Skocz do zawartości

Grecja


Kilwater07
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@Pawel_wawa zgłosił 3 rodziny - więcsię niech wypowie

 

Dla mnie optymalny jest RIB pokroju BRIG NAVIGATOR-a 570 (5.7m) z silnikiem 100 KM.

Nie planujemy siedzieć ani wędkowac na łódce a przemieszczać się z punktu A do B i wysiadać.

Tam jest tyle wiosek z portami, że zawsze można coś znaleźć na nocleg.

 

Chociaż zasadnicze pytanie bo moje doświadczenie z Grecją dotyczy Peloponezu i Krety:

 

Czy Lefkada, okolicy zdarzaja się raptowne, niezapowiedziane zmiany pogody, jakieś szkwały ?

Bo wtedy pewnie ma znaczenie przycupnięcia w jakiejś osłoniętej zatoczce i spędzenia kilku godzin na łódce - jeżeli nie ma zejścia na plażę.

 

We wspomnianych rejonach ważna jest dla mnie możliwość przepłynięcia 50km w jedną stronę bezpiecznie i w miarę szybko.

A nawet wycieczka Nafplio - Hydra to będzie z 80 km w jedną stronę. Jakaś prędkość podrózna 50 km/h byłaby super. 35 km/h minimum.

 

Z drugiej strony jak wynajmę łódkę na Lefkadzie/Kefalonii to tu raczej szybkość ma mniejsze znaczenie (tak mi się wydaje).

Moje uprawnienia nie pozwalają mi przepłynąć z Lefkady na Kefalonię (sternik motorowodny) więc do kręcenia się wokół jednej wyspy nie potrzebuję szybkiej jednostki a raczej jakiejś super dzielnej na falach aby pozwiedzać wybrzeże zachodnie (i nie rozbić się na nim ;) )...

 

Muszę sobie przypomniec rozmiary Lefkady bo byłem tam 10 lat temu i pomyślec ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tubylcy w przypadku problemów często mają amnezję anglojęzyczną tak więc pośrednictwo w wynajęciu motorówki to dobra idea :-) Czasem krótka informacja jak przedostać się z lotniska do portu wiele rozwiązuje. Osobiście też bym skorzystał z takiej oferty, zakładając oczywiście profesjonalizm i rozsądny narzut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że @DoktorJT myśli nawet o swoich własnych łodziach motorowych pod wynajem.

Skoro i tak oferuje tam jachty ...

Stąd zadał pytanie o rodzaj łodzi. Ja mam chrapkę na opłynięcie Lefkady dookoła ale na zachodnie wybrzeże to raczej RIB ponad 6m z silnikiem 150 KM a i tak nie wiem czy będzie OK. Byłem tam strasznie dawno temu i wtedy nie zwracałem uwagi na warunki morskie. Nie miałem uprawnień i nie pływałem niczym.

 

Inaczej wygląda morze od lądu a inaczej na łódce - czego doświadczyłem w tym roku i starałem się opisać w moich relacjach z Peloponezu i Krety. 6 lat pod rząd na Krecie i obserwacja morza zdałą się na nic jak wreszcie popływałem miesiąc na pontonie i poczytałem o falach śródziemnomorskich ... (nie jest to tragedia ale nie miałem o nich pojęcia będąc na lądzie)

 

>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Zastanowiłem się i poniżej co jest dla mnie istotne:

 

1. Szukamy zawsze bezludnych plaż, pebbles, może być piasek ale zazwyczaj są tam jakieś skały

2. Robimy z etapami po 30 min a nawet godzinę płynięcia

3. Rodzina 5 osobowa 2+3, każdy ma zestaw krótka pianka, płetwy, maska, rurka (dwie spore torby siatkowe tego jest)

4. Chodzimy i plywamy w butach do pływania ale mamy torbę z sandałami na zmianę jak chcemy coś zwiedzić na lądzie no i ubraniami (tawerna)

5. Raz przy takiej bezludnej plazy zakotwiczoną łódkę (10 kg gumowana kotwica, 10m liny elastycznej, 2m głebokość kotwiczenia) fala przeniosła mi ponton na środek plaży (miała może z 1m może 1.5m wysokości). Chciałym uniknąć takiej przygody z RIB-em. Ponton z zamontowanymi kółkami można samemu zwodować ...

 

Stąd ja szukałem:

 

- RIB-a o jak największym rozmiarze ale masie poniżej 500 kg i jak najmniejszym zanurzeniu

- 5-ciu miejscach siedzących począwszy od "sterówki" i za nią

- miejsce do schowania toreb - moze być też pokład słoneczny pod który wrzucimy te torby do "snorkellingu"

- kotwica i elastyczna lina pozwalająca na pewne zakotwiczenie dziobem do fali (zapewne tyłem do brzegu)

 

I to chyba wszystkie moje oczekiwania. Fajnie by było jakby pływało to 50 km/h (prędkość podrózna a nie MAX-ymalna) ale ważniejsze jest dla mnie pewne zachowanie się na fali do 1m

 

Chciałbym aby to było na silniku 100 KM, który byłby prawie maksymalnym dla tej jednostki (spalanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpoczywam latem na Greckich wyspach od lat, w tym roku przerabiana była Kefalonia, zrobiłem na tej małej wysepce 800km samochodem(z wypożyczalni). W zasięgu wzroku była Itaka, Zakhyntos i Lefkada. Postanowiłem zmienić sposób wypoczywania/zwiedzania z hotel + wypożyczony samochód na łódkę plus ewentualnie wynajęcie auta w razie potrzeby. Będę poszukiwał oferty w miarę przyjaźnie przygotowanej i kompletnej na pierwszy taki wyjazd, tzn. oprócz dużej łódki lub dwóch mniejszych (dwie-trzy rodziny z dziećmi) jakieś propozycje transferu dotarcia na miejsce.

To tyle na początek, oczywiście mile widziany byłby polski operator :-)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel - jak 3 rodziny to duży jacht ze skipperem ... Nie myśleliście o tym ??

Najważniejsze, czy wytrzymacie razem bez kłotni ;)

 

Nie wiem czy jest szansa na takim jachcie na 2 pontony ale generalnie duży jach żaglowy z doswiadczonym sternikiem to jest chyba najbezpieczniejszy sposób opływania tych wysp ...

 

Niestety moja rodzina (dzieci i ja) to odludki i my się nie nadajemy na taką wyprawę (na razie) a dla 5-ciu osob jach to zbyt droga impreza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już gdzieś wspomniałem, jestem tutaj 6 lat, dwa lata pływałem na czarterowanych jachtach i właśnie zbliża się ku końcowi 4 sezon kiedy mam tutaj swoje jachty, zaczynałem od 3 Delphi ze wspólnikiem, rozeszliśmy się po trzecim sezonie, ja zostałem tam gdzie zaczynaliśmy, na Lefkas i oprócz Delphi mam jeszcze jachty którymi zarządzam. Znam tutejsze realia i oferuje pełen zakres usług związanych z pływaniem i pobytem na Lefkadzie i pobliskich wyspach, mam w kraju wypożyczalnie minibusów, którą stworzyłem na potrzeby transferu załóg jachtów na ogół liczniejszych niż jeden samochód osobowy zabiera, na miejscu w Lefkas również znajduje się 9 osobowy samochód którym odbieram załogi z lotnisk. Mam tez lokalne kontakty na wypadek, gdy trzeba przerzucić więcej niż 8 osób.

Cały czas pracuje nad poszerzeniem oferty, temat, który mnie tutaj sprowadził no to forum, to motorówka serwisowa, która oprócz serwisowej funkcji ma służyć ewentualnemu wożeniu na sąsiednie wyspy polskich turystów z hoteli, stad nieco większa i pilothouse a nie typowy ścigacz.

Ciesze się, ze tak szybko pojawiają się nowe tematy, jest trochę czasu aby to poskładać, jak napisał "ogorek", bardziej skłaniam się do poszerzenia własnej floty niż do pośrednictwa, flotę mogę powiększać na dwa sposoby, zakupując sprzęt lub przyjmując w zarządzanie, a najlepiej łącząc oba.

Lubię wszystko co polskie, stąd zainteresowanie Parkerem.

Czekam na Wasze dalsze podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam grupę 6 dorosłych + 5 dzieci wypróbowaną na razie tylko przez 4 dni na WPW na houseboacie LaMare. Będzie powtórka następną wiosną na pętli Żuławskiej lub Mazurach i jeśli potwierdzi się zgranie ekipy chciałbym wyczarterować coś w Grecji tak jak pisałem.

Skipper nie będzie potrzebny, każdy z trzech facetów ma doświadczenie jakieś na wodzie a jeden jest starszym sternikiem. Ja w Grecji byłem wiele razy, zawsze brałem samochód ale to nie to samo co dwa tygodnie na łódce dlatego chcę na początek mieć dobry "suport".

Rejs jaki planuję to typowo turystyczny, ekonomiczny, bez adrenaliny więc łódka raczej typu barka morska niż jacht ślizgowy, przy okazji więcej przestrzeni "hotelowej". Jestem też zainteresowany inwestycją w taki biznes ale najpierw warto zobaczyć to okiem konsumenta :-)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w ubiegłym sezonie myślałem o Naut'kach Delphi, ale z nimi bardzo ciężko się dogadać, a wyjściowe ceny nie bardzo mnie satysfakcjonują, pojawiają się inni, ale na morze jednak przydają się jednostki około 40", a większość producentów skupiła się na śródlądziu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kliknij na globusik...

 

Serdeczne dzięki :)  Na razie jednak spróbuję pokręcić się przy brzegu jakimś RIB-em. Coś czuję, że będę płakał za spalaniem jakie miałem w pontonie ... Ale z drugiej strony nie odwiedziłem większości miejsc które miałem zaplanowane przez zafalowanie akwenu. Stąd drugie podejście za rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w ubiegłym sezonie myślałem o Naut'kach Delphi, ale z nimi bardzo ciężko się dogadać, a wyjściowe ceny nie bardzo mnie satysfakcjonują, pojawiają się inni, ale na morze jednak przydają się jednostki około 40", a większość producentów skupiła się na śródlądziu.

 

Właśnie przeglądałem inną jednostkę, ale dopiero oni poszaleli z ceną 195000 euro za 40" wypornościowej motorówki to już chyba abstrakcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta jednostka w specfikacji nawet nie ma "wód przybrzeżnych" (o ile mnie pamięc nie myli).

Więc to wogóle nie ten target. Wejdź na tym forum w poddział Chorwacja (Dział Akweny) i tam ktoś opisywał wynajem i podróz jednostką po CRO. Wynajem na dwa tygodnie 15 tys PLN (trochę sporo) .

 

>>> znalazłem ten wątek: http://forum-motorowodne.pl/chorwacja/sukosan-primosten-rogoznica-milna-bol-hvar-sibenik/

 

Ja robiłem rozeznanie z wynajmem RIB-ów na Peloponezie czy południu Krety - nawet dzwoniem do urzędu miasta Nafplio ale kicha. Wszystkie takie serwisy są blisko Aten. Do tego mieli w ofercie RIB-y róznej wielkości a teraz głownie oferują Scorpio powyżej 8m z silnikiem 250 KM. Nie wiem czemu zrezygnowali z mniejszych jednostek. Mogę się domyślac, że OLIMPIC 500 słąbo się spisywała przy falach i wietrze - ale to moje gdybanie.

 

Z tego co pamiętam to wynajem na dzień takiego dużego SCORPIO z silnikiem 250 KM to było 200 EUR a przy dwóch tygodniach schodzili na 150 EUR tylko dowóz w rejon NAFPLIO to była zaporowa cena 1000 EUR.

 

Czy byliy chętni wynajmować od @DoktorJT RIB-a BRIG Navigator 570 z silnikiem HONDA 100 KM ?

Bo rozpatruję opcję trzymania łodki w Grecji do swojej dyspozycji lub użyczenie wspomnianej osobie do wynajmu.

 

Sam nie będę wynajmował bo uważam, że taki serwis musi za sobą ciągnać koniecznosć przebywania na miejscu, możliwości pomocy (łodka serwisowa) - które to rzeczy posiada już @DoktorJT. Z drugiej strony nie mam pojęcia czy będzie zainteresowanie właśnie taką jednostką. W standardzie ma sporo (jak na RIB-a).

 

http://www.brig-ribs.com/ribs/navigator/n570/.

 

Ja będę używał tej łodki do exploracji dzikich plaż, bezludnych wysepek. Dam znać jak się sprawdzi na forum.

Chcę też móc dopłynąć do jakiejś wioski - tam przenocować (ale na kwaterze - nie na łódce) i kontynować zabawę nazajutrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak nie będzie wiało to rib będzie się nadawał do pływania,  ale w strefie przybrzeżnej.

Jeżeli ktoś chce pływać  od wyspy do wyspy to rib jest za mały, chyba że rano od 8-12 tej.

Wystarczy że prom Hellenic Lines przepłynie  koło Ciebie i masz półtorametrową falę.

W tym roku pływałem na Sporadach Północnych.

Pierwszego albo drugiego września  pomiędzy Skiathos i Skopelos wiało 6-7 bft i  fale były 4 metrowe.

Dwie godziny wcześniej kropił lekki deszczyk i wiało 1-2 i nikt nie spodziewał się takiej zmiany.

Rozmawiałem o tym wieczorem z kapitanem promu turystycznego Elizabeth, który wypływa z Achillio na Skiathos.

Mówił, że naprawdę było nieprzyjemnie.Ja nie wypływałem bo objeżdżałem w tym dniu na kładzie Skiathos.

Tydzień temu na zatoce Diavlos Trikeriou szedłem o 15-tej z N na  SW.Dopóki byłem osłonięty przez Trikeri  nie bylo problemu,  ale niestety kiedy pólwysep przestał osłaniać nagle zrobiło się 5 bft.Nie tylko dla riba to już za dużo.

Moja łódż  waży zatankowana, z  wodą etc. 2 tony, ma wysokie burty, kategorię B, a mimo to schroniłem się porcie.

4 bft po południu na wodach Grecji to norma,  więc  uważam że inwestycja w riba nie spełni oczekiwań.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@woj70 ale ja pływam latem w rejonach o bardzo stabilnej pogodzie (co prawda wieje jak skur******)

 

Czyli zatoka Argolidzka na Peloponezie i południe Krety. Pływam zgodnie z moimi uprawnieniami - czyli 2 mile morskie od brzegu. Odpada od wyspy do wyspy.

 

Czyli na południu Krety ... Tam wieje 4-6 BF ale fale są max 50cm 1m.

Burzy tam nie widziałem przez 6 lat a jestem zawsze cały lipiec.

 

Zatoka argolidzka to wypad na Hydrę (płynie się wzdłuż brzegu a potem (o ile mnie pamięc nie myli to 3 km od brzegu)

 

Wogóle nie miałem na myśli podróży pełnomorskich. Zawsze wzdłuż brzegu. Miejscowi na południu Krety mają głownie RIB-y właśnie i standardem jest 4.5 - 5m i silnik 50 - 100 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja miałem te wszystkie dokumenty i ubezpieczenie ale przed wyjazdem w 2014 (pontonem) nie mogłem znaleźć informacji "co należy mieć"

 

 

Poniżej artykul o nowym podatku od łodek (ale dotyczy jednostek powyżej 7m)

http://www.cruising.org.uk/news/greektax

 

Ciekawe fakty z tego artykułu:

Schengen entry document.)

PP permission is no longer needed (a) when arriving in each harbour (b) to haul out © to re-launch (d) to leave harbour (e) to change crew lists

To fish from a boat, licences are no longer required

The port police should otherwise only be contacted if there is accident or injury at sea.

 

W artykule tym jest interesująca informacja o obowiązkowym posiadaniu ubezpieczenia:

Insurance Certificates

 

Insurance certificates should cover the amounts listed below:

 

Ships of total tonnage smaller than 300 gt are obliged to have insurance for:

 

i) civil liability for bodily harm or death of the passengers and third parties because of collision, crash, sinking or any other cause. The insurance sum is fixed to fifty

thousand (50.000) euros per passenger and cannot be less than five hundred thousand (500.000) euros per event.

 

ii) civil liability for material damage of the passengers and third parties because of collision, crash, sinking or any other cause. The insurance sum is fixed to one

hundred and fifty thousand (150.000) euros.

 

iii) Cause of sea pollution. The insurance sum is fixed to one hundred and fifty thousand (150.000) euros.

 

b. The insurance contract is drawn up in Greek or English.

 

The old limits (which is what most policies covered in 2013) were €300,000 for bodily injury or death, €150,000 for third-party, and €90,000 for sea pollution. If you do not have a certificate covering this year's limits, contact your insurers to obtain a new certificate.

 

Kolejna strone http://greece.angloinfo.com/lifestyle/sports-and-leisure/sailing-and-boating/ i lista rzeczy, które powinny być na łodce (w sensie dokumentów):

 

For comprehensive information on sailing legislation in Greece: Click here (PDF)

When sailing in Greece, the following documents are required on board:

 

Original registration document of the boat

Ship's radio licence

Original insurance document (with translation in Greek if applicable)

Radio operator's certificate of competence

Proof of VAT status for boats from the EU

Foreign boats should fly a courtesy Greek flag

 

Jak mnie 'coast guard' sprawdzał to miałem wszystko za wyjątkiem dwóch ostatnich pozycji ale się nie pytali o nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Właśnie wróciłem z dwutygodniowego rejsu po morzu Egejskiem.

Trasa: wyspa Limnos, pólwyspy tzw."trzy palce", Saloniki,Agios Kampos, wyspa Skiathos,Kammena Vourla,Chalkis,Lawrio.

Łódka :stary holenderski Neptunus 145.

Postaram się sukcesywnie,wstawić zdjęcia z całej trasy.

http://upload.secondsun.pl/img/1502713152mirina,_limnos_,nabrzeza_dla_malych_lodek..jpg

 

Wyspa Limnos, główna miejscowość, Mirina ,widok na port małych łódek.

http://upload.secondsun.pl/img/1502713297mirina,_stolica_limnos_widok_na_port..jpg

Mirina port

http://upload.secondsun.pl/img/1502713552limnos_-mirina.jpg

http://upload.secondsun.pl/img/1502713617shirina_gotowa_do_drogi.obok_jacht_zaglowy_z_rpa..jpg

Nasza "Shirina"gotowa do drogi, obok żaglówka z RPA.

http://upload.secondsun.pl/img/1502714613wewnatrz..jpg

 

Wewnątrz.

http://upload.secondsun.pl/img/1502713718plaza_na_limnos.jpg

 

Plaża na Limnos .

http://upload.secondsun.pl/img/1502713938deszcz_na_limnos_w_lipcu_to_ewenement..jpg

 

Podobno ostatni deszcz w lipcu był tutaj 20 lat temu.

http://upload.secondsun.pl/img/1502713844opuszczamy_wyspe_limnos.jpg

Opuszczamy wyspę Limnos.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1502714435w_drodze_do_salonik_stajemy_na_noc_na_kotwicy..jpg

 

W drodze do salonik stajemy na noc na kotwicy.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1502714946gorne_stanowisko_sternika..jpg

 

Górne stanowisko sternika.

http://upload.secondsun.pl/img/1502715221dsc_0393.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1502715951kotwiczymy_przy_plazy_nea_potidaia.jpg

 

Kotwiczymy na noc przy plaży Nea Potidaia.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1502716087kanal_potidaia..jpg

http://upload.secondsun.pl/img/1502716136kanal__potidaia.jpg

 

Kanał Potidaia, przecinający u nasady półwysep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łódka to stary ,holenderski, Neptunus 145 z dwoma silnikami Volvo Penta , nieczarterowany.

W rejonie Halkidik staliśmy dwie noce na kotwicy oraz trzy dni w marinie w Salonikach.

 

Poniżej kilka zdjęć z Salonik.

http://upload.secondsun.pl/img/1502786590dsc_0418.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1502786708dsc_0421.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1502786783dsc_0399.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1502786839dsc_0401.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1502786898dsc_0402.jpg

http://upload.secondsun.pl/img/1502787006dsc_0433.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1502787089dsc_0468.jpg

 

Tankowanie po "grecku"

http://upload.secondsun.pl/img/1502787153dsc_0471.jpg

http://upload.secondsun.pl/img/1502787264dsc_0472.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łódka to stary ,holenderski, Neptunus 145 z dwoma silnikami Volvo Penta , nieczarterowany.

W rejonie Halkidik staliśmy dwie noce na kotwicy oraz trzy dni w marinie w Salonikach.

 

 

Ale jak przetransportowaliście 15m łodkę o szerokości 4,5m i wadze pewnie kilkanascie ton do Grecji ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...