sea doo Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Witam, Posiadam od nowości silnik Yamaha F20BE ( 6AHK ) z 2011 roku, ze starterem elektrycznym. W ostatnim sezonie zaczęły mi się pierwsze z nim problemy. Mam kłopoty z odpalaniem po nocy. Zapala na 3-5 sekund pracy i gaśnie (bardzo nie równa, telepiąca praca). Czynność z odpalaniem muszę powtarzać kilkunastokrotnie, czasem więcej. Ma kłopoty z wchodzeniem na obroty (jakby się dusił). Filmiki: https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPSUxhQURqaTZiUXc/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPd2RHS2VEUFFKSms/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPblA5cVlYZDVMNEk/view?usp=sharing Zaznaczam, że silnik ma wypływane około 30-40 motogodzin. Nigdy wcześniej nie miałem z nim najmniejszych problemów, nie był również naprawiany, czy regulowany w serwisie (wszystkie ustawienia ma fabryczne). Świece są ok, iskra prawidłowa. W ostatnim tygodniu wymieniłem je na nowe (zalecane NGK - DPR6EB-9). Gaźnik przemyłem, przedmuchałem wszystkie dysze i problem dalej pozostał. Zostały nie ruszone tylko kanały (dysze) według rysunku: 13 i 14; 17 i 18: https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPSnJub2JTbXMwRTA/view?usp=sharing oraz śruba regulacyjna 20 : https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPbmVVcEpaOXpHc3M/view?usp=sharing Zamieszczam kilka zdjęć: https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPeXdORTJ6bGVGQUk/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPZ0VKNm13b0RRajg/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPMnE0TGJqeEVsbjA/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPRlpZYjA3cXRtcEk/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPSjJ1a2dWaVpCMTQ/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPVmx2QVdkYnUtOXM/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPRHV1cm9XUlR0RkU/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPZDlReXNkbV9BRlU/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPNTZ1SFNWLTB5SDA/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPeG1VaVJ2Q0w0eWc/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPTGFGWUtMMi1Hc2c/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPekdQX0loeWZDV0U/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPQVBjTmNwNnRLYVE/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPenQzWGg5T01PdkE/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPSGNLRTM2YTZJbzQ/view?usp=sharing Będę wdzięczny za jakąś wskazówkę i pomoc. Pozdrawiam Łukasz Ps. Przy manetce posiadam dźwignię Prime Start, czy przy tym modelu silnika ( i gaźnika – elektryczne ssanie ) powinienem jej używać przy rozruchu ? https://drive.google.com/file/d/0B9NzY3wq29TPdEJuZTg3WDRtWDQ/view?usp=sharing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 A instrukcję obsługi przestudiowałeś? W momencie rozruchu, oprócz przekręcenia, dociśnij kluczyk. Powinno pomóc ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sea doo Opublikowano 4 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Moja manetka nie posiada żadnego dociskania kluczyka przy przekręcaniu w momencie rozruchu (sprawdziłem wszystkie pozycje kluczyka). Manetka posiada wtyk okrągły 10-pinów. W tym modelu silnika posiadam cewkę z elektrycznym (automatycznym) ssaniem. Problem z odpalaniem i nierówną pracą uznaję za rozwiązany. Pomogło kolejne przeczyszczenie i przedmuchanie wszystkich elementów gaźnika za pomocą preparatu do czyszczenia gaźników. Dziękuję i pozdrawiam wszystkich motorowodniaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.