewnie jakieś uszczelki itd itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodniak92 Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Sprawdź jak się zachowuje pompa zanurzając dolną część spodziny we wiadrze z wodą i napędzając ją wiertarką. Powinna wytwarzać dość mocne ciśnienie i nie powinna woda uciekać bokami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Sprawdzałem ją wiertarką i pompowała wodę normalnie. Nie mam porównania ale ciśnienie było. Teraz potraktowałem go odkamieniaczem w beczce przez 15 min i teraz płucze się czystą wodą 15 min. Woda z otworu kontrolnego leci cały czas bez przeszkód ale jest ciepła mimo wszystko. Mam Yamahe 20hp i tam leci zimniutka woda prawie w ogóle nie ogrzana w stosunku do wody pobieranej. A tu lipa nie wiem czy rozbierać termostat , czy w ogóle on może być powodem takiego stany rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Witam, to czy ciepła, czy zimna wylatuje woda kontrolna nie musi nic znaczyć. Sprawdź dokładnie gdzie jest otwór kontrolny. Chodzi o to, że niektóre silniki mają kontrole przy wejściu wody do silnika- wtedy zawsze będzie zimna. Inne po całym obiegu czy przy termostacie- wtedy prawie zawsze będzie ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 to są bliżniacze silniki więc wątpie żeby były aż takie różnice. A najgorsze jest to że silnik pod obciążeniem się przegrzewa i gaśnie więc coś jest nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tody1305 Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 tyle że po rosyjsku woda z kontrolki sika, niestety kanały w bloku zatkane co powoduje przegrzanie i deformacje głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 boje się że właśnie podobnie będzie u mnie bo wszędzie podobny osad jak na filmie w układzie chłodzenia miałem na dole silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Zna ktoś może dobry i w miare nie drogi serwis silników w okolicy Piły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tody1305 Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Nie znam 8B, ale w 9.9 /15 wystarczy odkręcić silnik od spodziny, zdjąć pokrywę wydechu i pokrywę głowicy żeby dostać się do kanałów chłodzenia. Nie trzeba demontować osprzętu i jak będziesz mieć szczęście to może nawet złożysz na starych uszczelkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Rurka wodna łącząca pompę wody z korpusem silnika jest dobrze uszczelniona? po obu końcach? bo skoro po podłączeniu wody z węża było ok to gdzie może tkwić przyczyna... kanały są drożne lub nie są a tu jest chyba problem z wydajnością układu chłodzenia... (zasilanie z węża ma "nadmiar" wydajności niwelujący wpływ wszelkich nieszczelności itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Rurka wodna łącząca pompę wody z korpusem silnika jest dobrze uszczelniona? po obu końcach? bo skoro po podłączeniu wody z węża było ok to gdzie może tkwić przyczyna... kanały są drożne lub nie są a tu jest chyba problem z wydajnością układu chłodzenia... (zasilanie z węża ma "nadmiar" wydajności niwelujący wpływ wszelkich nieszczelności itd. Żeby sprawdzić szczelność u góry rurki trzeba będzie oddzielić silnik od kolumny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Oddzielenie kolumny od silnika to jakaś tragedia. Te śruby yamahy to już w ogóle poziom chińskiej masówki. Wszystkie śruby odkręcone a silnik siedzi jak gdyby nigdy nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Okazuje się że uszczelka między kolumną a silnikiem była w częściach. I do tego uszczelka w obudowie pompki wody ta która rurke wyjściową uszczelnia puszcza wodę bokami. Teraz musze poszukać jakiegoś sklepu który ma takie uszczelki. Zna ktoś jakiś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 31 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 W polskich sklepach może być ciężko... ale jest szansa że będzie w "pełnych" zestawach naprawczych pompy wody. Skoro przewidujesz dłuższą eksploatację silnika to może warto... czasem mozna kupić taki zestaw nieco tylko drożej od samego wirnika. Awaryjnie możesz spróbować nałożyć na koniec rurki wodnej koszulkę termokurczliwą (nawet dwie warstwy) ale tak by podczas obkurczania jej koniec był tuż przed początkiem rurki. Dzięki temu łatwiej będzie wprowadzić ją w uszczelkę przez którą ucieka woda. Wiem, że to druciarstwo ale szybko przekonasz się, że kupno tej uszczelki nie jest tak proste (w Polsce) jak by mogło się wydawać. a sezon właśnie trwa... Składając silnik nie żałuj (ja stosuję pastę ceramiczną przeciwzatarciową) na wieloklin wchodzący w wał korbowy silnika. Zapobiegnie to zaklinowaniu wałka napędowego z powodu rdzy i zmniejszy wycieranie się tych elementów podczas pracy. Sprawdź jednak drożność wszystkich kanałów wodnych bo wyciek na wyjściu pompy może być spowodowany ich ograniczonym przepływem - pompa "daje" ale ujścia nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Sprawdź jednak drożność wszystkich kanałów wodnych bo wyciek na wyjściu pompy może być spowodowany ich ograniczonym przepływem - pompa "daje" ale ujścia nie ma... Sprawdzałem to na zdjętej rurce. Wyjąłem ją z silnika i włożyłem w pompke wody a rurka jest napewno drożna bo sprawdzałem i czyściłem na wszelki wypadek jeszcze. Co do tej rurki termokurczliwej to niezły pomysł i muszę go przetestować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Dzisiaj zadzwoniłem do serwisu Yamahy do Poznania zapytać o uszczelki i odpowiedź profesjonalna : ,,Sprzedaj to na złom i kup nowy silnik ..." . Masakra totalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Daj sobie spokój z uszczelkami w serwisie... odrobina cierpliwości i dorobisz sobie je sam (z ta pod głowicę już tak łatwo nie ma dlatego demontuj ją tylko gdy jest to niezbędne) Zaopatrz się w płytę AF-400 (gambit lubawka) grubość 0,4 lub 0,5mm, nóż z ostrzami trapezowymi, kawałek sklejki (jako stolik do wycinania) foliopisak i zestaw wykrojników do otworów. Przydadzą się nie tylko do jednej uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doniu666 Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Kontynując temat tego silnika mam pytanie. Jaka powinna być kompresja w silnikach 2 taktach ?? U mnie jest 40psi z tego co czytałem na forach powinno być conajmniej 100psi. Ale wczoraj byłem oglądać mercury 6hp około 2000r i ma taką samom kompresje jak mój i facet który zajmuje się naprawą i sprzedażą silników mówi że małe silniki taką mają i doipiero większe yamahy mają po 100psi a wszytkie małe mają po 40/60 psi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.