Skocz do zawartości

Yamaha 9.9hp 2 storke nie odpala


Brasolin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie mam problem z silnikiem zaburtowy yamaha 9.9hp 2 suw, rok produkcji 1996, mianowicie pomimo iskry, wyczyszczony filtrem paliwa. Dziś męczyłem się 1h żeby odpalić silnik udało się dwa razy raz na Ok 1sekunde zakopcił i zgasł i drugi podobny czas działania. Zero reakcji już nie wiem co z nim zrobić. Dodam ze w lutym wymieniałem wirnik pompy wody, olej. Nawet dziś kupiłem nowe świece i nic nie pomaga.Myślałem na początku że to gaźnik ale po wykręceniu świec były mokre. Może ktoś z was miał podobny problem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A starym sposobem z zalanych motorowerów z PRL gaz na max bez ssania celem przewietrzenia skrzyni korbowej? tylko jeśli odpali to natychmiast zredukuj obroty. Musi zapalić. Nie irytuj się jeśli piszę o sprawach niby oczywistych... w takich chwilach czasem zaczynam(y) się rozglądać za młotkiem. :) Dymienie jest następstwem pobierania paliwa bez zapłonu, część wywali wydechem a część zostaje w skrzyni korbowej = paliwo odparuje olej zostaje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym odpaleniu i wkręceniu na max obroty wykręć świece i zobacz czy są suche. Jak są suche to nie dostaje paliwa. Jak nie dostaje paliwa to albo coś w gaźniku albo pompa paliwa, albo coś zatkane.

 

Mokre są.

Drugi raz odpaliłem na maxa i to samo zgasł po Ok 2sekundach, wszedł na obroty i od razu odcięło go i zgasł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi raz odpaliłem na maxa i to samo zgasł po Ok 2sekundach, wszedł na obroty i od razu odcięło go i zgasł

 

Moim zdaniem paliwa nie dostaje. Masz coś zapchane. Może być nawet od starego paliwa. Wtedy zatory się robią. Musisz wszystko dokładnie sprawdzić, wyczyścić i przedmuchać porządnie kompresorem od złącza paliwa na zewnątrz aż do gaźnika. W najgorszym przypadku poleciały uszczelniania na wale i nie zasysa paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowuje się tak jakby spalało tylko te paliwo które ma w skrzyni korbowej... później uzupełnisz to przez obwód ssania. Zrób sobie kawę, nabierz dystansu i przeanalizuj sobie to na spokojnie. Jeśli robisz to samo i uzyskujesz takie same efekty to nie tędy droga :) On musi działać jeśli działał w zeszłym sezonie. Może paliwo odparowało i olej zakleił któryś kanał w gaźniku? Miej świadomość, że zgadujemy - taki urok pomagania na odległość.

 

Musiałem poprawić bo z pośpiechu bzdurę napisałem o odparowaniu oleju. Oczywiście, że paliwo odparowuje.

Wspomniał o tym już poprzednik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowuje się tak jakby spalało tylko te paliwo które ma w skrzyni korbowej... później uzupełnisz to przez obwód ssania. Zrób sobie kawę, nabierz dystansu i przeanalizuj sobie to na spokojnie. Jeśli robisz to samo i uzyskujesz takie same efekty to nie tędy droga :) On musi działać jeśli działał w zeszłym sezonie. Może olej odparował i zakleił któryś kanał w gaźniku? Miej świadomość, że zgadujemy - taki urok pomagania na odległość.

 

Tak to wyglada jakby paliwo nie dochodziło. Gaźnik dziś wykręcałem, ale spróbuje jeszcze raz bo zapomniałem ze tam jest taka śruba „złota” i jej nie wykręciłem a może się dysza tam zapchała. Dziękuje wielkie Panowie za pomoc. Przeczyszcze gaźnik i napisze czy coś pomogło..

jeszcze jedno jak czyściłem filtr paliwa to silnik stał bez paliwa w filtrze Ok 4tyg czy to mogło coś wpłynąć negatywnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Brasolin

 

Jak napisałem moim zdaniem masz problem z brakiem paliwa. Droga paliwa jest dość prosta. Zbiornik > pompa > gaźnik. To wszystko łącznie z wszelkimi przewodami musi być 100% drożne, sprawne i czyste łącznie z wszystkimi dyszami i kanałami gaźnika. Jeśli jest, a silnik nie pracuje to nie dostaje paliwa. Rolę zaworu ssącego paliwo w 2T pełni tłok. Ale komora korbowa musi być szczelna żeby tłok tą rolę spełniał. Jeśli wszystko inne wyeliminujesz pozostaje uszczelnienie komory korbowej czyli przeważnie uwalone uszczelnienie na wale lub obydwa. Może być uszczelka na łączeniu karterów, ale to się bardzo sporadycznie zdarza. Innych rebusów nie ma w układzie 2T jeśli chodzi o paliwo i więcej nic za bardzo nie ma do dodania i sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik był uruchamiany przy zakupie?

Wymień używane paliwo: tylko nowe i swieże.

Gaźnik nalezy umyć czystą benzyną i przedmuchać po zdemontowaniu wszystkich elementów bo lubią się robić korki olejowe.

Jesli nie masz doswiadczenia - skonsultuj z kims bo możesz pomijać cos istotnego przy składaniu gaźnika.

Swiece muszą być suche do każdorazowego uruchamiania - wykręciłes mokre trzeba umyć np sprayem do tarcz i wkręcać suche.

Zalecam do pierwszych rozruchów uzywać prepratu typu Autostart (na bazie eteru) wrtyskiwanych pod swiece - nie znam silnika który po tym nie zaciągnął.

Czy znasz procedurę uruchamiania swojego silnika? W większosci: zimny szarpiesz bez gazu na ssaniu - zaskoczy i gasnie. Nie chodzi na ssaniu!

Wyłączasz ssanie lekko dodajesz gazu (niektóre silniki mają połozenie start na rumplu) i szarpiesz. Jesli odpali daj mu delikatnie gaz - musi sie rozgrzać!

Przy odpalaniu na Autostart pomijasz ssanie.

Musisz odczekać z rozruchem? bo się zalewa.

Spróbuj: odłączyć paliwo gaz na FULL i szarpanie - ale najlepiej Autostartem na suche swiece

aaa...ssanie i gaz - NIE! Bo zalewasz!

czy pompując paliwo gruszką masz "grucha beton" czy daje sie pompować cały czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...