DOMINIK Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Witam.Potrzebuję dowiedzieć się coś o tym silniku.Przede wszystkim jednak potrzebne mi są poduszki do tego silnika,cały kpl. 7 szt.i zrywka.Gdzie można je nabyć.Dziękuję za odpowiedż i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Doprecyzuj model silnika, bo nikt ci nie pomoże... Co do zrywki, to dostaniesz w każdym sklepie motorowodnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Dziękuję za zinteresownie.Jest to silnik dwusuwowy,dwucylindrowy,podejrzewam, że ma ze 30 lat,na osłonie silnika jest napisne na przyklejonej listwie YAMAHA P250.Sterowany rumplem,moc 25kM.Gdzie można nabyć poduszki do silników Yamahy,może adres jakiejś strony.Dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Taki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Witam.Taki,tylko nie ma takiego uchwytu-suwaka widocznego na zdjęciu przy rączce do zmiany obrotów,lewe -prawe- luz.Znalazłem też tabliczką gdzie jest napisane P250 GS 22130.Proszę o pomoc w temacie poprzednich wpisów.Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Może znajdziesz coś na forach Yamahy, ale części do niej to już raczej za granicą .Na amerykańskich forach nic faktycznie na ten temat nie ma więc może silniki te szły na Europę więc szukaj sklepów z częściami w Danii albo Anglii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 podejrzewam, że ma ze 30 lat,na osłonie silnika jest napisne na przyklejonej listwie YAMAHA P250. Na pewno jest starszy i do sporo - w latach osiemdziesiątych były już nowsze konstrukcje (granatowe). Pewnie to początek lat 70-tych ubiegłego wieku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 inna sprawa to jego moc szybciej 15KM niż 25KM (ma tabliczkę/nalepkę oryginalną z mocą ? ) silniczki z lat. 70-tych P200 - 12,5KM P250 - 15KM http://79.170.40.180/boats-parts.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=17&products_id=231 http://www.boats-parts.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=631&products_id=1690&zenid=fhnorraqpm4pnagq3jml8gd483 - tutaj też ktoś wyjaśnia w komentarzu, że to moc 15KM i rocznik 1973 - tutaj podobnie w komentarzach, że nie ma to 25KM tylko 15KM i że podobno są te informacje na stronie Yamahy - " p250 is NOT 25 pk ITS 15pk look at yamaha website " przykład z netu Yamaha P250 GS 22912 - moc 15KM , a 250 to raczej rozmiar silnika i 4 suw by miał ok. 10KM(25cm3 = 1KM), a 2 suw 15KM(17cm3=1KM) - co się chyba zgadza nie wykluczam, że może były 2 wersje 15KM i 25KM, ale bliżej jestem tych 15KM i że błędnie, choć logicznie większość odczytuje 25KM i sami użytkownicy nie wiedzą na czym pływają i interpretują nowsze oznaczenie silników bardziej odpowiadające mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Cześć.Jak pisałem ,znalazłem tabliczkę z wpisem GS22130.Z odczytu modelu silnika na stronie Yamahy wynikałoby,że litera G oznacza rok prod,1988,a S to standart.Ciekawe,czy dobrze to odczytuje.Dziękuję za cenne odpowiedzi.Proszę o adres jakiegoś dostawcy,lub producenta poduszek metalowo gumowych do silników motorowodnych.Może bym coś dobrał.Ta moc to też zagadka.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 obawiam się że odczytałeś zgodnie z identyfikacją numeracją dla silników w latach 80-tych i nowszych, a tam jest zastrzeżenie że dotyczy od któregoś tam roku 198x w starej numeracji np. W = 1976 , a w nowej W= 1998 szybciej musiałbyś to rozkodować 1980 - S 1990 - D 2000 - T 1981 - R 1991 - C 2001 - S 1982 - Q 1992 - B 2002 - R 1973 - Z 1983 - P 1993 - A 2003 - Q 1974 - Y 1984 - N 1994 - Z 2004 - P 1975 - X 1985 - K 1995 - Y 2005 - N 1976 - W 1986 - J 1996 - X 1977 - V 1987 - H 1997 - W 1978 - U 1988 - G 1998 - V 1979 - T 1989 - F 1999 - U Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Yamaha code 637 - 1969-1972 Model P-250GSUL (15HK) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 o właśnie spec potwierdził , tak myślałem że to będzie coś sprzed 1973 i odebrane zostało mu 10KM, a że silnik już wiekowy więc trochę kucy uciekło, to ma teraz nie 25 a 12,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Cześć.Na temat silnika dzięki Waszej pomocy już wiem sporo.Jak na początek zabawy w pływanie myślę że jakoś obleci.Apetyt rośnie w miarę jedzenia.Silnik ładnie zapala i pracuje.Po oględzinach przez mechanika nie wygląda na skatowany.Pozostaje temat PODUSZEK do niego.Gdzie szukać,czy może ktoś produkuje na zamówienie pod wymiar.Pomocy.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 widzę kolego że leniwy jesteś i wujek Google to twój wróg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Witam.I nie tylko z Google.Od kilku dni wpisuję w wyszukiwarkę temat poduszek i nic.Trafiłem na to Forum,z myślą,że po co wyważać otwarte dzwi.Chyba jest ktoś,co spotkał się z podobnym problemem braku orginalnych części.Nie znam języków,nie umiem hulać po necie,potrzebna mi jest tylko informacja, skąd wziąć PODUSZKI do tego silnika.Pozdrawiam i dziękuję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Dominik masz jakieś tego foto ? ja nie znam twego silnika, zerknij tutaj widzisz tą część na schemacie ? to co prawda 1984r. ale może akurat http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1984/15ELN/BOTTOM%20COWLING/parts.html zerknij też na inne schematy silników czasami trzeba szukać jako damper (tłumik drgań) dobrze, żebyś miał foto może da się z czegoś dopasować, nie licz, że w PL będą pełne magazyny do 45letniej Yamahy. Jest bardzo dużo części które da się zastosować jako zamiennik takich poduszek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Szukaj w Johnson/Evinrude . Pierwsze Yamahy były na nich wzorowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludo52 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Zrób zdjęcia poduszek i zwymiaruj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Dominik pomniejszyłem Ci te foty i wklejam żebyś mógł popytać. Miki będzie wiedział co to jest :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 A w środku przypadkiem nie ma termostatu? Takie zdjęcie w oderwaniu od reszty mało mówi. Na pierwszy rzut oka to jakiś element od DT-75 pot. nazywany stalińcem ;) Fotka z zamontowanym na silniku elementem więcej powie . Czepiałbym się chłodzenia. Na element układu paliwowego nie wygląda chociaż hgw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Witam.Dziękuję Koledze za pomoc z wklejeniem zdjęć i zajęcie się temetem.Moje pytanie dotyczy,jaką rolę spełnia to ustrojstwo.Dwa przewody paliwowe połączone są z gażnikiem i pompką paliwa w silniku,pozostaje jeden wolny króciec,do którego podłączam przewód paliwowy ze zbiornika paliwa.Po odpaleniu paliwo cieknie z tego czy wciskam ten mosiężny przycisk czy nie.Silnik cały czas pracuje.Myślałem ,aby ominąć ten jakby rozdzielacz i zasilić paliwem bezpośrednio pompkę paliwa,ale po coś to zainstalowali,a ja nie wiem po co.Proszę o podpowiedż.Pozdrawiam i dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Wrzuć jakąś fotkę zmontowanego na silniku. Będzie jaśniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Witam.Na drugim zdjęciu po lewej stronie jest ssanie,po prawej zaślepka gumowa,poniżej tej zaślepki jest to czego dotyczy pytanie.Jak się lepiej przyjrzeć to widać przewody paliwowe,które jak się dziś przyjrzałem,jeden idzie do gażnika,drugi do filtra paliwa z odstojnikiem szklanym,czy czegoś takiego , w silniku.Z tamtąd idzie przewód do pompki paliwa.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 To może być patent do spuszczania paliwa z komory pływakowej i jednocześnie do gaszenia silnika :-\ Trzeba by było przyjrzeć się dokładniej całej instalacji paliwowej. Łącznie ze zbiornikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK Opublikowano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Witam.Układ paliwowy to,z czegoś przykręconego do korpusu silnika idzie przewód do pompki,dalej do filtra,dalej do gażnika,z gażnika wychodzą dwa przewody do tego właśnie rozdzielacza jeden z nich na zdjęciu z czerwoną kropką i w rozdzielaczu pozostaje jeden wolny kruciec do którego podłączyłem przewód ze zbiornika.A może to jest przelew i zbiornik powinienem podpiąć w innym miejscu.Przy grzybku w pozycji wyciśniętej jest zamknięty dopływ paliwa,jak go wcisnę mogę pompować paliwo do filtra.Pozdrawiam.P.S. na zdjęciu widać centralnie to coś przykręcone do korpusu i poniżej trzy bolce jeden dłuższy wyżej i dwa krótsze niżej (może trzeba podpiąć zbiornik do tego dłuższego),z prawej strony pompka 9tak mi się zdaje) a z lewej gażnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.