Skocz do zawartości

Yamaha 9.9 1996r Potrzebna Wasza pomoc!


Andrzej Złota Rączka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika takiego jak w tytule 9.9. 4suw. Od momentu zakupu sprzęt poddymiał, szukałem przyczyny w układzie tłokowo korbowym, pierścienie tłokowe, nie a świece zapłonowe czarne. Wymieniłem termostat, bo faktycznie był cały czas otwarty. Usiadłem po raz kolejny do gaźnika, ale tym razem z serwisową instrukcją naprawy, wyczyściłem, wydmuchałem i....... w ostatnim punkcie doszedłem do wyłącznika automatycznego ssania. okazało się że brak tłoczka i silnik pracował cały czas na bogatej mieszance. Prośba jest taka może ktoś z kolegów takową część posiada? Numer części to 6G8-1410A-01  Zdjęcie poglądowe niżej.

s-l400.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten ,, wynalazek" z punktu widzenia automatyki ,,ssania" to bubel. Jak działa to jest o.k. ale jak przestanie działać to pojawia się duży problem. ,,Zalewanie" silnika powoduje jego unieruchomienie. Powinno być odwrotnie. Jak ulegnie awarii to pojawia się problem z uruchomieniem silnika ale po rozgrzaniu motorek pracuje bez zarzutu.

Niestety trzeba sprawdzić:

-samo ustrojstwo czy działa po podaniu 12V DC

-układ zasilania ustrojstwa

Używanych i sprawnych raczej nikt nie będzie miał. Albo kupno nowego albo przemyśl jak to działa i spróbuj zaprojektować ,,zaślepkę" z iglicą. 

Awaryjność tego termozaworu wynika z jego sposobu pracy. Po uruchomieniu silnika termozawór jest cały czas grzany elektrycznie i zamyka kanalik dodatkowej dawki paliwa.

Jeżeli grzanie ustanie to silnik się ,,zaleje"

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy.

Mam ten sam silnik i ten sam kłopot. Sprawcę problemów zdiagnozował kolega, doświadczony motorowodniak, Dawid.

"Odstawil" ten zawór i silnik staruje . Wprawdzie po 3-cim lub 5-tym zakręceniu zapala i pracuje.

W czasie testu na stole na podane 12V zawór nie reagował.

Przy okazji pomiaru na pracującym silniku, na przewodach zasilających ten pechowy zawór stwierdziliśmy

napięcie 4,5 do 5V. Czy to nie będzie kolejnym problemem gdy kupię nowy zawór ssania????

Pozdrawiam Jan Sołtysik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, soltysik napisał:

 

Przy okazji pomiaru na pracującym silniku, na przewodach zasilających ten pechowy zawór stwierdziliśmy

napięcie 4,5 do 5V. 

     Tak, jak najbardziej to będzie przyczyna usterki, ale ja również muszę to sprawdzić, bo tego nie sprawdziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...