Argi Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Witajcie Proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów. Mam problem z Yamaha Maltą. W ubiegłym sezonie silniczek palił idealnie i wchodził na obroty. Jesienią wypaliłem paliwo do zera i schowałem do garażu. Nie wlewałem niczego ani do cylindra ani gaźników, ponieważ mam w tym temacie nienajlepsze doświadczenia. Dzisiaj silnik odpalił, przy próbie wejścia na obroty (trochę wszedł) zgasł i już nie uruchomił się. Gaźnik został sprawdzony, pływak, dysze. Wszystko wygląda OK. Wymieniono wężyki paliwowe, filterek i sprawdzono kranik. Świeca mokra. Wygląda na to, że silnik błyskawicznie się zalewa. Podpowiedzcie, gdzie szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Może wydmuchło uszczelniacz na wale albo pływak dziurawy ,iglica zacięta zabrudzona ,może problem z iskrą i zalewa wróżenie z fusów :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Postukaj delikatnie w łaczenie komory pływakowej z resztą gaźnika. Moźe po prostu pływak się zawiesił. A jak ze ,,ssaniem", że tak się zapytam ? ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Argi Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Wszystko było rozebrane, pływak z iglicą sprawdzony i wygląda OK. Ssanie widać i słychać, że działa. Rozbierał to mój szwagier, który złożył w życiu kupę różnych silników. Ostatnio wymieniał połowę Rotaxa po zatarciu w skuterze. A teraz mocno się wkurza, że takiego prostej "popierdółki" nie może rozpracować :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Ja w takich przypadkach odłączam paliwo. Przedmuchuję świece, przepustnica na max i próbuję do skutku uruchomić. Jak zagada to znaczy, że ewidentnie podawane jest za dużo paliwa a więc gaźnik leje. Świeca mokra od oleju, wody czy paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 może brak ciśnienia? np organki się zawiesiły? sprawdź ciśnienie.... bo brak ciśnienia... będzie powodować zalanie silnika .... bo nie dochodzi do spalania..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 1.kompresja 2.paliwo w odpowiedniej mieszance do powietrza 3.iskra jesli wszystko 1+2+3 jest to zapali. zacznik od gaznika i skałdu mieszanki paliwo/powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas63 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Tak się zastanawiam skąd bierzecie takie pomysły jak np.wypalanie paliwa do końca? Po co to robicie i czemu ma to służyć? Na koniec sezony jeśli pływałeś na słonych obowiązkowo trzeba przepłukać silnik "słodką" wodą,uruchomić bez wody na 1-2 minuty do zagrzania silnia i "wydmuchania resztek wody z układu chłodzenia. Można odkręcić świcie i strzykawką wlać trochę oleju silnikowego do cylindrów,zakręcić silnikiem bez odpalania,wkręcić świece i poczekać na następny sezon. Wszystko. Owszem można w nowym sezonie wymienić paliwo na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 .........,uruchomić bez wody na 1-2 minuty do zagrzania silnia ....... No tak ??? :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 ,, wlać trochę oleju silnikowego do cylindrów" - też niezła rada ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 ,, wlać trochę oleju silnikowego do cylindrów" - też niezła rada ??? wlac wlac a potem hocki klocki przerabiałem to z kolegami z forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak_6 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Witam, jestem nowy i proszę o wyrozumiałość jak coś "zrąbie". Jestem posiadaczem yamahy malty i mam pytanie odnośnie chłodzenia tego silniczka, czy one miały 2 różne rozwiązania czy nie. Moja malta nie odprowadza wody górą tylko środkową częścią stopy przez dwie małe dziórki wraz ze spalinami, czy tak ma być w moim modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Tak, starsze nie mialy kontrolnego, nowsze juz tak. Mozna zrobic dziurke w glowicy I wyprowadzic kontrolny strumien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edwin711 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Wszystko zależy z jakiego roku masz silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 a iskra jest?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 sorry, odpowiedź do 2014r ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak_6 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Oto mój silniczek....ogólnie to cyka jak złoto, rozebrałem dół, wyjąłem pompę (wirnik) i wygląda na cały tylko był troszkę taki starty w tej metalowej obudowie (wyczyściłem, przesmarowałem). Dmuchając w metalowy przewód wchodzący do gumowej rurki to nie czułem powietrza spod silnika z dziurki tylko słyszałem szum w stopie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak_6 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Wężyk, który idzie z jednej strony bloku do tylnej (ten w kolorze silnika) po zdjęciu pompuje samo powietrze, czy tak ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak_6 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 A tak wygląda obudowa silnika od spodu, jak widać w metalowej części na środku jest dziurka.....czy to ta od odprowadzania wody?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Na filmie widać że raczej jest to dziurka kontrolna chłodzenia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Wsadz silnik do wody ale go nie odpalaj i dmuchnij w dziurke powietrze powinno wychodzić przez spodzinę ,jak będą drozne kanaly to wirnik do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak_6 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Wsumie dobry pomysł z tym, że tak jak wcześniej pisałem dmuchałem tylko że w przewód po zdjęciu spodziny i powietrze ulatywało gdzieś wewnątrz (całkiem swobodnie) lecz nie przez tą dziurkę...na jedno wychodzi z tym sprawdzaniem tylko w odwrotnym kierunku..ale i tak sprawdze tą metodą. Dzięki ps. fajnie by było jak by jakiś użytkownik takiego silnika dodał zdjęcie z dołu silniczka..wtedy bym miał porównanie otworu i ewentualnych różnic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 wirnik kosztuje generalnie grosze, czy nie lepiej go wymienić dla pewności i mieć nowy (spokój) na kilka sezonów, dmuchając w miedziana rurkę po zdjęciu spodziny masz słyszeć szum w kolumnie czyli jest ok ( masz nie czuć żadnych oporów), tez otwór raczej nie jest kontrolnym, ale już nie pamiętam do końca. Na głowicy tego silnika jest zaślepka chłodzenia i łatwo sprawdzić czy silnik podaje wodę poluzowując ją i odpalając na chwile silnik oczywiście w wodzie lub to samo tylko rozszczelniając ( i to nawet chyba szybsze rozwiązanie) zaślepkę termostatu. Skontrolowałeś w ogóle termostat ? jest pod zbiornikiem paliwa, najlepiej usuń go. Generalnie można sprawdzić temperaturę silnika dotykając bloku silnika który trochę pracował, przy bardzo dobrym chłodzeniu (nowy wirnik i bez termostatu) silnik generalnie powinien być letni ( cylinder, skrzynia korbowa). Nie gorący, nie wrzątek. To , że wirnik ma wszystkie łopatki nie znaczy, że wygląda dobrze. Ważne są elastyczność i wytarcie na wysokości wirnika nie widoczne dla oka, tym bardziej bez porównania z nowym. Ubytek np. 0,5 mm powoduje brak uszczelnienia się w korpusie i bardzo słabe chłodzenie pojawijące się tylko po wzroście obrotów, przy mniejszych zanik i przegrzewanie. Twój silnik jest starszym modelem i tak jak już pisałem może nie mieć fabrycznego otworu kontrolnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak_6 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Dzięki bardzo za pomoc, zrobiłem tak jak napiałeś. Odkręciłem zaślepke termostatu odpaliłem silnik i......i po chwili bryzgała woda, czyli raczej ok. I tak już kupiłem nowy wirnik, obudowe, oring, met. koszyk na wirnik i sobie wymienie dla spokoju, plus olej do spodziny. Jeszcze jak możecie powiedzcie jaki olej lać do mieszanki, czy zwykły mixol bedzie git? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edwin711 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Kup sobie olej do silników zaburtowych w sklepie z olejami albo w wędkarskim nie lej mixola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.