kulako Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Mam do kupienia Wichra 30km z rozrusznikiem za bezcen. Ile to pali, jak z awaryjnością i częściami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Pali tyle ile paliwa wlejesz. Psuje się często (choć podobno były udane egzemplarze). Z częściami nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulako Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 No ale mniej więcej to ile spali na godzine przy łódce 4.3m typu Romana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Mniej więcej, a w tym przypadku raczej "więcej" masz tu http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/zuzycie-paliwa/60/ post 71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Mam do kupienia Wichra 30km z rozrusznikiem za bezcen. Ile to pali, jak z awaryjnością i częściami. Bierz go a jak nie chcesz to daj via P.W. jaki to bezcen i gdzie mogę odebrać :D Z taką Romaną pełną ludźmi to i 15 pewnie weźmie sprawny,a jak zezłomiony to i "wiency" :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulako Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 15? NIe jest to przesadą? Przecież moja druga łódź; Malibu 450 i Johnson 65 tyle pali, a mocy drugie tyle... Przecież to tylko 450ccm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Z dobrze ustawionym gaźnikiem powinien się zmieścić w 8l/h. Pod dyszą główną są aluminiowe podkładki regulujące wysokość dyszy w gardzieli. Ich liczba jest bardzo różna , taka precyzja :) Nie pamiętam już na jakiej wysokości ma być wg instrukcji ale wiem, że to bardzo ważne . Zmieniając liczbę podkładek można znaleźć ustawienie optymalne. Najlepiej jak założysz gaźnik od wichra25 z nagwintowaną, wewnątrz, końcówką dyszy. Sprawdź też zaworek ,,ssania" jeżeli jest nie domknięty to i kłopoty z motorkiem murowane. Najlepiej zaślepić i odpiąć cięgło ssania. Po takim ,,tuningu" wicher się ,,upodobni" do wzorca czyli Konig'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulako Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Aha, czyli rosyjski standard - przed użytkowaniem poprawić fabrykę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 mikijet pytanko do Ciebie w temacie... Jakie świece do wichra 30?Przekopałem katalog ngk i nie znalazłem tam takiego motorka niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 http://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=827 Może w tych linkach coś znajdziesz ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 http://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=827 Może w tych linkach coś znajdziesz ;D Sądząc po ilości danych znalazłbym na pewno :) ...gdybym znał rosyjski :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Zapodaj sobie przez googlowy tłumacz - coś tam zawsze zrozumiesz... 8) "Rodzaj świece: SI-12RT" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 O ile dobrze pamiętam to najlepiej misię spisywały PAl N7Y (z wysuniętą końcówką izolatora) Najlepsze będą nasze Iskry F85PS. Dużo lepsze od NGK i Bosh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 O ile dobrze pamiętam to najlepiej misię spisywały PAl N7Y (z wysuniętą końcówką izolatora) Najlepsze będą nasze Iskry F85PS. Dużo lepsze od NGK i Bosh. Niestety co ciekawe nie mam takich u siebie w hurtowni,a po wyklikaniu zamienników tecdoc wychodzi mi F95PS. Orientujesz się może czym różni się w iskrze F85PS od FE85PS bo te akurat mogę mieć.. ? A tak bay the way to właśnie dotarła paczka z nowiutkim,kompletnym iskrownikiem do mojego wichra i obecnie ów świece są jedynymi starymi elementami mojego układu zapłonowego :) Mam nadzieje,że to koniec problemów chociaż na sezon :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Jest rebus.Dzisiaj założyłem iskrownik więc cały zapłon nowy.Odpaliłem motor w beczce-poszedł dosłownie z 2 obrotów i pięknie chodził na luzie bez obciążenia.Zapięliśmy go do krypy i na luzie pięknie wkręca się w obroty a po wpięciu biegu zaczynają wypadać mu zapłony i ledwie wkręca się na 2tys obrotów.Wyrzucam na luz i znowu chodzi jak wariat dokręcając się do czerwonego pola jak wściekły.Zapinam bieg i dalej kaszana..w zasadzie jakby jeden gar chodził.Silnik zarówno zimny jak i ciepły pali od strzała.Nie mierzyłem sprężania,ale skoro pali zimny to byc musi. Możliwe jest,żeby padło jakies uszczelnienie między skrzynią korbową a kolumną co skutkowałoby ssaniem oleju z dołu.Dodam,że świece non stop zlane paliwem a nawet olejem-czarrne jak smoła.Kiedyś miałem taki przypadek w motocyklu,że padł simmering od strony sprzęgła i ssało olej zalewając skutecznie świecę.Czy w takim silniku jest to możliwe konstrukcyjnie? Może jakieś inne pomysły?Paliwo dochodzi,gaźnik sprawny,zapłon też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 czy czasami nie uszczelniłeś czapki silnika tak że brakuję mu powietrza ? No i zakładam że kąt wyprzedzania zapłonu jest git . ;) No i potwierdzam na jednym cyl. na luzie do maxa rozkręci się , miałem taki przypadek . Z tym że pod obciążeniem szedł do 4000 ob/min . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Jeśli nagle traci MOC na biegu to znaczy że ma jakiś spory opór , ....czyżby stało jakieś łożysko po drodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 czy czasami nie uszczelniłeś czapki silnika tak że brakuję mu powietrza ? No i zakładam że kąt wyprzedzania zapłonu jest git . ;) No i potwierdzam na jednym cyl. na luzie do maxa rozkręci się , miałem taki przypadek . Z tym że pod obciążeniem szedł do 4000 ob/min . Ano uszczelniłem te trzy otwory od dołu(tam gdzie świece) bo fala rufowa zalewała zapłon,ale gdy spostrzegłem,że zbiera się tam paliwo od razu wyjąłem 1 z 3 zatyczek. Pod koniec zeszłego sezonu jak już wariował to tez mu się tak działo,a zatyczek nie było.Poza tym gdyby brakowało mu wiatru to również na luzie a tymczasem on na luzie chodzi równiutko na 2 gary(wyraźnie słychać) i kręci się.Wpinam bieg i koniec imprezy.Nowy olej w spodzinie,wszystko lekko na luzie się kręci...oporów brak. Mikijet gdzie jesteś ? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quid Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Świece masz nowe? wspominałeś w którymś temacie o iskrach 95 ale z nimi jest różnie i zdarzają się felerne, osobiście polecam wypróbowania świec o ciepłocie 75 Iskry albo jakiś jej odpowiednik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 O ile dobrze pamiętam to najlepiej misię spisywały PAl N7Y (z wysuniętą końcówką izolatora) Najlepsze będą nasze Iskry F85PS. Dużo lepsze od NGK i Bosh. Orientujesz się może czym różni się w iskrze F85PS od FE85PS bo te akurat mogę mieć.. ?... Ciepłotą i długością gwintu http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-iskra-fe85ps-gaz-lpg-i2329599800.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 O ile dobrze pamiętam to najlepiej misię spisywały PAl N7Y (z wysuniętą końcówką izolatora) Najlepsze będą nasze Iskry F85PS. Dużo lepsze od NGK i Bosh. Orientujesz się może czym różni się w iskrze F85PS od FE85PS bo te akurat mogę mieć.. ?... Ciepłotą i długością gwintu http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-iskra-fe85ps-gaz-lpg-i2329599800.html To już rozpracowałem-dopadłem ksiązkowy katalog iskry.Co powiesz na mój drugi post ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Ano uszczelniłem te trzy otwory od dołu(tam gdzie świece) bo fala rufowa zalewała zapłon,ale gdy spostrzegłem,że zbiera się tam paliwo od razu wyjąłem 1 z 3 zatyczek. Pod koniec zeszłego sezonu jak już wariował to tez mu się tak działo,a zatyczek nie było.Poza tym gdyby brakowało mu wiatru to również na luzie a tymczasem on na luzie chodzi równiutko na 2 gary(wyraźnie słychać) i kręci się.Wpinam bieg i koniec imprezy.Nowy olej w spodzinie,wszystko lekko na luzie się kręci...oporów brak. Mikijet gdzie jesteś ? ;) A czy czasem wyprzedzenie zapłonu się nie zmienia np. ścięty klin ustalający i wyrobiony stożek na wale albo kole? Ssanie też może mieć w tym swój udział. Oleju nie ma skąd podsysać . Synchronizacja zapłonu i otwarcia przepustnicy , za wysoki poziom paliwa, zaworek nie domyka itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Ano uszczelniłem te trzy otwory od dołu(tam gdzie świece) bo fala rufowa zalewała zapłon,ale gdy spostrzegłem,że zbiera się tam paliwo od razu wyjąłem 1 z 3 zatyczek. Pod koniec zeszłego sezonu jak już wariował to tez mu się tak działo,a zatyczek nie było.Poza tym gdyby brakowało mu wiatru to również na luzie a tymczasem on na luzie chodzi równiutko na 2 gary(wyraźnie słychać) i kręci się.Wpinam bieg i koniec imprezy.Nowy olej w spodzinie,wszystko lekko na luzie się kręci...oporów brak. Mikijet gdzie jesteś ? ;) A czy czasem wyprzedzenie zapłonu się nie zmienia np. ścięty klin ustalający i wyrobiony stożek na wale albo kole? Ssanie też może mieć w tym swój udział. Oleju nie ma skąd podsysać . Synchronizacja zapłonu i otwarcia przepustnicy , za wysoki poziom paliwa, zaworek nie domyka itd. Montując nowy iskrownik przyjrzałem się klinowi,wałowi i zamachowi.Klin ok,wał ok,ale w kole faktycznie jakby rozklepany trochę rowek.Czyżby... ? Mówisz,że oleum nie ma skąd posysać,ale czy może się rozszczelnić poprzez jakiś simmering i ssać powietrze?Chociaż wtedy nie zalewałby świecy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Wg Twojego opisu stanu świec to albo za dużo paliwa albo zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Za dużo paliwa ubijało by pewnie wolne obroty a te są normalne.Coś czuję,że to koło mimo dokręcenia lata na klinie i się zapłony rozjeżdżają.Niestety nie mam drugiego kółka na podmiankę,ale w poniedziałek zbadam temat. Świece wyglądają jak 1,2,5. Zanim wsadzę łapy spróbuję jeszcze popłynąć nim bez czapki na wypadek,gdyby faktycznie mało mu było powietrza przez uszczelnienie otworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.