Skocz do zawartości

Tintorera - foto


SmallCity
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Proszę o poradę. Aktualnie mam mirelkę z evin40, i ten typ łodzi mi odpowiada, jednak jest to już jednostka, powiedzmy youngtimer albo już oldtimer i ładowanie do niej nowoczesnego silnika, modernizacja tapicerek, szyby mija się z celem, zatem postanowiłem pozostawić ją w tej postaci jak jest czyli prl'owska motorówka z odpowiednim wiekowo zagramanicznym silniczkiem.

 

Postanowiłem  zbudować coś nowego.

 

Bardzo podoba mi się łódź tomadoo od tomcarboats o nazwie popularnej tintorera 550. Robią to cudo w rejonach Szczecina a raczej robili, choć formy nadal są.

Producent czyli tomcarboats powiedział, że trochę kadłub przekombinowali, za ostre v i po wyjściu z wody bez trym klap z dużym silnikiem(np 90) nie utrzymuje się w pionie(ponoć chodzi/przechyla się na boki) i zaleca do niej mniejszy silnik to jest 60-70. Bądź wybrać kadłub 650 i można ładować motor ponad 100.

 

Łódź mi odpowiada ze względu na budowę czyli coś a'la mini cygaretka.

 

Firma posiada jeden kadłub ponoć trochę nie ładny bo wietrzeje parę lat nieużywany.

 

Czy jest może inna propozycja/model tego typu łodzi czyli siedzimy jak w taksówce a z przodu długi dziób do niczego nie służący w aktualnych czasach? Pytam bo właściciel jest niekontaktowy, jak już się uda skontaktować to mnie zbywa, że muszą odświeżyć i wtedy się odezwie i tak już 3 mc...

 

Zaznaczę, że łódka może mieć max 5,5 no może 5,7m.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co się kryje pod pojęciem wietrzenie ? No i na czytm ma polegać to odświeżenie? Na spolerowaniu?

Jeśli skorupy są w miarę ok to może po negocjacjach ceny warto je zanabyć lub dogadać się na użyczenie form i samemu klepnąć jedną sztukę lub komuś zlecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wietrzeje czyli splowiał i zaczął kredować.

Żeby do takiego zjawiska doszło skorupa musi z 10 lat stać na słońcu i deszczu a jeśli mówimy o nowych skorupach to zjawisko takie ma miejsce gdy do produkcji zostanie użyty żelkot z najniższej półki lub ze schowka pod tą półką.

W obu przypadkach temat zamyka polerowanie dwiema gradacjami past i zabezpieczenie przed działaniem czynników atmosferycznych dobrymi woskami. Dwóch ludzi potrzebuje na to dwa dni pracy bez ciśnienia żadnego.

Przy nałożeniu nowych żelkotów, koszt skorup łodzi 5.5 m zostanie znacznie podwyższony (żelkot 0.8 kg/m2, szpachla natryskowa 1l/4m2, papiery ścierne ?, pasty polerskie, prąd,) i pracy dla dwóch fachowców na co najmniej 100 RBG nie licząc przerw technologicznych na schniecie towaru bo chemia sama pracuje. Reasumując, moim zdaniem, informacja o kładzeniu nowych żelkotów to bujda na resorach, o ile finalny koszt skorup nie zostanie podwyższony.

Na okręt z linku właściciel też chciał kłaść nowe żelkoty, udało się go od tego pomysłu odwieść, efekty można ocenić samemu. http://photos.app.goo.gl/NL2pQJaYXyN3GcbNA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest, jednak coś mi się nie podoba jej płynie, abo klient nie wie co to trym, abo dziób mało dociążony a rufa przeciążona...

 

Łódka ładna, laminat mam mieć za 1/3 tego, i szykuję łajbę pod siebie.

 

Trochę mnie martwi ten przechył, jak by nie mogła wyjść z wody...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie tintorery tak siedza dupa w wodzie. Ta 6,5 metrowa tez.

 

Nie wiem czy to wada projektowa czy tak ma byc.

 

Mi osobiscie sie to nie podoba i dlatego jej nie kupilem.

 

PS.

 

Pogadaj z ZiBim albo Mike_G oni robia lodki i mieli bardzo fajny kadlub sr-23. Sam sie za nim rozgladam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forma SR-23 sprzedana i pojechała w siną dal

 

Co do Tintorery...

 

Przekombinował dno? To ciekawe... szczególnie, że to norweska łódź wyścigowa która została zerżnięta na żywca

 

Nie wiem o co chodzi z 550tką

 

650 siedzi dupą w wodzie bo jest wąska

przechyla się na zakrętach bo ma głębokie V i... jest wąska

to łódź na morze i na fale więc taka właśnie ma być

 

Na pewno nieporozumieniem jest zakładanie tam wierzy do narciarza / wakeboardzisty. Zesrałbym się ze strachu jako kierowca haha

 

Tintorera nadal nieźle radzi sobie z konkurencją na wyścigach

36236824_1693887707374446_7334243788539297792_n.jpg.d505056d09b59747e6ce7c597492b27d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że tintonery z filmów mają dno bez stopniowania, natomiast firma ze Szczecina dała schodki:

 

http://www.pedro-boat.co.uk/pages/steel-motorboats/occasions/321-tintorera-tom-car-boats-650/

 

takie same schodki są w 550.

 

Czy to aby nie zbędny dodatek w tak małej łódce... ?

 

Mieli się odezwać, ale jest cisza, chyba nic z tego nie będzie.

 

Bardzo podobają mi się te łódki, może ktoś coś pomoże, zaznaczam, że remonty starszych kadłubów nie wchodzą w grę, może jakieś prze-polerowanie tak ale nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pytanie czy skorupy są sklejone? Czyli pokład z kadłubem.

Widać że podłoga kiedyś była, ciekawe czy w takim samym stanie jest pawęż? Stała tak na ziemi czy oponach? Była na zimę przykrywana?

 

Zależnie jak daleko Kolega ma do niej, można się przejechać po południu z halopakiem 500W, odrobiną pasty polerskiej i wkrętarką z wiertłem 4mm.  Pastą sprawdzić czy da radę ją zapolerować czy z żelkotu tylko popiół został, wiertłem sprawdzić pawęż a halopakiem czy bardzo dno potrzaskane od lodu w zimie a w lecie od wilgoci w ziemi...

 

Jeśli cena oscyluje w granicach 1/3 nowych skorup można jechać, oby nie przez cały kraj.

 

 

 

---------------------------------------------------

Znamy wagę nowych skorup tego okrętu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Kielce -> Szczecin

2.Podawał cenę skorupy już gotowej "lali" 7tys., po tym jak zobaczyłem to est to nie realne...

3.Stan owej sklejonej już skorupy rozwalił plany...

4.Jest opcja zakupu 6,5 metrowej, przechowywanej na regale w hali (ale mam przyczepę z neptuna, tę rozsuwaną i ona jest max 5,5m, więc koszt dodatkowy wymiany przyczepy.)

 

 

Wersja 650 w wersji standardowej wazy 550kg ta pewnie troszkę mniej...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Koszty własne musi Kolega sam policzyć, paliwo, obiad... itd

Ad 2. A w stanie jak stoi bez dotykania palcem?

Ad 3. Na razie to pewnikiem jest że jest brudna, i że podłoga jest do wymiany,to wszystko. Wkładki żadnej wewnątrz nie ma więc otworzyć ją lisim ogonem to maks 2h pracy...

Ad 4. Pytanie jaka jest różnica cenowa między tą z regału a tą z ogródka przy cenie bez dotykania palcem przez sprzedającego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...