tester Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Witam Kupiłem w salonie w USA yamahę sho 2012 i jest taki problem że od nowości troszkę przybywa mi oleju - co bak na miarce poziomu oleju widzę ok 5mm wyżej. Sprawdzam zawsze w tych samych warunkach i temp. skuter idealnie w poziomie itp. Owe 5mm odpowiada ok 160ml. Zapewne jest to paliwo gdyż olej nie zmienia swojej barwy a mam wrażenie że czuć paliwo w oleju. Obecnie mam przepływane 50h (olej zmieniam co 10-20 dla bezpieczeństwa choć w instrukcji jest napisane że co 50h). Skuter ma idealne osiągi, nic nie przerywa, pali identycznie jak inne kolegów - spalanie w normie, żadnych błędów itp. ASO rozkładają ręce >:D- do tej pory było wykonane-sprawdzone: profilaktycznie zmienione świece(kolor wszystkich idealny i identyczny - nie są ciemne), sprawdzona kompresja - wszystkie 4 cyl książkowo bez różnic pomiędzy nimi, sprawdzony termostat i temp. silnika na komp. - też OK, zdemontowane wtryski i sprawdzone - sprawdzali testerem podając paliwo i sterując nimi aby zobaczyć jak rozpylają i ile paliwa podają - każdy rozpyla identycznie i dozuje identyczną ilość paliwa. W stanie beznapięciowym wtryski także nie przepuszczają - wysterowano pompę paliwa przy zdemontowanej listwie i sprawdzano - także trzymają wzorowo. Podmieniono także czujnik ciśnienia doładowania aby mieć pewność iż jest OK, zmierzono czujnik spalania stukowego i także twierdzą że jest ok. Co radzicie , co jeszcze można sprawdzić ??..od nowości jest tak samo.. ani lepiej ani gorzej.. :( :( niby nic takiego a jednak mnie to niepokoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Mechaniczna pompka paliwowa. Membrana nie jest z gumy i popychacz jest trochą za długi. Rozszczelnia się złącze talerzyk popychacza na membranie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tester Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Mechaniczna pompka paliwowa. Membrana nie jest z gumy i popychacz jest trochą za długi. Rozszczelnia się złącze talerzyk popychacza na memmbranie. ale w tym skuterze jest elektryczna pompa paliwa umieszczona w baku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian77 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Sam zmieniasz olej? Jeśli tak to ile go wlewasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Mechaniczna pompka paliwowa. Membrana nie jest z gumy i popychacz jest trochą za długi. Rozszczelnia się złącze talerzyk popychacza na memmbranie. Sorki popier...y misię działy. Powyższe dotyczy 4T silniki zaburtowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Sprawdzasz zawsze przed uruchomieniem motoru i na zimnym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tester Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Sam zmieniasz olej? Jeśli tak to ile go wlewasz? zmieniam sam - wlewam 3.2-do 3,5 L w zależności ile odessę..później odpalam na wężu i ew. koryguje aby być bliżej max. ale go nie przekroczyć. Poziom sprawdzałem w różny sposób - np. zawsze dzień po pływaniu(na przyczepie skuter w poziomie) czyli w identycznej temp. silnika i ewidentnie z czasem jest go coraz więcej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian77 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Ja też tak lałem i zawsze miałem przelane, wchodzi niecale 3 l z filtrem, pomimo ze w instrukcje napisane 4,3 l zawsze mierz 10 minut po zgaszeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tester Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Ja też tak lałem i zawsze miałem przelane, wchodzi niecale 3 l z filtrem, pomimo ze w instrukcje napisane 4,3 l zawsze mierz 10 minut po zgaszeniu. OK ilość wlanego oleju to jedno..ale to że przybywa to jestem pewien. Sprawdzałem także tak że zawsze najpierw odpalałem go na wężu na ok 5 minut , gasiłem i mierzyłem po ok. 10 minutach - aby mieć pewność że wszystko tak samo ściekło do misy..i jakbym nie mierzył to co pływanie jest kilka mm. wyżej i wyżej. Już nie wiem co o tym myśleć niby wszystko posprawdzane. Pytałem w ASO czy możliwe aby komp. dawał większe dawki - twierdzą że to niemożliwe bo elektronika to skompensuje..a po świecach nie widać aby mieszanka była zbyt bogata - mówią że aby przybywało to świece musiały by być wręcz mokre lub któraś nie palić...gdyby był niedogrzany to by więcej spalał ale to jeszcze nie powód aby paliwo szło do oleju (jak jazda na ssaniu)...jakieś pomysły?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian77 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Jak go odpalasz na wężu i gasisz to zakrecasz wodę przed zgaszeniem ? Jeśli nie to nadmiar wody może przedostać się na tłoki, Przez noc splynie po sciankach, rano masz już wyższy poziom oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 jezeli masz paliwo w oleju, to sprawdz cisnienie, paliwa. jak bedzie ok, to sprawdz wtryski. Moze dostaje za duzo paliwa.... druga opcja to sprawdz mu cisnienie. moze ktorys cylunder nie tzyma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Krzak kolega opisując usterkę w pierwszym poście wyliczył co zostało już zrobione, twoje rady są dobre tylko że spóźnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Kupiłeś maszyną w USA więc raczej bez gwarancji ale tak z czystej ciekawości zapytaj serwis ASO co by zrobili jeżeli chodziłoby o taką usterkę i sprzęt zakupiony w Polsce. To jest bardzo ciekawe czy też by rozłożyli ręce czy może odesłali by bubla do producenta co jest mało realne a może z braku wiedzy wstawili by nowy motorek. A tak na marginesie nie popełniłeś jakiegoś błędu w pierwszych godzinach pracy. Może trochę nie na temat ale kolego lekceważył sygnały filtra cząstek stałych / oczywiście w dieslu/ czego efektem było przy wypalaniu zwiększone zapotrzebowanie na paliwo i w konsekwencji część jego spływała po gładzi cylindrów do miski olejowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tester Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Jak go odpalasz na wężu i gasisz to zakrecasz wodę przed zgaszeniem ? Jeśli nie to nadmiar wody może przedostać się na tłoki, Przez noc splynie po sciankach, rano masz już wyższy poziom oleju. Tak pamiętam o kolejności odpalenia i włączania/wyłączania wody. Jak pisałem olej przy wymianie ma kolor "oleju" a z tego co wiem to woda oleju zabarwia go na "kawę z mlekiem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian77 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Więcej mi do głowy nic nie przychodzi, może Paweł się wypowie, ma dużą wiedze na temat Yamy. Dziś z ciekawości sprawdzę jak z poziomem oleju w mojej SHO, stuknęło mi 100 h , moja jest z 2010 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 ,,przy wymianie ma kolor "oleju" a z tego co wiem to woda oleju zabarwia go na "kawę z mlekiem"- z syntetykami może być różnie, Dla świętego spokoju zrób próbę. Trochę oleju do słoiczka i dolej łyżeczkę wody. Zmieszaj i będziesz wiedział na pewno. Rozumiem, że po 10 pływaniach przybywa Ci 1,5Ltr oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tester Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 ,,przy wymianie ma kolor "oleju" a z tego co wiem to woda oleju zabarwia go na "kawę z mlekiem"- z syntetykami może być różnie, Dla świętego spokoju zrób próbę. Trochę oleju do słoiczka i dolej łyżeczkę wody. Zmieszaj i będziesz wiedział na pewno. Rozumiem, że po 10 pływaniach przybywa Ci 1,5Ltr oleju? oleje yamalube 10W40 i 10W30 to półsyntetyki i na pewno po zmieszaniu z wodą dają "kawę z mlekiem". na baku pływam ok. 3h i olej zmieniam co 5 pływań czyli co ok.15h...do tego momentu odciągam strzykawką ok 0,5 L oleju i wciąż max na bagnecie poziom max....domniemając, że olej się rozrzedza z paliwem zmieniam go częściej aby mieć w misie olej a nie mixturę olejowo-paliwową. ASO nie słyszało o takim przypadku(raczej ubywa oleju jak motor w słabej kondycji)...i nie mają w tym żadnego biznesu bo gdyby coś było nie tak to i tak klient za to zapłaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 jezeli masz benzyne w oleju to cos za duzo paliwa podaje, cudow nie ma....jeszcze moze byc opcja z ecu. probowales uaktualnic go ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Czyli serwis porządny ::) pisze to bez złośliwości swoją drogą wykonałeś już dużo zabiegów żeby zdiagnozować usterkę życzę żebyś w przyszłym sezonie miał czym pływać. No właśnie gdzie jest Paweł >:D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Mam pewną jeszcze nie sugerowaną tutaj teorię dot. tych symptomów...a wiem o takich przypadkach. Napisz kolego jak tankujesz paliwo- czy pod korek czy jakoś inaczej (bo wiadomo że w tych sprzętach jak pistolet odbije to już skuter zlany paliwem ;D ? czy tankujesz po pływaniu i skuter stoi z pełnym bakiem czy też tankujesz przed pływaniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tester Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Mam pewną jeszcze nie sugerowaną tutaj teorię dot. tych symptomów...a wiem o takich przypadkach. Napisz kolego jak tankujesz paliwo- czy pod korek czy jakoś inaczej (bo wiadomo że w tych sprzętach jak pistolet odbije to już skuter zlany paliwem ;D ? czy tankujesz po pływaniu i skuter stoi z pełnym bakiem czy też tankujesz przed pływaniem ? Właśnie z tym tankowaniem to jest problem...ciężko utrafić kiedy odstawić pistolet a chce się wlać oczywiście jak najwięcej. Zwykle tankuje po pływaniu aby jadąc następnym razem nad wodę już się nigdzie nie zatrzymywać, ściągać pokrowiec itd...i jeszcze oblać się benzyną.. Tankuje tylko na markowych stacjach zawsze Pb95. Masz jakąś teorię co u mnie może być powodem problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 ta teoria to chyba nie to o czym mysle :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 ta teoria to chyba nie to o czym mysle :D ...a z ciekawości..o czym myślisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Chyba nie chcecie napisać że kolega przy szczelnym korku leje do pełna, wacha powiększa objętość i to cały problem no to rzeczywiście ubaw no ale sam pisze że nie wie kiedy skończyć tankować :o. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Chyba nie chcecie napisać że kolega przy szczelnym korku leje do pełna, wacha powiększa objętość i to cały problem no to rzeczywiście ubaw no ale sam pisze że nie wie kiedy skończyć tankować :o. Brawo Jack - jak wiadomo na rozprężanie cieczy nie ma rady (w yama jest zawór jednokierunkowy który wyrównuje jedynie podciśnienie aby pompka mogła ssać)...być może zalany do pełna bak i po nagrzaniu sie cieczy ciśnienie w listwie wzrasta do większych wartości niż max.wtryskiwacza i to właśnie na postoju popuszcza do cylindra - stąd gdy pływa to wszystko jest OK i żadnych anomalii . W instrukcji pisze o tym !! max napełnienie to 5 cm od góry aby było miejsce na rozprężanie...powietrze można ścisnąć ciecz nie. Jeżeli powyższa teoria by się nie sprawdziła to należy zacząć poszukiwania jak w 1 poście po kolei (lecz w innym serwisie) - szczególnie istotny byłby dla mnie kolor świec - jeżeli mieszanka będzie zbyt bogata lub wtrysk źle dozuje to świece muszą być ciemniejsze. Szczególnie istotne to czujnik temp.silnika(sprawdzony w pełnym zakresie) i termostat - wiele osób nie wie że montuje się go w określonej pozycji..ma taka dziurkę odpowietrzającą oraz ciśnienie na listwie wtryskiwaczy(345-370kPa). Myślę że softu nie ma co tykać lecz raczej błędne informacje jakie on otrzymuje(z czujników...lub same wtryski/wtrysk) gdyż nawet gdy w SHO zmieniamy koła napędu kompresora na inne ..z inna ilością zębów to zmienia się lekko przekładnia a tym samym doładowanie.. ale ECU to "nadrobi" gdyż odczytuje ciśnienie doładowania (przy tej operacji ECU się nie tyka). Pewnie o wynikach naszej teorii nie dowiemy się wcześniej niz w nast. sezonie :D :D...bo niby jak.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.