kuba112004 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Witam Słyszałem ze można z silnika 50 konnego zrobić 60 koni,czy to prawda?w mercury podobno jest to kwestia wymontowania jakiejś części,jak to jest z yamahą ?rok silnika 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Jakby najpierw się przywitał ??? to byłoby elegancko :) Ale, niech Ci tam. Masz już silnik czy tylko pytasz żeby pytać? Ile chcesz przeznaczyć na modyfikację ??? 20% mocy więcej nie zrobi się za pomocą śrubki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Zmiany to wywalenie zwężki ze ssania powietrza (teoretycznie to teraz F60) @Stercik pewnie sam się odezwie...poczekaj chwilę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Czyli pseudo turbodoładowanie? Teoretycznie kiepsko to widzę. Więcej wiatru to i więcej paliwa. A jak za mało paliwa to ..... i po silniku :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba112004 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Silnik już posiadam od paru lat,na modyfikacje nie planowalem przeznaczyć jakiś dużych sum,myślałem ze to kwestia wymontowania czegoś.W takim razie czekam na odpowiedzi/pomysły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Czyli pseudo turbodoładowanie? Teoretycznie kiepsko to widzę. Więcej wiatru to i więcej paliwa. A jak za mało paliwa to ..... i po silniku :) Zapewne racja gdy modyfikuje się silnik zaprojektowany na daną moc. Inaczej jest jak rozblokowuje się motor zdławiony po to aby mieć w ofercie silniki o różnych mocach po taniości.Tak jest w przypadku f50/f60 i f80/f100. Podobno... Dotyczy to nowszych silników na wtrysku 2008 rok i w górę. U mnie jakoś tego nie widać, może przez to że jednocześnie zmieniłem skok śruby, liczyłem że przy wzroście mocy o 10 koni i skoku śruby o 3 cale obroty wot spadną o 200/400 a spadły o 700. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba112004 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Czyli wyrzucenie zwężki da oczekiwany efekt?jesli jest to silnik z 2007 roku włącznie?jesli 2008 i wyżej to nie da rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Też jestem ciekaw dlatego przy najbliższym pływaniu założę szybką śrubę i popływam ze zwężką i bez - zobaczymy co pokaże obrotomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba112004 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Powiedzcie mi jeszcze,czy zwężkę zdejmować tylko gdy nie mam silnika na wtrysku?jesli na wtrysku to sobie darować? Nie bardzo pamietam czy 2007 czy 2008 tego silnika,sprawdze przy najbliższej okazji. Rozumiem ze od 2008(włącznie) w górę był na wtrysku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Jeśli nie masz silnika na wtrysku to masz 4 gaźniki i nie masz tej zwężki. Modyfikacja możliwa od 2008 w górę ale to przecież napisałem dwa posty wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Wejdź sobie Kolego na www z katalogiem części (np. http://www.boats.net/parts/search/parts.html) i spędź chwilkę czasu na odnalezieniu różnic pomiędzy 50 a 60 konnym silnikiem. Będziesz wiedział, czy odblokowanie jest szybkie i tanie. Np. Mój 30 konny silnik to to samo co 20 i 25 z tej serii. Odblokowanie takiego silnika to żaden problem. W kastrowanych jednośladach takie czynności wykonuje się nagminnie - o zaburtowce pytaj mądrzejszych. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Przypuszczam, że pomiędzy 50 a 60 koników to różnica polega na innych ustawieniach gaźnika. Może organki troszkę zmodyfikowane. Sądzę, że głowice mogą być takie same. Natomiast do dzisiaj nie mogę zrozumieć pojęcia "szybka śruba" Słyszałem kiedyś dyskusję, kup se szybką śrubę u pana Kazia i będziesz zapierdzielał tyle kilometrów ile masz koni :D Szybka śruba to jaka? Taka co się szybciej kręci, czy taka przy której łódka szybciej płynie? Jak to się ma do wysokości silnika na pawęży? Jeśli niżej to lepiej? Czy lepiej jak wyżej? A jak szybka śruba ma się do wektora ciągu silnika na łodzi? No kurde jakoś to takie spłycone pojęcie. Szybka śruba :( Weź luknij sobie na stronę http://www.hydrotecmarine.com/ i kliknij "Yamaha High Perf" Zobaczysz jak to robią specjaliści. Trochę to kosztuje ale wiem że to działa 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Masz rację to spłycenie i mój skrót myślowy. Mam dwie śruby 11,625/12 i 11/15. Na której popłynę szybciej jeśli przy obydwu osiągam podany przez producenta przedział obrotów wot? Właśnie tą uważam za szybką. To na pewno mylny osąd i w realu jesteś super facet ale na forum sprawiasz wrażenie , że jeśli się do czegoś nie przyczepisz to dzień uważasz za stracony :P Jak dojdę do twojego poziomu stażu i doświadczenia w motorowodniactwie i już będzie mnie na to stać to zacznę robić to jak specjaliści . Do tego czasu pozwól jednak że będę sobie powolutku dłubał po swojemu za drobne . Jak zadziała - super , jak nie - też dobrze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Yamaha F50/F60 na wtrysku - różnice mocy wynikają tylko ze zwężki... pisałem już to na forum, u mnie wyrażnie wzrosły obroty w silniku o około 400 i przepływałem kilkaset godzin bez wypalonej dziury w tłoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Stercik, nie przyczepiam się! Ja naprawdę nie rozumiem pojęcia "szybka śruba" i nie jest to przytyk w Twoim kierunku. Osobiście używam dwóch śrub. Jedna o skoku 21" druga 23". Nie pamiętam średnic. Na jednej i drugiej osiągam podobne prędkości czyli 97 - 102 km w zależności od obciążenia. Ale na tej większej zużywam zdecydowanie mniej paliwa. Motor kręci się niżej jakieś 500 obrotów. Jest dobra do turystyki, dłużej wchodzi w ślizg, za to przy 3500 obrotów mam ponad 65 na godzinę. Pytanie? Która śruba jest szybka ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Być może zmienię zdanie o "szybkości" śruby o większym skoku jak zrobię tego testa ze zwężką i bez. Na chwilę obecną bez wężyki i na śrubie o większym skoku tak jak ty spalam mniej przy prędkościach przelotowych a max. prędkość wzrosła z 52 do 60 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 I tak 3maj 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruno Iceberg Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Witaj Stercik Mam prosbę abyś dokładniej opisał jak pozbyć się tej zwężki. Mam silnik 50km z 2010 roku. Nie jestem jakimś super mechanikiem, ale ogolne pojecie o silnikach posiadam. Jeżeli to niebardzo skomplikowane to sobie poradzę. Pozdrawiam Bruno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Nie ma co pisać wypracowań , pani wszystko pokaże ;) . https://www.youtube.com/watch?v=HXbEIYRPiYE&list=FLPY2Ry10YDEUSrLRrxFi8Eg&index=1 Pani nie wydaje się zbyt zadowolona z modyfikacji ale zapomniała podpiąć do silnika choć obrotomierz czy dla uzyskania większej szybkości zmienić śrubę na o większym skoku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruno Iceberg Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Wielkie dzięki ! Nie mogło być jaśniej ;D. Pewnie też będe musiał pokombinować ze śrubą, ale to już odrębna sprawa. Mam podłączony obrotomierz i log, tak że moge się "dopasowywać" dość dokładnie. Na wiosnę, po testach podzielę się uwagami. Raz jeszcze dzieki. Pozdrawiam Bruno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.