Skocz do zawartości

Chorwacja - zbiór przepisów motorowodnych - dyskusja


Hrvat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 237
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

szybkie pytanko :

kupiłem KOLIBRI 360 + silnik 5KM

- nie ma opcji żeby ten pontonik zdążyć zarejestrować w naszych urzędach do początku lipca, pytanie : czy brać go do CRO żeby sobie delikatnie popływać czy nie ma sensu bo i tak nie wykupię winiety i nie pozwolą pływać ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko wybieram się z własną łódka do Chorwacji jakie dokumenty potrzebuje żeby móc pływać bo coś czytałem że potrzebne jakieś świadectwo zdolności do żeglugi no i czy nie będzie problemu jeżeli nie mam kategorii projektowej w dowodzie rejestracyjnym łódź 5 metrów otwartopokladowa 40km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkie pytanko :

kupiłem KOLIBRI 360 + silnik 5KM

- nie ma opcji żeby ten pontonik zdążyć zarejestrować w naszych urzędach do początku lipca, pytanie : czy brać go do CRO żeby sobie delikatnie popływać czy nie ma sensu bo i tak nie wykupię winiety i nie pozwolą pływać ??

 

Niestety łapiesz się na winietę. Jak cię miśki namierzą na wodzie sporo zabulisz bez przewidzianych opłat, a tych bez dowodu nie dokonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko wybieram się z własną łódka do Chorwacji jakie dokumenty potrzebuje żeby móc pływać bo coś czytałem że potrzebne jakieś świadectwo zdolności do żeglugi no i czy nie będzie problemu jeżeli nie mam kategorii projektowej w dowodzie rejestracyjnym łódź 5 metrów otwartopokladowa 40km

 

Do pływania po Jadranie potrzebujesz dowodu rejestracyjnego łodzi oraz uprawnień do jej prowadzenia. Dodatkowo wykupić musisz ubezpieczenie łodzi i z takimi dokumentami udajesz się do kapitanatu, wykupujesz winietę.

Ubezpieczenie możesz wykupić w Chorwacji (Osirugenie). Przeważnie ubezpieczyciele mają swoje biura w pobliży kapitanatów. Możesz też mieć ubezpieczenie z Polski na przykład takiej firmy jak "Pantaenius". (Jest dodawane z dokumentami na niebieskiej kartce, tłumaczone między innymi na angielski).

 

Pozdrawiam smoki3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkie pytanko :

kupiłem KOLIBRI 360 + silnik 5KM

- nie ma opcji żeby ten pontonik zdążyć zarejestrować w naszych urzędach do początku lipca, pytanie : czy brać go do CRO żeby sobie delikatnie popływać czy nie ma sensu bo i tak nie wykupię winiety i nie pozwolą pływać ??

jeśli masz wszystkie papiery w porządku, to rejestracja w Urzędzie Miasta potrwa do tygodnia (u mnie 2 dni - UM Kraków,  a jak udasz się do Starostwa, to i na miejscu zarejestrujesz) i dostajesz zaświadczenie o zgłoszeniu do rejestracji, potem kolejne 2 tygodnie na "Twardy" dowód (tyle to trwało w moim przypadku - UM Kraków). Więc szansa jest :) - powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do pływania po Jadranie potrzebujesz dowodu rejestracyjnego łodzi oraz uprawnień do jej prowadzenia. Dodatkowo wykupić musisz ubezpieczenie łodzi i z takimi dokumentami udajesz się do kapitanatu, wykupujesz winietę.

Ubezpieczenie możesz wykupić w Chorwacji (Osirugenie). Przeważnie ubezpieczyciele mają swoje biura w pobliży kapitanatów. Możesz też mieć ubezpieczenie z Polski na przykład takiej firmy jak "Pantaenius". (Jest dodawane z dokumentami na niebieskiej kartce, tłumaczone między innymi na angielski).

 

Pozdrawiam smoki3

Czyli żadnego świadectwa do zdolności do żeglugi nie trzeba i z tą kategorią projektową też nie będzie problemu? A orientujesz się może jak to wygląda z udostępnieniem koledze który ze mną jedzie i ma patent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli żadnego świadectwa do zdolności do żeglugi nie trzeba i z tą kategorią projektową też nie będzie problemu? A orientujesz się może jak to wygląda z udostępnieniem koledze który ze mną jedzie i ma patent

 

I tak i w pewnym sensie nie.

Deklarację zgodności............. dostajesz od producenta łodzi, pontonu. Tam masz zapisane wszelkie potrzebne certyfikaty łącznie z numerem identyfikacyjnym kadłuba do którego są przypisane. Oprócz tego na łodzi powinieneś mieć tabliczkę z takim samym numerem identyfikacyjnym kadłuba gdzie masz zapisane : liczbą osób pływających na morzu, liczbę osób pływających  wodach śródlądowych, numery  ......

 

Na winiecie którą dostajesz pierwszy raz w Chorwackim Kapitanacie musisz podać (spisują z dokumentów):

Nazwę łodzi;

numer łodzi;

długość łodzi;

moc silnika głównego w kW;

Państwo rejestracji;

twoje dane (z patentu);

Liczba osób mogących pływać na łodzi po morzu. I do tego potrzebujesz certyfikatu - deklaracji..- tabliczki.

 

I tu raczej nie powinieneś mieć robionych trudności jeśli nie masz "papierka" czasami wystarczy zdjęcie tabliczki z łodzi, czasami wystarczy powiedzieć ile osób może pływać na pokładzie jednostki.  Jednak jeśli trafisz na służbistę takiego jak Kapitan jednostki Kapitanatu w Tisno to "Święty Boże nie pomoże". I wtedy drałujesz do następnego najbliższego Kapitanatu i próbujesz dalej......... Niech Bóg cię broni zwodować łódź zanim wypiszą  ci winietę!

 

W następnych latach masz dużo łatwiej. Pokazujesz starą winietę, dowód rejestracyjny  i patent. I nic innego nie musisz targać. Oczywiście plus ubezpieczenie łodzi. 

 

 

Jeśli pożyczysz łódź koledze to ta sama procedura plus dokumenty pożyczenia załatwione u notariusza z tłumaczeniem tłumacza przysięgłego  na język angielski i chorwacki. Nie wiem jak to w takiej sytuacji wygląda z ubezpieczeniem łodzi. No i chyba wtedy winieta na niego. (patrz niżej).

 

Jeśli chcecie pływać jako sternicy w jednym okresie winietowym na jednej winiecie (nie wiem czy mogą być wypisane dwie winiety na dwie osoby na jedną motorówkę i ten sam okres) może być kłopot ponieważ Chorwaci traktują to jako czarter - dodatkowe opłaty fiskalne......... 

 

Ale zawsze możesz się dowiedzieć dokładniej:

 

https://www.htz.hr/en-GB/general-information/representative-and-branch-offices/chorwacka-wspolnota-turystyczna-przedstawicielstwo-w-polsce-warszawa

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczbę osób w dowodzie udało mi się wpisać nie mam tylko kategorii projektowej

 

A ta Łódka była zarejestrowana i miała dowód?

Bo w starym dowodzie miałem wszystkie dane, łącznie z kategorią projektową.

Ten dowód może być potwierdzeniem, tejże kategorii.

Przecież na jakiejś podstawie został wydany..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczbę osób w dowodzie udało mi się wpisać nie mam tylko kategorii projektowej

 

A ta Łódka była zarejestrowana i miała dowód?

Bo w starym dowodzie miałem wszystkie dane, łącznie z kategorią projektową.

Ten dowód może być potwierdzeniem, tejże kategorii.

Przecież na jakiejś podstawie został wydany..

 

Przecież pisałem, w starym dowodzie jest wpisany numer identyfikacyjny kadłuba. W Deklaracji zgodności ... otrzymywanej przez producenta jest wpisany (oprócz wielu innych danych) numer certyfikatu pływalności.  Po numerze identyfikacyjny kadłuba można dojść do numeru certyfikatu.

 

PS. Przy pierwszych rejestracjach winiet z dowodem rejestracyjnym i patentem:

-  W 2008 z pontonem nie pokazywałem certyfikatu chociaż miałem;

-  W 2015 z Romana 430 nie miałem;

-  W 2018 z Kontra 450 nie pokazywałem certyfikatu chociaż miałem;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie wygląda to tak: certyfikat, jesli jest starszy niż 10 lat, nie jest honorowany, więc wpisują brak kategorii projektowej. Jak się komuś uda wpisać ilość osób (np na podstawie świadectwa homologacji) to fajnie, jak nie, to też wpisują "-" zamiast ilości osób.

znajomy był w Chorwacji teraz, i łódź 8-mio osobowa (wg starego CE), ale w dowodzie bez wpisanej ilości - Kapitanat wydał mu winietę na 6 osób (może na podstawie wielkości łodzi? nie wiem...). ale dobre i to. Generalnie cyrk na kółkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz liczbę osób w dowodzie to powinno być ok (on nie miał ani kategorii ani liczby osób w dowodzie, certyfikatu nie pokazywał). Ale jak to w życiu - dużo pewnie zależy od Kapitana :)

A wiesz może jak to jest jak byśmy z kolego chcieli pływać na zmianę czy ja jako właściciel muszę być cały czas na łodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz liczbę osób w dowodzie to powinno być ok (on nie miał ani kategorii ani liczby osób w dowodzie, certyfikatu nie pokazywał). Ale jak to w życiu - dużo pewnie zależy od Kapitana :)

A wiesz może jak to jest jak byśmy z kolego chcieli pływać na zmianę czy ja jako właściciel muszę być cały czas na łodzi?

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • musti zmienił(a) tytuł na Chorwacja - zbiór przepisów motorowodnych - dyskusja
  • musti podpiął/eła, podpiął/eła i odpiął/ęła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...