Frenci Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 Witam. Ma ktoś zrobioną przyczepke na sztywnej osi, bez belki skrętnej, resora, by była jasność ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 Możesz zbudować ale nie zarejestrujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frenci Opublikowano 16 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 chodzi mi tylko czy ktoś taka ma, czy nie skacze zabardzo przy 80km/h. I zdjecie jakby ktoś przesłal bo mam dwa pomysły na nią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 Jak Chcesz wozić sprzęt na nieamortyzowanej przyczepie? Nawet przyczepy pod skutery mają resory lub belki skrętne. Inaczej każda dzióra w drodze to koszmar dla sprzętu i nie tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrZibi Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 chodzi mi tylko czy ktoś taka ma, czy nie skacze zabardzo przy 80km/h. I zdjecie jakby ktoś przesłal bo mam dwa pomysły na nią Tylko opatentować pomysły ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Nie do końca to jest prawdą. Amortyzacja to nie tylko resor i amorki. Jest jeszcze ciśnienie powietrza w oponach, którym można regulować amortyzowanie. Opony pełny profil, najlepiej ,,balonówki". Przy ciśnieniach 0,5-0,9 bar lepiej amortyzują niż oś skrętna. Pusta przyczepka jedzie za samochodem ,,przyklejona" do asfaltu. Wiozłem pustą przyczepkę ponad 400km ( koła od syrenki ciśnienie 0,5 bar) bez żadnych sensacji. Przy wyższych ciśnieniach zaczynała podskakiwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Też jak startuję swoim Branderupem to w oponach wydaje się być mało powietrza i są one przyklapnięte. Wystarczy jednak przejechać kawałek a opony ładnie nabierają kształtu i prawidłowo amortyzują 8). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Chciałbym zobaczyć jak będą wyglądały opony po takiej jeździe z obciążeniem. Łajba trochę waży. Poza tym, im niższe ciśnienie tym mniejsza odporność na przebicie, szybsze zużycie opony, większe opory toczenia-wyższe zużycie paliwa. Kiedyś miałem w przyczepie od skutera za mało powietrza, to miałem wrażenie jakbym jechał z zaciągnięty ręcznym. Praktykuje się zmniejszanie ciśnienia w oponach przy wjeździe na piach. Zmienia się profil opony a co za tym idzie przyczepność i nie grzęźnie tak szybko przyczepa w piaszczystym dnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Ja mam na sztywnej osi , zaliczylem parę razy betonowke pod Szczecinem na pusto i załadowany bez problemów Przyczepki z lekkimi łódkami lub skuterami które mają osie 750 też nie amortyzuja, spróbujcie zginąć wahacze przy załadowanej przyczepie Moja 750 kilowa przyczepa dopiero przy 600 kilogramach na pace zaczyna się lekko uginać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 To, że na postoju "ręcznie" nie jesteś w stanie "zgiąć" amorka czy resora, nie oznacza że nie pracuje. Podczas jazdy gdy załadowana przyczepa podskakuje, masy działające na przyczepę są dużo większe. To wtedy elementy amortyzujące wykonują największą robotę. Chodzi między innymi o to aby wyeliminować "twarde" uderzenia które na pewno nie działają korzystnie na przewożone elementy. Gdyby to nie miało znaczenia, nikt by tego nie montował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Moja przyczepa od skutera jest na resorach. Jak wchodzę na przyczepę aby zajrzeć do środka skutera to pióra ani drgną. Ale na drodze widać jak to pracuje na nierównościach. Oczywiście bez amortyzacji też się da. Tylko czy to na pewno zdrowe rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egon Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Ja zrobiłem dwie ,jedną sztywną i jedną z amortyzacją . http://upload.secondsun.pl/img/1521286107dsc_0703.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1521286261dsc_1170.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frenci Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 no co napisał mikijet się zgadzam bo kiedyś miałem na sztywno i jezdzilem bez problemu lecz krótkie odcinki. Co do marcinaj jest jak pisze, poprzednią przerobiłem na resor z żuka plus amortyzator, zaladuje 500kg dopiero cos zaczyna się dziac. Egon i jak ci się jeździ z tą przyczepką na sztywno? Masz ja zrobioną z profila 50x50 3mm, czy się myle? Marcinj moznesz może wysłać tez zdjecie swojej jak nie problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Moja samoróba bez amortyzacji z zapakowaną Mirelką jedzie za autem jam przyklejona :) na pusto potrafi podskakiwać lecz na pusto raczej nie jeździ :) http://upload.secondsun.pl/img/152129289720180317_141654.jpg Moja druga przyczepka 2 osiowa do kabinowki też nie ma amortyzacji i nie narzekam :) Dla mnie jest ważna wysokość, a na sztywnym zawieszeniu jest na tyle nisko że mogę slipować na płytkich wodach :) bo zazwyczaj z plaży :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egon Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Ja za dużo nie jeżdżę bo slip mam przez ulicę ale nie narzekam ,ogólnie to wszystko zależy od wagi łodzi ,np przyczepka z amortyzacja pod łodzią mego ojca widoczna na zdjęciu nie pracowała w ogule ale za to pod moją kabinówką którą jest cięższa pracuje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egon Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 http://upload.secondsun.pl/img/1521294247dsc_1169.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frenci Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 z jakiego profila masz zrobione? Ja mam zamiar zrobić oske z rury grubościennej 3,5cm, piasty mam wiec dopasowane. Rame dl 3m z profila zamkniętego 40x40 3mm, i przez srodek dac 50x50 3mm dl 6m. Na tyle z kątownika zrobić ruchomą platformę z dwiema rolkami, wieczorem zmniejsce zdjecie to pokaze na rysunku jak to ma wyglądac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egon Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 100x100 profil główny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frenci Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 no dzięki, masz bez wzomcnienia tak ze ten mój będzie ok, tak myśle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 http://forum-motorowodne.pl/nasze-lodzie/nowy-projekt-sportowa-lodeczka-zrobiona-wlasnorecznie/255/ W tym wątku jest parę fotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frenci Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 marcinj orientujesz ile wazy twoja przyczepka? i lodz z silnikiem tez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Ile waży nie wiem , ale.jak chciałem oś do 450 kg to nie było w tym przedziale Brak osi które będą amortyzowały od 200 do 600 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Trzeba rozróżnić resorowanie od amortyzacji. Małe przyczepki rzadko mają amortyzatory. Samo resorowanie, zwłaszcza na osi skrętnej, po wjechaniu w dziurę przy dużej prędkości nic nie daje. Gumniany wahacz jak się uszkodzi to nie ma zmiłuj. Dobrze jest zamontować jakiś ogranicznik, który nie pozwoli wahaczowi wyjść poza zakres roboczy. Kiepsko się jedzie z kołem trącym o błotnik albo dno łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tabor Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Nigdy więcej w małych przyczepkach do 600 kg osi skrętnej większej nie mam nie będę opisywał . Mój zestaw przyczepka z łódką 550kg a DMC przyczepki 650 zero amortyzacji oś firmy SPP . Nawet jak dwóch chłopa stojących na przyczepce z łódką nie jest w stanie ugiąć osi , pracują tylko opony . Kto pozwala wprowadzać na rynek takie buble . Dobrze że łódka leży na płozach większa powierzchnia styku łódki z przyczepką a nie na rolkach . Pisałem do producenta osi kazali przysłać oś to przecież takie proste . ;) odkręcić i wysłać . W przyczepie z resorami zawsze jest możliwość dorobienia bardziej miękkiego resora no i możliwość montażu amortyzatorów . Robiłem dwie przyczepki na oryginalnym zawieszeniu Fiat Tempra 4 śruby mocowały kompletne zawieszenie . Tanie części zapasowe można hamulec najazdowy dorobić . Pan inżynier UDT-u czy PIMOT-u ma mocniejsze papiery od inżyniera który pracuje we własnej firmie i tu jest problem z polskim prawem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 I tu jest problem. Oś skrętna pozwala obniżyć powierzchnię ładunkową w stosunku do drogi ( środek ciężkości/,,metacentrum" jest niżej. Wodowanie a bardziej slipowanie jest też łatwiejsze. Zamiast typowych resorów gumowych w osiach skrętnych można byłoby montować sprężyny z regulowanym napięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.