Brasolin Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Witam serdecznie mam problem z silnikiem zaburtowy yamaha 9.9hp 2 suw, rok produkcji 1996, mianowicie pomimo iskry, wyczyszczony filtrem paliwa. Dziś męczyłem się 1h żeby odpalić silnik udało się dwa razy raz na Ok 1sekunde zakopcił i zgasł i drugi podobny czas działania. Zero reakcji już nie wiem co z nim zrobić. Dodam ze w lutym wymieniałem wirnik pompy wody, olej. Nawet dziś kupiłem nowe świece i nic nie pomaga.Myślałem na początku że to gaźnik ale po wykręceniu świec były mokre. Może ktoś z was miał podobny problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Nie zamieniłeś miejscami przewodów zapłonowych? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brasolin Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Niestety nie... Teraz jestem w garazu, gaźnik też rozkręciłem ale wszystko ok. Pływak działa dysze tez czyste. Nie mam pojęcia zielonego co jest nie tak.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Kolejna rzecz do sprawdzenia to to czy iskra jest we właściwym momencie. Są znaki na kole zamachowym dzięki którym można by określić koordynację punktu zapłonu z położeniem tłoka? Mogło ściąć klin koła zamachowego i skutek byłby podobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brasolin Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Ściągnąłem i zrobiłem zdjęcie. Teraz mi 3 razy odpalił po 1sekundzie kopcąc strasznie gdy spróbowałem dodać gazu to samo gasł. Wysyłam linka z zdjęciem: https://zapodaj.net/c051a9f7fa7b1.jpg.html Dziękuje bardzo za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brasolin Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Jak go zostawiam na Ok 5min to odpala na „ssaniu” jednorazowo i gaśnie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 A starym sposobem z zalanych motorowerów z PRL gaz na max bez ssania celem przewietrzenia skrzyni korbowej? tylko jeśli odpali to natychmiast zredukuj obroty. Musi zapalić. Nie irytuj się jeśli piszę o sprawach niby oczywistych... w takich chwilach czasem zaczynam(y) się rozglądać za młotkiem. :) Dymienie jest następstwem pobierania paliwa bez zapłonu, część wywali wydechem a część zostaje w skrzyni korbowej = paliwo odparuje olej zostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brasolin Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Odpalił, wszedł na wysokie obroty i zgasł sam, nawet nie zdążyłem zmniejszyć obrotów.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek63 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Powody zalewania silnika są dwa. Brak iskry lub iskra w niewłaściwym momencie, albo zalewający gaźnik. Pompnij gruszką i zobacz do gardzieli gaźnika czy się nie leje paliwo do silnika. Ma być całkiem sucho w gardzieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brasolin Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Ja wszystkie wskazówki biorę do siebie, jestem amatorem tak że trochę się z internetu uczyłem trochę podpytałem. A właśnie odpalił na max gazie ty z „ssaniem” bez nie chciał odpalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Na paliwie z komory pływakowej powinien popracować przez pewien czas. Skoro zapala można by wykluczyć na razie problem z zapłonem. W tamtym roku silnik działał dobrze? może robiłeś coś jeszcze? o czym nawet teraz nie pamiętasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brasolin Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Powody zalewania silnika są dwa. Brak iskry lub iskra w niewłaściwym momencie, albo zalewający gaźnik. Pompnij gruszką i zobacz do gardzieli gaźnika czy się nie leje paliwo do silnika. Ma być całkiem sucho w gardzieli . Nie leje się, sucho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek63 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Po tym odpaleniu i wkręceniu na max obroty wykręć świece i zobacz czy są suche. Jak są suche to nie dostaje paliwa. Jak nie dostaje paliwa to albo coś w gaźniku albo pompa paliwa, albo coś zatkane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Po tym odpaleniu i wkręceniu na max obroty wykręć świece i zobacz czy są suche. A jeśli masz zmywacz do tarcz hamulcowych to umyj świece... to je pięknie osuszy i może pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brasolin Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Po tym odpaleniu i wkręceniu na max obroty wykręć świece i zobacz czy są suche. Jak są suche to nie dostaje paliwa. Jak nie dostaje paliwa to albo coś w gaźniku albo pompa paliwa, albo coś zatkane. Mokre są. Drugi raz odpaliłem na maxa i to samo zgasł po Ok 2sekundach, wszedł na obroty i od razu odcięło go i zgasł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brasolin Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 I to jest dziwne że odpali raz i muszę poczekać pare minut i wtedy odpala znów. Nie odpale jeden raz za drugim tylko muszę mu przerwy robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek63 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Drugi raz odpaliłem na maxa i to samo zgasł po Ok 2sekundach, wszedł na obroty i od razu odcięło go i zgasł Moim zdaniem paliwa nie dostaje. Masz coś zapchane. Może być nawet od starego paliwa. Wtedy zatory się robią. Musisz wszystko dokładnie sprawdzić, wyczyścić i przedmuchać porządnie kompresorem od złącza paliwa na zewnątrz aż do gaźnika. W najgorszym przypadku poleciały uszczelniania na wale i nie zasysa paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Zachowuje się tak jakby spalało tylko te paliwo które ma w skrzyni korbowej... później uzupełnisz to przez obwód ssania. Zrób sobie kawę, nabierz dystansu i przeanalizuj sobie to na spokojnie. Jeśli robisz to samo i uzyskujesz takie same efekty to nie tędy droga :) On musi działać jeśli działał w zeszłym sezonie. Może paliwo odparowało i olej zakleił któryś kanał w gaźniku? Miej świadomość, że zgadujemy - taki urok pomagania na odległość. Musiałem poprawić bo z pośpiechu bzdurę napisałem o odparowaniu oleju. Oczywiście, że paliwo odparowuje. Wspomniał o tym już poprzednik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brasolin Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 To jest dziwne że muszę odczekać po zapaleniu Ok 5min żeby ponownie odpalić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Odłącz wiec linię paliwową... niech wypala tylko te paliwo które już ma. Jak przestanie się odzywać podłącz ją i spróbuj odpalić bez ssania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brasolin Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Zachowuje się tak jakby spalało tylko te paliwo które ma w skrzyni korbowej... później uzupełnisz to przez obwód ssania. Zrób sobie kawę, nabierz dystansu i przeanalizuj sobie to na spokojnie. Jeśli robisz to samo i uzyskujesz takie same efekty to nie tędy droga :) On musi działać jeśli działał w zeszłym sezonie. Może olej odparował i zakleił któryś kanał w gaźniku? Miej świadomość, że zgadujemy - taki urok pomagania na odległość. Tak to wyglada jakby paliwo nie dochodziło. Gaźnik dziś wykręcałem, ale spróbuje jeszcze raz bo zapomniałem ze tam jest taka śruba „złota” i jej nie wykręciłem a może się dysza tam zapchała. Dziękuje wielkie Panowie za pomoc. Przeczyszcze gaźnik i napisze czy coś pomogło.. jeszcze jedno jak czyściłem filtr paliwa to silnik stał bez paliwa w filtrze Ok 4tyg czy to mogło coś wpłynąć negatywnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brasolin Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Silnik kupiłem w lutym... i wymieniałem w nim tylko wirnik wody do tego filtr paliwa wyczyściłem i wymieniłem anodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Tym bardziej podejdź do tego spokojniej i racjonalnie. Dosżły do głosu emocje "że kupiłem padlinę" a nerwy nie pomagają w diagnozowaniu. Wyczyść gaźnik, odpocznij i wróć do garażu. Ja siedzę dziś w domu wiec jestem chętny do pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek63 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 @Brasolin Jak napisałem moim zdaniem masz problem z brakiem paliwa. Droga paliwa jest dość prosta. Zbiornik > pompa > gaźnik. To wszystko łącznie z wszelkimi przewodami musi być 100% drożne, sprawne i czyste łącznie z wszystkimi dyszami i kanałami gaźnika. Jeśli jest, a silnik nie pracuje to nie dostaje paliwa. Rolę zaworu ssącego paliwo w 2T pełni tłok. Ale komora korbowa musi być szczelna żeby tłok tą rolę spełniał. Jeśli wszystko inne wyeliminujesz pozostaje uszczelnienie komory korbowej czyli przeważnie uwalone uszczelnienie na wale lub obydwa. Może być uszczelka na łączeniu karterów, ale to się bardzo sporadycznie zdarza. Innych rebusów nie ma w układzie 2T jeśli chodzi o paliwo i więcej nic za bardzo nie ma do dodania i sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Czy silnik był uruchamiany przy zakupie? Wymień używane paliwo: tylko nowe i swieże. Gaźnik nalezy umyć czystą benzyną i przedmuchać po zdemontowaniu wszystkich elementów bo lubią się robić korki olejowe. Jesli nie masz doswiadczenia - skonsultuj z kims bo możesz pomijać cos istotnego przy składaniu gaźnika. Swiece muszą być suche do każdorazowego uruchamiania - wykręciłes mokre trzeba umyć np sprayem do tarcz i wkręcać suche. Zalecam do pierwszych rozruchów uzywać prepratu typu Autostart (na bazie eteru) wrtyskiwanych pod swiece - nie znam silnika który po tym nie zaciągnął. Czy znasz procedurę uruchamiania swojego silnika? W większosci: zimny szarpiesz bez gazu na ssaniu - zaskoczy i gasnie. Nie chodzi na ssaniu! Wyłączasz ssanie lekko dodajesz gazu (niektóre silniki mają połozenie start na rumplu) i szarpiesz. Jesli odpali daj mu delikatnie gaz - musi sie rozgrzać! Przy odpalaniu na Autostart pomijasz ssanie. Musisz odczekać z rozruchem? bo się zalewa. Spróbuj: odłączyć paliwo gaz na FULL i szarpanie - ale najlepiej Autostartem na suche swiece aaa...ssanie i gaz - NIE! Bo zalewasz! czy pompując paliwo gruszką masz "grucha beton" czy daje sie pompować cały czas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.